[TEK] Eerste probeersel met kleur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

[TEK] Eerste probeersel met kleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 18:54

Normaal teken ik altijd met een kleur, toch vind ik in kleur tekenen ook heel mooi (als je het goed kunt mooier), dus ik ben eens met wat pastel aan de slag gegaan.
Hieronder het resultaat:

Afbeelding

let niet op de achtergrond, daar is weinig tijd aan besteed ook de details zijn niet uitgewerkt. Het is meer een probeersel met pastel eom wat kleur over elkaar te zetten.

Iemand tips, commentaar of opmerkingen?

_Maurits_

Re: [TEK] Eerste probeersel met kleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:59

Voor de eerste keer is hij heel mooi!
Ik vind de Haflinger erg mooi getekend, misschien kan je nog iets meer details in de manen brengen, maar ik vind hem echt heel gaaf. De achtergrond vind ik persoonlijk minder, maar past wel een beetje in de sfeer. Weet niet of het je bedoeling was om het oog een beetje angstig te maken, (zo komt hij op mij over) maar zo ja, vind ik de achtergrond er wel bij passen. Een beetje dreigend, lijkt het.
Maar ik vind hem echt zeker erg goed gelukt, ga zo door! OK dan!

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 10:55

Dank je voor je reactie! Achtergrond is idd gruwelijk mislukt. Ik wou een egale grijs blauwe achtergrond, maar et is nog al streperig geworden. Het was wel de bedoeling om het paard angstig te laten kijken, dat is dus gelukt!

Iemand anders nog tips en trucs?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:58

Voor een eerste keer zeker mooi! Maar ik heb het idee dat je erg veel geveegd en gesmeerd hebt omdat de kleuren flets overkomen,... kan dat?

Was ook 1 van mijn beginnersfouten hoor Knipoog Maar als je de kleuren mooi zuiver houdt geeft dit een frisser beeld!

Verder zou je in de manen meer met plukken kunnen werken dan komt het minder als één vlak over.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:16

Hij is mooi, maar ik heb het id dat het hoofd niet helemaal goed op de hals aansluit. De nek/hals is te lang, maar ik kann iet zeggen hoe je hem beter had kunnen plaatsen. neemt niet weg dat het een mooie tekening is.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:49

Hij is best mooi! De verhoudingen kloppen goed naar mijn idee.
Alleen het rechterneusgat steekt een beetje raar af, dat hoort niet helemaal zo Knipoog verder werk je leuk met kleur, nog een beetje flets en streperig af en toe. Maar gewoon lekker dooroefenen Lachen