[FOTO] Beagle

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Beagle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:19

Wat vinden jullie van deze foto?
Gewoon het eerste wat in je opkomt als je de foto ziet.
En ook wat er goed/slecht aan is als je het als fotograaf bekijkt zeg maar.

Afbeelding

Ciinderella

Re: [FOTO] Beagle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:38

De donker, weinig kleur en de hond lijkt me net een tikkie niet scherp. Te druk, veelste veel natuur en teweinig hond.

Dat was wat het eerste in mij opkwam. Opzich is het een leuke foto, maar hij is veelste donker waardoor alles wegvalt, vooral de hond en dat is erg jammer in een foto. Een goede foto maken in de schaduuw met stukken doorgeschenen zon is heel erg moeilijk, je behoud dan bijna nooit een goede kleur en een mooie belichting.

Verder lijkt het mij dat de boom scherper is als de hond!!?
Hele mooie beagle!! Die oortjes .. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:46

Dat de boom scherper is dan de hond kan misschien wel zijn Nagelbijten / Gniffelen
Beetje laag scherpgesteld, het is niet makkelijk om alles zelf te moeten doen (commando's, belonen en foto's trekken terwijl je op je hurken/knieën zit of op de grond ligt Clown).

Te donker is inderdaad ook en vind ik jammer, maarja, het is niet altijd voor het grijpen waar de hindernissen liggen Clown

Hoezo is er teveel natuur en te weinig hond?
Hoe zou ik het dan beter kunnen doen?
Gewoon meer inzoomen en dus alles op de hond richten? Is het niet de bedoeling om af en toe ook wat van de omgeving te zien?

(ik ken er dus niks van Clown)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:46

Hij is dte donker. En kijkt niet fijn omdat de Beagle niet scherp is. Moment is wel heel goed, en je hondje kijkt ook héél leuk. Lovers

Ik zou meer oefenen op lichtval. Hoewel je de positie van boomstammen natuurlijk ook niet hélemaal kunt bepalen. Kies een boom uit waar de zon op schijnt. Zodat je [ ik neem aan dat je een compact camera hebt ] camera m goed kan scherpstellen. Lachen

Dus een leuk idee, afwerking kan beter. Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:47

Ik vind het niet teveel natuur. Ik vind het mooi. Als de hond namelijk scherp was geweest, had je niks van alle achtergrond dingen gemerkt. Dus wat dat betreft is de foto opzich wel goed. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:52

Ok, bedankt Lachen
Ik zal er zeker rekening mee houden. Hoop eens boomstammen tegen te komen die wel goed liggen Haha! Clown

Maar met "waar de zon op schijnt" bedoel je ergens op een open plaats? Want in het bos waar de zon tussen de bomen doorschijnt kan je ook niet veel van maken denk ik? Of ja, ik in ieder geval toch (nog) niet Clown

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:26

Opzich is er niet teveel natuur in verhouding met de foto, maar omdat hij donker is valt nu de achtergrond meer op als de hond, had het alleen beetje vreemd neergeschreven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:31

Een superstoere hond wat een beetje wegvalt in de vele natuur =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:33

Lachen Wat normaal gezien weggewerkt kan worden door meer licht en scherpstellen op de hond ipv de boom? Clown

(als ik het allemaal goed begrijp toch)

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:11

Ok, bedankt Lachen
Het was even om te kijken of het wel goed begrepen had Clown
Het ziet er inderdaad al anders uit Ja

Denk je dat er nog wat aan te bewerken valt? Als iemand er meer tijd voor neemt Knipoog

Als iemand nog commentaar/tips heeft: alles is welkom Knipoog

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:13

Misschien wel, als iemand er meer verstand van heeft en er goed mee om kan gaan kun je misschien nog een mooi werkje ervan krijgen!!

Maar een nieuwe foto is sneller gedaan denk ik Knipoog en meteen goed om te oefenen. Heb jij een compact-camera ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:25

Ja Canon Ixus 950 IS

Nieuwe foto is uiteraard beter, maar vind hier maar eens boomstammen die op een geschikte plaats liggen Clown Verder is mijn beestje momenteel 2 weken op vakantie (vandaag vertrokken) met mijn ouders, en ze is ook ziek dus het is nog maar de vraag hoelang ze het nog allemaal gaat kunnen en willen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:57

Wat vinden jullie eigenlijk van deze foto?

Afbeelding

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:35

de eerste is te donker en niet scherp genoeg.. bij de 2de vind ik de hond neit zo mooi scherp.. maar hij is wel appart als je goed kijkt. de hond lijkt vrij groot met de bomen achter zick

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:58

De belichting van de 2e foto is wel heel goed. Ja Inderdaad niet helemaal 100% scherp, maar iig al stukken beter.
Dit bedoelde ik met de juiste belichting. Lachen
Op foto een had je m beter de andere kant op kunnen laten springen. Zegmaar naar de lichtplek op de achtergrond toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:04

Ok, bedankt Lachen
Misschien dat volgende keer eens proberen (moet ik niet op zoek naar nieuwe bomen Clown). Heb haar wel de andere kant op laten springen, maar uiteraard mislukken die foto's net helemaal...

Moet nog véél oefenen Tong uitsteken

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:38

Ach, wat eeen schatje Lovers
Voor het mooie had je meer de hond kunnen inzoomen, dan was hij nog gaver geweest(H)