[FOTO]Canadian War Cemetery Holten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Escha

[FOTO]Canadian War Cemetery Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 15:57

Vanmiddag ben ik toch maar naar de Canandense begraafplaats in Holten geweest. Pleuris eind fietsen, maar het was het zeker waard. Persoonlijk vind ik het niet echt een geweldig mooie begraafplaats. Hij word wel netjes onderhouden(Was nog een grasmaaier bezig toen ik aankwam), maar ik die in Rhenen vond ik wel mooier dan hier in Holten. Ondanks dat ik er al jaren langs heb gereden met het paard(dagtochten e.d.) ben ik er nog nooit echt op de begraafplaats zelf geweest. Dus dat werd wel eens tijd Knipoog
Bij het graf van foto 7 heb ik langer stil gestaan dan bij de rest van de graven. Het raakte me wel dat er daar een mens ligt waarvan de indentiteit onbekent is. Oftewel een John Doe. Verder viel het me ook ontzettend op dat de meeste slachtoffers rond 20 jarige leeftijd zijn gestorven. Echt op ontzettend veel stenen stond Age 19, 20, 21.. etc. En af en toe zat er iemand van in de 40 tussen.
Najah genoeg gelult, hier de fotos. Nummer 10 valt er wat buiten, kwa stijl, maar ik wou hem toch graag laten zien Lachen

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

SanderD

Re: [FOTO]Canadian War Cemetery Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:05

Ik vind het hele mooie foto's, niet zozeer om de techniek (die verder prima in orde is) maar des te meer het verhaal wat er een beetje achter ligt. Foto 7 vind ik dan ook een van de mooiste.
Foto 4 heeft ook een mooie dieptewerking. Wat me wel opvalt, dat zie je vooral bij de foto van die twee kinderen, is dat er weinig kleur in zit. Foutje met de witbalans of bewust gedaan? Knipoog
Bij de stenen valt het iig minder op omdat die van zichzelf al licht van kleur zijn. Haha!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 17:06

De kleuren zijn bewust zo gedaan. Ik heb op alle fotos de saturatie naar beneden gehaald, zodat de kleuren beter bij de beelden passen(imo). Foto 4 in kleur ziet er zo uit. In kleur vind ik de fotos te vrolijk uitkomen en dat past imo niet echt in de sfeer van begraafplaatsen. Ik had voor zwart/wit kunnen kiezen, maar deze serie vond ik zo mooier uitkomen Lachen

Verder ontzettend bedankt voor je commentaar!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:01

Bij de grafstenen vind ik dit ook het mooiste. Ja

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:31

Ik vind de kleur er zo echt heel goed bij passen.
Hele mooie foto's, kreeg echt kippenvel bij foto 7 Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:27

Ontzettend mooie serie zo. Ik kom er meerdere keren per week langs met m'n paarden; een van m'n favoriete plaatsen daar. Door de sfeer, de schoonheid, en het respect dat het afroept. Hoe groot de branieschoppers op schoolreisje (die komen er nogal veel) ook zijn, die plaats dwingt respect af...

(Tip voor Edda; kom eens op kerstavond bij zonsondergang naar de ceremonie op de begraafplaats. Na een korte (en zeer goede!) toespraak van de burgemeester zetten alle schoolkinderen van Holten kaarsjes bij elk graf op de begraafplaats, en is er een muzikaal hoorspel tussen pauken, doedelzak en midwinterhoorns. Kippenvel gegarandeerd...)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:33

Ik vind foto 4 en 7 erg mooi.
foto 8 doet het (helaas) niet bij mij.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:25

@sonja,
Op kerstavond lijkt me dat wel wat.. met camera erbij dan ook mooie plaatjes gegarandeerd

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:32

Hee, bekend terrein. Van de buitenkant dan - want ik moet toegeven dat ik er ook nog nooit ben geweest terwijl ik er wekelijks zeker 2-3 keer langskom met mijn paard... De kerstavondceremonie heb ik het afgelopen jaar helaas ook weer moeten missen.

Vooral foto 4 vind ik erg mooi Edda! Ja

Overigens ben ik jaren geleden in Turkije bij de oorlogsgraven van de ANZAC geweest (Australian and New Zealand Army Corps) in de buurt van Çanakkale. Een aanrader als je daar eens bent!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 16:28

Bedankt voor jullie commentaar Lachen

@ Sonja: Bedankt voor de tip! Ik zal het in mijn agenda zetten Haha!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:36

Mooie foto's
4 Spreekt mij het meeste aan.
De rest zijn ook super, maar die hebben imo niet die sfeer.
Maar ik doe het je niet na Tong uitsteken

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:58

Mooi onderwerp - foto 7 springt er wat mij betreft het meest uit.

Klein aandachtspuntje: let op je horizon, en bij plaatsen zoals deze, waar veel aandacht is besteed aan symmetrie, is het mooier als je foto's die symmetrie ook weergeven.

Als je er nog eens heen gaat, moet je ook eens experimenteren met verschillende lenslengtes. Het maakt voor het dieptegevoel heel veel uit of je wijdhoek of tele gebruikt, en je kan er heel uiteenlopende effecten mee krijgen; ik heb dat in Margraten eens gedaan en dat werd heel mooi Ja