[TEK] Vakantiewerk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

[TEK] Vakantiewerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 12:16

Momenteel ben ik op vakantie in Duitsland bij Twinkel @ Bokt.
Natuurlijk moesten de potloden ook mee want er moest ook getekend worden. Lachen

Allereerst een tekening uit het [GAME] topic over de merries van Diomedes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En uiteindelijk:

Afbeelding
Pastelkrijt en pastelpotlood op 50x70 cm fotokarton.

Vervolgens een werk dat al een tijdje lag te wachten, één van de meest bekende poezels van Bokt.
Blink van Naomi Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk:

Afbeelding
Derwent Coloursoft op 25x35 cm fotokarton.

Twee totaal verschillende werken. Commentaar en tips zijn van harte welkom Ja

Anne_Baukje

Re: [TEK] Vakantiewerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:21

Vind ze beide mooi gedaan! Maar hou meer van de realistische werken, dus vind de tweede zo prachtig Wow! Geen woorden voor zo mooi, Hoe krijg je dat zelfs maar voor elkaar met de derwents Wow!
Super!!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:30

Wauw Tineke, ik vind ze beide geweldig.
1. Wat ik hier erg mooi vind, is dat ze een soort van doorzichtig lijken. Prachtig. Heb je dit zelf verzonnen of ergens van nagetekend?
2. Super met die kleuren erin. De ogen zijn ook helemaal top. En een vachtje om te strelen.

Ja,2 werkjes waar je trots op mag zijn OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:31

Jezus Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow!
Die laatste Kwijl Vind hem echt Super! *is sprakeloos.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:50

Wáuw Tien, wat weet jij ook goed met kleuren om te gaan zeg! Wow!
Prachtig gedaan, vooral de tweede vind ik súper! Ja

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:53

10 je weet wat ik ervan vind........Super.
Ik merk dat je toch aan een tekening "gewend" raakt.
Zie nu veel meer detail dan ooit tevoren bij een werk van jou.
Vind het super dat ik deze gave kunstwerken van begin tot eind heb mogen zien! groeien tot het uiteindelijke resultaat!!

Echt complimenten hoor!!!!!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:53

Lovers Dat eerste werkje!
*scrollt verder...
Lovers Dat tweede werkje!

Ohh! Mooi!! Wow! Heb niets aan te merken. Behalve dan dat ik de 3 paarden een mooi oog had gegeven. Lachen Dat staat wat minder levenloos, vind ik persoonlijk.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:58

Geweldig om ook eens zulk werk van je te zien Tineke, Ik hou ook wel eens van het niet realistische op zn tijd. De merries vind ik geweldig goed gelukt, helemaal in de sfeer van het verhaal, de ogen zou ik zo laten.. blijft het iets abstracter.

En die tweede.. mja wat moet je daar nou over zeggen? Die ogen zijn zo levensecht en al die kleuren die je daar in verwerkt hebt.. echt abnormaal mooi. Meer kan ik er niet over zeggen Haha!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:26

Twee totaal verschillende voorstellingen maar beide weer heel mooi (het wordt saai Knipoog ). Zelfde vraag als Kimmes: is de eerste nagetekend of uit je blote bol?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 14:30

Bloos Lachen
Dank allemaal voor de commentaren.

@ Kimmes/ Eliene: is uit de blote bol. Gewoon eens wat geprobeerd en kijken hoe het uitpakt.

@ Smeetjoew: Het zijn er 4 Knipoog
De ogen heb ik expres zo gelaten, als ik ze had uitgewerkt was de tegenstelling -denk ik- te groot geworden.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:17

Wow. Haha! Echt heel erg gaaf. Zowel de 1ste als 2de. Enorm veel diepte, hele gave kleuren. Helemaal goed, perfect! Complimenten!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:21

Fnanna vind je het heel erg als ik zeg dat ik de beginschets van de paarden mooier vind dan de uitwerking Clown Maar dat is puur een kwestie van smaak hoor! Echt een heel gave schets!!!

De poezentekening is uitermate aaibaar geworden! Heel mooi! Klein minpuntje vind ik de haartjes bovenop het neusje en ik mis een beetje de poinngggg in de snorharen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:43

Fnanne schreef:
@ Kimmes/ Eliene: is uit de blote bol. Gewoon eens wat geprobeerd en kijken hoe het uitpakt.

Echt?? Dat vind ik helemaal super knap Ja
Ik kan best aardig natekenen, maar uit mijn blote hoofd krijg ik zoiets echt niet voor elkaar.
OK dan!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:34

Bij de eerste krijg ik echt een angstgevoel.. Weet niet of dat de bedoeling was maar de houdingen van die paarden.. brrr
Maar erg knap dat je zo een gevoel vast kan leggen in een tekening

2e is erg mooi. Ik heb alleen het gevoel dat de ogen je niet beide aankijken. Een beetje moeilijk uit te leggen.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:48

10, prachtige werken weer, had ze beide al gezien, maar wil toch hier ook reageren.
het 1e werk is voor mij te abstract, maar de uitwerking naar het verhaal heb je weten te treffen, 4 angstaanjagende paarden Ja

2e: Blinkieeeeee!!! wat heeft ze toch schitterende ogen! en groen staat haar net zo goed als jou Nagelbijten / Gniffelen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:46

Jeetje, wat een prachtig werk alweer Tien Wow! !

Ik mag wel eerst even op Blink reageren hé? Ik vind haar zo prachtig geworden! Wow! Ja
Die ogen, geen enkele poezel heeft mooiere en sprekende oogjes dan onze Blink en je hebt ze zo mooi gevangen Haha! ! Ze kijkt zo heerlijk oetiepoediepoeh Lovers .
De vachtstructuur is prachtig en de kleuren vind ik er geweldig uitgekomen. Het groen werkt echt!
Enige puntje is idd de haargroei op t neusje maar dat is ook altijd zo'n wirwar stukje Nagelbijten / Gniffelen . Langs t neusje maken ze kruintjes en halverwege t neusje groeit t altijd de tegenovergestelde richting op Lachen .

De merries zijn ook briljant! Ik moet zeggen dat ik de schets ook erg mooi vindt maar het eindresultaat kan er wel tegenop Vork .
Wat een sfeer, ik vind ze ook eng, nachtmerries Nagelbijten / Gniffelen .

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:15

De merries Lovers Echt een heel gaaf kunstwerk dat! Ik vind echt dat 'minder hier meer is' Ja Veel expressie, krachtig getekend en heel mooi kleurgebruik!
Dat mooie kleurgebruik komt trouwens ook terug in je Blink Lovers versie. Ook die vind echt onwijs gaaf gedaan! Die haartjes Bloos! en die kleurencombi maakt het heel erg sprekend! Gaaf 10 OK dan! ! Echt onwijs gaaf Ja

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 14:54

@ Fabienne: Lachen dat had ik in eerste instantie ook. (Veel vaker eigenlijk) de schets spreekt me vaak aan en daarna 'durf' ik vaak niet verder of verval in 'hetzelfde.' Vandaar dat ik geprobeerd heb het anders aan te pakken. Deze keer ben ik zelf erg tevreden met het resultaat, omdat het me -voor mijn gevoel- gelukt is me los te worstelen van mijn eigen manier van werken.

@ Naomi: inderdaad dat neusje Scheve mond heb verschrikkelijk lopen worstelen met dat deel...

Iedereen bedankt voor de gave commentaren Ja

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:58

Wauw Lovers
Ik ben helemaal verliefd op de eerste! Ik hou wel van dat soort tekeningen, het is een keer iets anders dan al die dingen die zo sprekend op de werkelijkheid lijken. Hij is echt heel mooi, prachtig kleurgebruik Lachen

De tweede is ook mooi, op een andere manier Knipoog Heel realistisch, hij is net echt. Knap hoor!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:31

Ik vind de merries echt geweldig!!! OK dan! Die lege ogen... brrrrrrrr Scheve mond Super!

Wat betreft poes.. Ziek mèn, wat een gepriegel, daar krijg ik het plaatsvervangend benauwd van! Haha!
Resultaat mag er echter zijn! Ja

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:48

Knap werk Fnanne, het heeft weer nét even iets méér Lachen

Het valt me zowiezo op bij jouw tekeningen dat je ontzettend goed omgaat en ook durft te experimenteren met uitbundig kleurgebruik. Daardoor is jouw werk heel sterk en zeer herkenbaar.

Die merries... de ogen lijken wel transparant! Heel apart, heel expressief werk.

En Blink... tja.... eigenlijk heb ik er even geen woorden voor zo ontzettend mooi en apart hoe je die ogen versterkt hebt met die groene kleur in die vacht. Werk van zeer hoog nivo Ja (maar dat zijn we wel van je gewend Knipoog )

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:55

Ik denk ik doe weer even een rondje UK en kom ik jouw topic tegen, maar zoooo hee wat een prachtwerk weer!!! Bloos!

Ik vind vooral de merries van Diomedes érrug gaaf!!! Geweldig hoe je dat hebt neergezet en het lijkt net of ze licht geven Wow!

Blink vind ik ook werkelijk prachtig!! Vooraal die ogen Wow! Zooo onwijs sprekend, echt heel knap gedaan! De vacht heb je ook heel mooi gedaan, alleen vind ie die persoonlijk net wat te groen Bloos Maar das een kwestie van smaak. Vind het wel heeeeel gaaf hoe je allerlei kleuren in je werk durft te gebruiken Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:11

WAUWWW! Die paarden! Ge-wel-dig! Supersfeertje!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:29

Ik ben echt fan van dat eerste werk van je!!!
En die Blink, die moet elke kattentekenaar ter wereld gewoon ooit in zijn leven getekend hebben. Ik denk dat het internationaal de meest getekende kat ooit is?
Jou variant is een kleurige, maar toch erg herkenbare variant!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 10:07

Wendy15 schreef:
Blink vind ik ook werkelijk prachtig!! Vooraal die ogen Wow! Zooo onwijs sprekend, echt heel knap gedaan! De vacht heb je ook heel mooi gedaan, alleen vind ie die persoonlijk net wat te groen Bloos Maar das een kwestie van smaak. Vind het wel heeeeel gaaf hoe je allerlei kleuren in je werk durft te gebruiken Haha!

Ik wilde een tegenstelling creeëren door de in de ogen meer (warmere) tinten te gebruiken en de vacht wat 'koeler' neer te zetten. Denk dat dat een kwestie van smaak is Ja

@ Iedereen: dank voor de leuke commetaren Ja Lachen