[SONG] Kurmuziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[SONG] Kurmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:07

knolle_krack

Re: [SONG] Kurmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:14

zozo hefig muziekje wel erg grappig gemaakt zo he!!!!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:44

Vind je overgangen tussen de muziek niet echt mooi, vind ze heel abrupt en helemaal niet gemixt. Het mooie van muziek met een beat eronder is dat je ze heel mooi aan elkaar kunt mixen en kunt laten overlopen, daar heb je helemaal geen gebruik voor gemaakt.

Verder vind ik de stap, draf en galop heel veel op elkaar lijken, het is de bedoeling de gangen te benadrukken en dat zie ik zo niet terug.

Jammer, vind dat hier meer uitgehaald had kunnen worden.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:25

Sorry, op z'n zachtst gezegd vind ik dat eh.. geen mooie kür. Schijnheilig

De muziek spreekt me zoiezo al niet aan, ligt niet aan de kür zelf, maar gewoon aan het soort muziek wat me absoluut niet ligt, daar kan jij verder niets aan doen dus.
Máár, daarbij vind ik ook dat dit soort muziek gewoon absoluut niet bij een dressuurkür past. Natuurlijk hoeft het echt niet allemaal heilige muziek te zijn hoor, zelf houd ik ook wel van een beetje een pittig nummer ertussen, of gewoon één hele uptempo kür. Maar de bedoeling van de dressuur is om de harmonie tussen de ruiter en het paard te laten zien. De vloeiende bewegingen, alle oefeningen die vanzelf in elkaar over lijken te lopen, enz. Door deze muziek worden de rijkunsten zelf helemaal teniet gedaan. Gewoon omdat deze muziek geen vloeiende, harmonieuze stijl uitstraalt.

Je had er opzich nog iets aardigs van kunnen maken door dan in ieder geval muziek te kiezen zonder storende elementen erin. De drafmuziek bijvoorbeeld, vind ik dan wel weer best mooi, en past wat mij betreft wel gewoon echt goed in een kür. Maar dan zitten er rare geluidseffecten door, waar ik me elke keer weer dood aan erger. Zit ik éíndelijk weer in de mooie kür, wordt het verstoord door die rare onderbrekingsgeluiden.

Net als de echte overgangen in de muziek, niet alleen van stap-draf, en galop-draf, maar er zitten ook haperingen tijdens de drafstukken zelf, bijvoorbeeld. Het loopt gewoon niet, ik kan geen eenheid ontdekken in de proef en de kürmuziek, als je begrijpt wat ik bedoel.

Nee, sorry, dit is 'm niet voor mij. Zeker omdat ik weet dat jij veel mooiere muziek hebt gemaakt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:36

Bedankt, hier heb ik wat aan Ja
Idd, de overgangen, hier heb ik heel vaak moeite mee,daarom ben ik ook zoveel mogelijk een het oefenen. Deze kür was gewoon even kijken wat voor muziek wél en wat voor muziek beter níét.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:47

Ik wist even niet waar k het anders moest plaatsen maar er was toch een site met kürmuziek, iets met huppelepup 4you, als iemand die weet zou je em dan willen PB'en ?? Bedankt

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:48

Ik ben het wel eens met bovenstaande posts, vind de muziek niet goed bij de kur passen.
De overgangen in de muziek passen niet, en ik vind ook de ritmes van het paard en muziek niet altijd goed passen.
Heb betere stukken van je gezien, deze was helaas wat minder. Lachen

zelma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:21

het maakt het overigens wel grappig whah

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:38

naath schreef:
Ik wist even niet waar k het anders moest plaatsen maar er was toch een site met kürmuziek, iets met huppelepup 4you, als iemand die weet zou je em dan willen PB'en ?? Bedankt

Je bedoelt waarschijnlijk freestyle4you Knipoog dat is de site van Shanna16 @ bokt Haha!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:44

Zelf ben ik jumpstyle freak maar jumpstyle bij een kur vind ik niet echt wat.
In de draf kwam er telkens een zéér irritant stukje doorheen en de overgangen waren niet mooi.
Ik ga even op je site kijken want volgens mij heb je meer in je mars dan dit. Knipoog