Ik kreeg vandaag een moeilijke opdracht. Een goede vriendin van mij heeft gisteren haar opa verloren. Ze vroeg mij om een kort gedichtje wat ze kon voordragen op de begrafenis. Ik heb mijn best gedaan, en zou graag jullie mening erover horen. Ikzelf heb nog nooit een begrafenis meegemaakt en ook nog nooit een dierbare verloren, dus vind ik het moeilijk om te kijken in wat voor richting ik moet denken en welke woorden ik moet kiezen. Ik hoop dat het toch een beetje geslaagd is. Denk aan het copyright-gezeur, dit geldt ook bij gedichten.
Laat me lachen, Laat me huilen, Laat me denken, alleen aan jou.
Over dingen die we deden, Aan hoeveel ik van je hou.
Laat me denken aan de tijden, Laat me lachen, Met verdriet.
Ik houd je diep in mijn gedachten, Want jou vergeten kan ik niet.
Edit: Textfoutje veranderd en tip opgevolgd door ipv van "want je vergeten" gemaakt "want jou vergeten"
Laatst bijgewerkt door WildChild op 26-07-07 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Wauw... ik vind hem erg érg gepast. De je naar de jou veranderen is een goed idee. 'Aan hoe hoeveel ik van je hou.' Dit vind ik ook een beetje raar. Hoe hoeveel. ?
Op een begravenis kun je geen hele teksten voorlezen, iig ik zeker niet! En velen denk ik ook niet. Dus mis ik er zo zeker niets in, hij is kort en toch heel erg mooi en sterk.
Ik vind hem heel erg gepast, heel mooi en ben benieuwd wat je vriendin ervan vind. Gecondoleerd voor haar!
Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik heb hem aan mijn vriendin gegeven, ze vond hem erg mooi. Natuurlijk kon ze er niet al te uitbundig over doen, aangezien ze echt kapot is van de dood van haar opa. Ik ben blij dat ik haar op deze manier heb kunnen steunen, al was ik in het begin echt bang dat het helemaal niets was.