Hoe kan ik de kleur van ogen veranderen (adobe Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saltoke

Hoe kan ik de kleur van ogen veranderen (adobe Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 14:20

Hey
Ik weet écht niet of het hier hoort,maar na even zoeken zou ik niet weten waar ik het anders moet zetten.
Kan iemand me helpen, ik vraag me af hoe ik met adobe photoshop mijn bruine ogen bijvoorbeeld helblauw kan maken.
Weet iemand een site waar dit deftig uitgelegd wordt ?
Bedankt

Redrumfox

Re: Hoe kan ik de kleur van ogen veranderen (adobe Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:25

Je pakt de paint brush (het kwastje), dan pak je de kleur die je wil. (bvb. ocean blue, weet de code zo gauw niet uit m'n hoofd) Dan zet je de 'kracht' op medium (50% ong.) en dan 'teken' je op het deel wat blauw moet worden. Sigaar

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:26

Nou, dit kan je op verschillende manieren doen:

• Open je foto. Maak een nieuwe laag aan. Op deze laag teken je met brush tool met de blauwe kleur over je irissen. Dan ga vervolgens naar de 'Blend Mode' en kies je bv. 'overlay'. Dan kan je ook nog de opacity aanpassen.

Beter is:

Open je foto. Je pakt de lasso-tool en maak zo netjes mogelijk een selectie van 1 oog, iris + pupil. Vervolgens hou je shift ingedrukt en maak dan nog een selectie van het andere oog. Nu heb je twee 'rondjes'. Kopieer (ctrl c) en plak (ctrl v). Nu heb je deze ogen in een nieuwe laag (zo behoud je het orgineel). Ga vervolgens naar 'hue/saturation' (ctrl u) en kan je gaan spelen met de kleuren van het oog (de schuifbalk van 'Hue') De middelste balk is voor de verzadiging. Zo moet je dan een beetje spelen Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:36