[FOTO] Bo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

[FOTO] Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 18:13

Ik heb vorige week foto's gemaakt van Bo, ik ben via haar zus weer bij haar terecht gekomen om foto's te maken omdat haar paardje bo verkocht zou worden. Hij is woensdag verkocht en word jammer genoeg morgen opgehaald, dus verdere foto's van deze mooierd zitten er niet meer in.

Ik heb dit weer met alle plezier gedaan en heb me heerlijk gevoeld om de foto's te schieten. Omdat Cristel ontzettend blij was met de foto's wou ik eens horen wat andere ervan vonden.

1Afbeelding
2Afbeelding
3Afbeelding
4Afbeelding
5Afbeelding
6Afbeelding
7Afbeelding
8Afbeelding
9Afbeelding
10Afbeelding

Ik heb mijn camera nu 2 maandjes en wil er nog meer uit kunnen halen. Hierom wil ik graag tips krijgen waar ik iets mee kan! Ik ben niet van suiker en kan best een stootje hebben.

WildChild

Re: [FOTO] Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:41

Prachtige, scherpe en kleurrijke foto's! Ik vind ze wel erg verschillen in kwaliteit, voor mij springen 1,2 en 6 er echt uit. Maar wel goede foto's, voor twee maanden in het bezit zijn van je camera! Welk objectief heb je erbij?

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:48

De 2e foto vind ik geweldig stoer. Met dat opstuivende zand.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 10:29

Beiden bedankt. Haha!

Deze foto's zijn met een 70-300 APO gemaakt. Het weer was heel erg zonnig en heb veel foto's naar het licht toe moeten maken waardoor het heel moeilijk was de belichting er goed in te krijgen, vandaar dat veel ook mindere kwaliteit hebben.

SokJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:05

Ziet er gaaf uit hoor! Vooral die eerste 2.
De derde doet me persoonlijk niet zoveel, beetje saaie compositie, oortje naar achter en een wat afleidende achtergrond.
De 2 rijfoto's vind ik ronduit misselijkmakend, maar dat heeft niks met jouw fotografiekunsten te maken natuurlijk.
Die 2 had ik liever wat meer in het midden van de foto gezien.
De foto erna vind ik een beetje niks zeggend.. Het idee was leuk, de uitwerking iets minder, hij lijkt behoorlijk scheef, en de zwiepende staart erachter stoort me.
Die erna daarentegen vind ik erg gaaf! Iets overbelicht en de lantaarnpaal stoort me, maar verder wel boeiend om naar te kijken!
De laatste 3 vind ik weer zo niets zeggend. Bewogen, te donker, of het paard kijkt kwaad.
Wees kritisch naar jezelf toe! Niet alles maar raak posten, alleen de beste!
Voor mezelf doe ik dan altijd eerst de serie even doorkijken, dan de slechte foto's (bewogen, oren naar achter etc.) wissen, en daarna nog eens opnieuw doorkijken, dan de foto's die niks uitstralen, slechte compositie hebben etc. wissen, und so weiter, tot je alleen de echt goede foto's overhoud. In het begin zijn dat er vaak niet zoveel, maar gaandeweg leert men!

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 11:27

Bedankt Mietje, ik zal er meer op gaan letten. Idd vind ik naar mijn eigen foto's moeilijker kijken als naar een foto van een ander, maar daarom laat ik jullie hier ook meekijken!!

kruumie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:22

ik vind de foto's erg mooi, ze hebben een goede kwaliteit
vooral de 2e vind ik goed
en met zo'n felle zon is het soms inderdaad moeilijk de juiste belichting te krijgen Knipoog

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:52

kruumie schreef:
ik vind de foto's erg mooi, ze hebben een goede kwaliteit
vooral de 2e vind ik goed
en met zo'n felle zon is het soms inderdaad moeilijk de juiste belichting te krijgen Knipoog

Ja iinderdaad heel knap gedaan! en zeer goede kwaliteit!! ik vind de 1e foto juist echt super stoer!! Haha! Bloos

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:52

Foto 2 vind ik de mooiste uit deze serie. Lekker los/vrij/uitbundig en mooi zo met het opstuivende zand. De rijfoto's vind ik niet prettig om naar te kijken maar dat ligt niet aan jou. Verder een mooie serie! Lachen Mooie haflinger ook.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:54

wat een leukerd

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 11:40

heel erg bedankt allemaal, misschien nog tips voor de volgende x ?