[SITE] Website voor Wereldwinkels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

[SITE] Website voor Wereldwinkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 16:10

Wereldwinkels gaf ons de (fictieve) opdracht om jongeren te stimuleren om kleding en schoenen van eerlijke merken te kopen. Wat verstaan wij onder eerlijke merken? Dat zijn merken die kleding en schoenen op een eerlijke manier produceren in Derde Wereld-landen. De (arme) mensen daar krijgen een eerlijk loon voor hun gedane arbeid. Dat is het in het kort, Wereldwinkels doet nog veel meer.
Maar goed, aan ons dus de taak om jongeren zo ver te krijgen dat ze die producten ook daadwerkelijk gaan kopen. Daarvoor moesten ook communicatiemiddelen gemaakt worden, waaronder een website (we konden zelf onze middelen kiezen, maar onderzoek heeft uitgewezen dat jongeren veel achter de computer zitten en op internet). We hebben ook een poster en een brochure gemaakt. Nu heb ik die niet zelf gemaakt, dus die plaats ik hier ook niet. Wel heb ik een website gemaakt.
Oke, de website werkt niet echt , vandaar alleen wat jpeg'jes van hoe het er uiteindelijk uit gaat zien (niet dat Wereldwinkels daadwerkelijk onze middelen gaat gebruiken Clown ).

De doelgroep zijn dus jongeren van 16-24 jaar. CeTyl is de naam van ons fictieve bureau (verder niks vragen, ik heb de naam niet bedacht en vraag me ook niet waar het ook weer voor stond Clown ).

Door sommige afbeeldingen zie je strepen en soms zelfs letters lopen, dat komt omdat de afbeeldingen stockfoto's zijn met copyright. In ieder geval gaat het hier vooral om het idee, hoe de layout van de website zou moeten worden Lachen.

Maar goed, genoeg gepraat, de website:

De homepage:
Afbeelding

De pagina over eerlijke handel:
Afbeelding

De productenpagina:
Afbeelding

(Het was niet de bedoeling een hele website te maken, dus vandaar maar 3 pagina's)

Commentaar en/of op-en aanmerkingen zijn altijd welkom, ik wil hier tenslotte in verder en dus graag leren Lachen. Overigens krijgen wij helemaal geen les in vormgeving, da's af en toe best lastig... Maar goed, volgend jaar gelukkig wel Lachen.

Redrumfox

Re: [SITE] Website voor Wereldwinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:49

Mijn eerste indruk was: modern maar leeg. De pagina indeling is in principe goed gedaan qua 'plaatje hier tekst daar' maar ik vind het vrij saai. Ik zou niet weten waarmee het wat voller zou lijken, maar van mij mag er wel wat bij. Ja Wat ook meteen opvalt is dat het heel overzichtelijk is. (en mijn complimenten voor jullie logo, I love it Lovers )

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:00

Mooi ontwerp! Ja Persoonlijk vind ik het logo wel wat klein (mij was niet meteen duidelijk dat de website CeTyl heet, als ik dit niet gelezen had). Je had bijvoorbeeld ook de balk waar de kleren aan hangen door trekken tot helemaal links, vind 'm nu zo 'in de lucht zweven' ( Clown ). Wat ik me ook afvraag is of je rekening hebt gehouden met verschillende scherm-resoluties? (Misschien ook niet nodig, aangezien je de site niet daadwerkelijk hebt gemaakt, toch?) En zoals in de reactie hierboven word gezegt is hij idd een beetje saai, echter denk ik dat je dat beter zou kunnen oplossen met wat meer kleur in plaats van er dingen bij te zetten. Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:50

Leuk modern design. Ik zou alleen op de homepage die 'stang' doortrekken naar de andere kant. (wat Lotjuh dus ook al zegt. Clown ) Verder mooi gedaan hoor!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:50

Uuuuuuuuuuuhhhhmmmm... adressen zijn weg?!