[TEK] Starlight Starbright!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK] Starlight Starbright!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 12:44

Afbeelding

Het is maar EEN tekening deze keer, maar op deze heb ik tussen de bedrijven door ook helemaal het SCHOMPES aan gewerkt! (eerlijk waar!) Dan was DIT weer niet goed, dan was DAT weer niet goed! Toch wil ik jullie raad en advies horen: want ik zit nog (zoals jullie zien!) met... de achtergrond! Want waar moet het paard staan? In een weiland? Aan zee? Op een boerderij? Noem het maar op!

Ik heb ook heel erg precies gewerkt en heel goed naar de orginele foto gekeken! (kon 'm niet meer terugvinden, maar het was uit een BIT-blad!) Het is eigenlijk de eerste tekening die ik met hokjes had getekend om het zo goed mogelijk te doen! (uitvergroot van een klein fotootje!)

Vinden jullie hem mooi? Vinden jullie 'm spuuglelijk? Brand maar los!
(Voorlopig laatste tekening, hoor! Moet denken aan vakantie volgende maand!)

PS: de foto heb ik expres donker gelaten, om de lijnen wat duidelijker te kunnen laten zien!

Anoniem

Re: [TEK] Starlight Starbright!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:56

Ik vind de neus te smal én te lang, eerlijk gezegd. Het halster is ook een beetje 'krasserig' ingekleurd. De manen zijn ook een beetje sprieterig en meegetekend, je mag ze echt boven het hoofd tekenen en véél meer en wat langer kan ook geen kwaad hoor Knipoog Persoonlijk vind ik het eigenlijk niet zo'n mooie tekening, maar oefening baart kunst Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:10

't halster vind ik mooi, de neus is idd te lang & te smal =)
De manen mogen nog wat langer enz. Oefening baart kunst Knipoog
Succes nog Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:12

Je hebt wel een hele uitgesproken eigen stijl. Knipoog Of ik het mooi vind is een 2de, maar het is wel een beetje je eigen ding.

Deze tekening komt mij een beetje benauwd over. Heb je hem krap op papier gezet? Verder is hij wel grappig. Alleen een beetje weinig haar. Wil je toch wel aanraden iets meer over de anatomie van het paard te gaan leren/lezen/kijken. Worden ze misschien iets mooier van en vinden meer mensen je werk mooi. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 16:12

Nou jullie hebben geluk: hij is nopg niet klaar, hij zit nog in een tussenperiode! Zal deze tips zeker meenemen, mist idd wat manen! Het halster was een NACHTMERRIE! (ik hááát halsters tekenen, al die riempjes!) Was na lange tijd van een foto overgenomen dus ik moet er weer wat inkomen!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:33

Wat maak jij moeilijke tekeningen Clown. Ik heb net ook je andere topics eens bekeken en aan de ene kant hebben je tekeningen iets heel goeds en aan de andere kant wringt er iets bij mij... Je hebt wel een hele uitgesproken stijl en dat waardeer ik wel heel erg, ook al zijn je tekeningen vaak niet anatomisch correct. Ik vind bijv. dat je neus, het halster heel goed hebt getekend, maar er wringt weer iets bij hoe je de schaduwen hebt gedaan. Soms zijn ze goed, andere keren hebben ze iets... ja, hoe moet ik dat zeggen... bijv. bij de kaak, die streperige streepjes, zeg maar.

Ik zou trouwens het oog iets levendiger maken, het komt nu wat "plat" (letterlijk) over.

Ik zou vooral zo door gaan, je hebt een erge uitgesproken stijl en doet helemaal je eigen ding, dat vind ik erg leuk. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:52

Goed zo! Je hebt duidelijk wat met de tips in het andere topic gedaan, ik vind dit echt een verschil van dag en nacht. Toppie!
Ik heb nog wel een paar tips voor je:
- het oog wat levendiger maken
- de manenkam wat wilder op het hoofd, niet alsof het erop vastgeplakt is
- manen (??)
- gooi er maar wat meer schaduw in (denk aan blauw), dat kán je tekening verpesten, maar op die manier leer je wel de maniertjes van schaduw aanbrengen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:41

Redrumfox schreef:
Goed zo! Je hebt duidelijk wat met de tips in het andere topic gedaan, ik vind dit echt een verschil van dag en nacht. Toppie!
Ik heb nog wel een paar tips voor je:
- het oog wat levendiger maken
- de manenkam wat wilder op het hoofd, niet alsof het erop vastgeplakt is
- manen (??)
- gooi er maar wat meer schaduw in (denk aan blauw), dat kán je tekening verpesten, maar op die manier leer je wel de maniertjes van schaduw aanbrengen. (NEEEEEEEJ!!!! Ik WIL 'm niet verpesten!!! Huilen )

HÈHÈ!!!! Eindelijk is ze HAPPY!!!! YOUPPIE!!!!! Haha! Clown Haha! Clown Haha! Clown Haha! !!!!!!!!! (nou niet meer boos zijn, hè??)

Thanks voor de tips! Die gooi ik erin! Cool
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 20-07-07 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:44

Hoe ik die schaduwen heb gedaan? Eerst met een zacht potlood de schaduwgebieden aangegeven en dan zachtjes met een doekje uitgewreven! En tja... die manen... het lijkt nu net een beatleskapsel! (BLOEMPOTMODEL!)

Maar ik zoek nog altijd naar een 'locatie' voor het paard, de achtergrond dus. Wat zou ik daaraan moeten doen?

Dit is 'm in het eggie! (okee, let maar niet op het patroon, gescand uit de BIT, het gaat om de vergelijking!)

Afbeelding

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:29

ziet er al goed uit, al zijn de verhoudingen niet helemaal je van het, maar daar kun je in oefenen Lachen iets meer contrast verdiept je tekening en meer uitwerking van het oog verlevendigd het geheel. verder vind ik het leuk dat je je eigen stijl hebt, dat zie je ook zo goed in de andere tekeningen en ook weer in deze. De tips die ik je kan meegeven is lekker blijven oefenen, veel kijken naar paarden en korte vormstudies maken *teken bijvoorbeeld eens alleen een blad vol ogen, of neusgaten van diverse foto's na* vaak krijg je daarvan een beter begrip voor het geheel omdat je het hoofd per onderdeel al verkend hebt. Zo leer je ook om goed te kijken trouwen. Veel succes!