advies gevraagd over aanschaf fotocamera

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

advies gevraagd over aanschaf fotocamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 19:06

hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, mijn vriend is volgende maand jarig en wordt 30 Ja Haha! .
Ik wilde hem een fotocamera kado doen, hij wil namelijk graag een fotocursus gaan doen Cheese!
Wat is een goede camera voor een beginnend fotograag Haha! , maar wel een goede waar hij voorlopig mee vooruit kan.
Welke goede kwaliteit foto's maakt (ja o.k, ligt ook aan diegene die de foto's maakt natuurlijk) En welke ook van goede kwaliteit is.
Welke camara"s gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen?

dank jullie alvast

Joyce_

Re: advies gevraagd over aanschaf fotocamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:16

Ik tem even, dit hoort hier niet Lachen hier is een centraal topic voor namelijk!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:18

Canon staat om het algemeen heel goed bekend Ja

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:35

(tja, maar dan heb je alsnog een keuze uit weetikhethoeveel canon-camera's Knipoog )

Tegenwoordig maakt het gewoon echt niet uit welk merk camera je koopt. Bij het kopen van een spiegelreflex is het misschien handig om naar het merk te kijken voor het aanbod in objectieven en andere accessoires, bij andere camera's zijn ze gewoon allemaal zodanig goed, dat je er goed mee vooruit kan.

Nouja, en als ik dan toch al aan het praten ben: Ik zou niet gaan voor een compactcamera, zeker niet als het om een man gaat, die hebben over het algemeen toch al wat grotere handen, en dan is het niet lekker om zo'n priegelding (waarvan er elke maand weer een kleinere, smallere, schattigere uitkomt) te gebruiken.
Daarom zou ik voor een superzoomcamera gaan (prosumer camera, midline, is allemaal hetzelfde, en houd een 'compact' camera in, met het uiterlijk van een slr, en meer mogelijkheden dan een gemiddelde compact camera).
Panasonic Lumix DMC-FZ8 of FZ50 of een Fuji finepix s6500, zou ík persoonlijk voor kiezen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:20