[TEK] In den beginne... waren er tekeningen van mij!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK] In den beginne... waren er tekeningen van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 10:21

Hoi,

Hier bij UK wil ik eens jullie tekeningen van mij laten zien die ik jaren terug heb gemaakt! (ik vindt ze schuwelijk! Haha!)
(Omdat het topic Uit de oude doos helaas gestopt is!)
Dan maar op deze manier!

Tips/adviezen hoor ik graag!!! (ook (onderbouwd!) commentaar!)

Afbeelding
FJORD, potlood (1)

Afbeelding
TWEE TREKPAARDEN, potlood (2)

Afbeelding
ANKY, potlood (3) (paard vindt ik wel goed met dat hoofd van voren, maar Anky??? BRRRR!!!!)

Afbeelding
ANKY II, potlood (4) (vééélste bruin dat paard!)

Afbeelding
PAARD LIKT HAAR VEULEN (5) Als júllie toch eens wisten hoeveel versies ik hiervan[b] had gemaakt! (potlood)

Afbeelding
PAARDENHOOFD (6) Begint er al wat op te lijken, niet? (uit 2004 alweer!) (potlood)

Afbeelding
PAINTHORSE (7) Ook al eens met waterverf gedaan, maar deze vindt ik persoonlijk een tikkie beter! (potlood)

Afbeelding
PAARD IN WEILAND (8) Paard is veel te uitgerekt, maar nu wél met een achtergrondje! (potlood)

Afbeelding
DE SPEKNEK REIGER! (9) En waarom noem ik hem zo? Tja, kijk maar zelf! (waterverf/ecoline)

Afbeelding
RAAF DER ZEE (10) Één van de beelden uit de lagune van het dolfinarium nagetekend (plakaatverf)

Afbeelding
WOLF (11) Één van de beelden uit de lagune van het dolfinarium nagetekend (plakaatverf)

Afbeelding
AREND DER ZEE (12) Één van de beelden uit de lagune van het dolfinarium nagetekend (plakaatverf)

Afbeelding
PUGWIS (13) Één van de beelden uit de lagune van het dolfinarium nagetekend (plakaatverf)

Afbeelding
DOLFIJN (14) Weet ik nog goed dat ik heel lang aan bezig was geweest om het goed te krijgen!

Redrumfox

Re: [TEK] In den beginne... waren er tekeningen van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:45

Volgens mij is dit niet de bedoeling. Het heeft niet veel zin om hierop commentaar te geven aangezien het tekeningen van vroeger zijn. Inmiddels ben je (waarschijnlijk) al verbeterd dus dan heeft het niet veel nut.

CoonArt

Re: [TEK] Tekeningen van een paar jaartjes terug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 10:57

Redrumfox schreef:
Volgens mij is dit niet de bedoeling. Het heeft niet veel zin om hierop commentaar te geven aangezien het tekeningen van vroeger zijn. Inmiddels ben je (waarschijnlijk) al verbeterd dus dan heeft het niet veel nut.

Ik wilde alleen maar wat oude schilderijen/tekeningen laten zien, trouwens er zitten een paar tussen die ik nog altijd heb! (en die ook desgewenst aangepast kunnen worden!)

De meesten zijn uit 2004-2006

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:56

Dat is dan toch nog niet zo lang geleden dat je deze gemaakt hebt he? Ik vind dat je om te beginnen aan te moeilijke dingen ineens wil beginnen. Je wil al direct grote werken maken. Ik zou eerst en vooral beginnen bij het begin: een schets van een simpel paardenhoofdje. Zorg eerst en vooral dat de verhoudingen perfect kloppen (dit doe je door de vergelijken met een foto) en begin met een gewoon grijs potlood. Als dit het geval is, wat al heel veel betekent, begin dan met schaduwen. Kijk op je foto waar de lichte en donkere vlekken op je paard zijn en breng die over op je paardenhoofd. Probeer er dan ook bespiering en meer detail in de brengen. En als je dat allemaal goed doet, ben je al heel ver. Want als je dit onder de knie hebt, kan je aan grotere dingen beginnen zoals eens een volledig paard tekenen, twee paardjes tekenen of met kleur beginnen werken etc..

Dit is absoluut niet afbrekend bedoeld hoor. Ik wil je alleen maar tips geven. Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:06

IEKS!!! Anky 1 is kaal!!! De tweede Anky vind ik wel erg leuk.
De merrie met veulen vind ik ook erg mooi in deze stijl --> misschien een idee om deze groot uit te werken? (Dan wil ik hem misschien wel van je overnemen Knipoog ) Het kleurgebruik vind ik bij deze en bij de reiger erg goed.
De beelden van het dolfinarium spreken me minder aan, ik vind ze een beetje donker...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 17:28

Haha, ik kon de juiste kleur niet vinden voor de 'beelden' van het dolfinarium! Het moest de kleur van kersenhout hebben maar het was danig de mist ingegaan!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:25

Ik vind het soms best lachwekkend hoe jij UK blijft terroriseren met werk van je. Je hebt al zóveel tips van mede-bokkers gekregen, ik denk dat het verstandiger is om eerst eens een tijdje een topic-pauze te nemen, en eerst eens wat te gaan doen met de tips die je krijgt. Dit geldt trouwens over het algemeen hoor. Verder vind ik de tekeningen die je post zeker niet slecht. Maar omdat je er zoveel in een keer post, kunnen wij er eigenlijk weinig nuttigs over zeggen. Wel vind ik dat je met te veel harde omlijningen werkt. Leg eens een foto langs je papier en teken wat je ziét, niet wat je dénkt te zien. Leg al je creativiteit eens in één schilderij of tekening (en het zelfde geldt imo bij je foto's), en post deze dan eens in een topic op UK. Dat is voor ons een stuk makkelijker bekritiseren, en voor jou makkelijker om je te verbeteren.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 06:22

WildChild schreef:
Ik vind het soms best lachwekkend hoe jij UK blijft terroriseren met werk van je. Je hebt al zóveel tips van mede-bokkers gekregen, ik denk dat het verstandiger is om eerst eens een tijdje een topic-pauze te nemen, en eerst eens wat te gaan doen met de tips die je krijgt. Dit geldt trouwens over het algemeen hoor. Verder vind ik de tekeningen die je post zeker niet slecht. Maar omdat je er zoveel in een keer post, kunnen wij er eigenlijk weinig nuttigs over zeggen. Wel vind ik dat je met te veel harde omlijningen werkt. Leg eens een foto langs je papier en teken wat je ziét, niet wat je dénkt te zien. Leg al je creativiteit eens in één schilderij of tekening (en het zelfde geldt imo bij je foto's), en post deze dan eens in een topic op UK. Dat is voor ons een stuk makkelijker bekritiseren, en voor jou makkelijker om je te verbeteren.

Ik denk dat je toch wel een beetje gelijk krijgt bij dit: de laatste tijd post ik wel erg veel, en iets minder mag ook wel! Twee à drie is ook wel meer dan genoeg! (Scheelt mij weer in uploaden van al die foto's.) Vroeger HEB ik idd van foto's af getekend (kijk maar naar die Anky tekeningen hierboven!) en dat zou ik dus weereens iets vaker moeten doen. Lekker in een tijdschrift/boek bladeren en daar dan een pic uitkiezen. (Alleen als ik dan bijvoorbeeld riempjes/halsters/hoofdstellen moet natekenen, ben ik wel een tijd(je) mee bezig. Zóóó lastig!) Dus... teveel is ook weer teveel van het goede!!!

Trouwens: bijna álle tekeningen die je hier ziet (tekening 2, 3, 4, 5, 7, 10, 11, 12, en 13) ZIJN allemaal 'fotowerk'!

Oja: hier nog één plaatje van mijn buurmeisje die ook schildert: (Belinda Tijssen) (dan zitten we op 15!)

*afbeelding verwijderd*

Ze maakt schilderen bij de Herenplaats (http://www.herenplaats.nl) en diverse mensen hebben al schilderijen van haar gekocht, óók internationaal!
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 20-07-07 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afbeelding verwijderd.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 07:41

Moderatoropmerking:
Het is op [UK] niet toegestaan om werk dat niet van jezelf is te posten.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 11:55

Oke weten we dan ook weer! ^^^^

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:20

Echt tips voor je tekeningen individueel kan ik ook niet geven. Vind wel dat je heel leuk met kleur aan het experimenteren bent. Denk echter wel dat het verstandig is goed naar de verhoudingen te gaan kijken. Met name bij je paarden zijn de neuzen vaak wat langgerekt en staan de ogen te hoog in het hoofd wat dat effect nog eens versterkt. Lekker blijven tekenen is mijn advies en veel experimenteren met verhoudingen!