[TEK] door mij gepimpte mercedes bus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] door mij gepimpte mercedes bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:30

hallo allemaal,

mijn ouders hebben tot een half jaar terug een mercedes busje gehad (een witte). een MB100D.
nu heb ik deze bus omgepimpt tot een gepimpte pickup (alleen op tekening Knipoog ).
en ik vroeg mij af wat jullie hiervan vinden.

later wil ik zelf zon busje terugkopen (wij hebben hem niet meer) ik heb er altijd wel veel plezier mee gehad. maar ik ben nogal weg van pickups en gepimpte auto's, en wit moet je zo vaak wassen Clown vandaar deze pimp Tong uitsteken

hier de foto's van mijn tekening:

Afbeelding
Shot with DC210 Zoom (V05.00) at 2007-07-17

Afbeelding
Shot with DC210 Zoom (V05.00) at 2007-07-17

graag commetaar op de tekening Tong uitsteken
commetaar op de auto is ook welkom Ja maar niet afkraken want dan wordt ik boos Tong uitsteken Duivel

eigen commetaar:
de velgen, die zien er gewoonweg niet uit Clown
het paarse tussen het voorraam en het zijraam, dit is verkeerd uitgepakt omdat het papier al verzadigt was, en ik dit niet in de gaten had Cool
verder vind ik de gril niet zo mooi.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 17-07-07 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [tek] > [TEK]

Anne_Baukje

Re: [TEK] door mij gepimpte mercedes bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:00

Leuk hoor Astrid!
Al is het niet echt een realistische tekening, de achtergrond kleur zie je langs die voorste band, dat klopt geloof ik niet.
Er zouden wel wat meer details in kunnen, maar ik vind em verder erg gaaf gedaan! Ja Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:13

Is dat een gepimpte MB 100?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:07

Vind het eerlijk gezegd meer een ontwerp om even snel te laten zien hoe je je auto wilt verven, dan echt een tekening waar lang en goed over nagedacht is Lachen
Zoals al gezegd wordt klopt dat stuk leegte onder de wielen niet (als het goed is zit daar nog een stuk auto namelijk Haha! ), hij heeft maar 2 wielen, terwijl je er toch minstens 3 zou moeten zien, en de schaduw-werking ontbreekt helemaal.

Door dat alles wordt het een heel erg 2-d plaatje, wat volgens mij juist niet de bedoeling is, je wilt het zo realistisch mogelijk hebben, toch?
Kijk er nog eens goed naar, dan zie je vanzelf dat er eigenlijk heel weinig aan klopt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:57

Chiqa schreef:
Is dat een gepimpte MB 100?

een gepimpte mb100d Ja

over die twee wielen, op mijn foto waren er maar twee wielen te zien Knipoog en ik heb geen idee hoe ik dat moet tekenen achter dat wiel Clown ik heb niet zo super veel verstand van auto's dus de technische dingen laat ik altijd achterwege Clown
ik heb er wel schaduw in verwerkt maar op de foto is dit niet terug te vinden, het zit vooral in de bumpers. ik zal proberen binnekort een betere foto te maken Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:21

Het lijkt me sterk dat dit dan je foto was, zeg maar, want hij zweeft met zijn (voor de kijkers) rechterkant gewoon in de lucht Knipoog
Ik heb ook geen verstand van auto's, maar wat meer schaduw, licht, kleurgebruik, plasticiteit (?) en in ieder geval íéts doen met dat stukje achtergrond achter het wiel, kan iedereen wel volgens mij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:29

dankjewel chiqa Haha! daar heb ik zeker wat aan Ja
myukii ik had ook niet echt een foto Knipoog ik had een foto van een volledig busje en die foto is al tien jaar oud dus dan weet je wel hoe die er uit ziet Clown dus ik had geen schaduwplekken en dergelijke.. alleen een hele oude verkreukte foto waar de bus ook vrij klein op staat.. Scheve mond vandaar dat ik het niet zo goed kon zien..
ik zal binnekort nog wat schaduw en licht toevoegen Ja
nu moet ik eerst nog een andere tekening afmaken die heb ik zondag nodig Tong uitsteken

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:32

Ooh, haha, tja, die foto's zijn inderdaad niet veel soeps waarschijnlijk Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:43

inderdaad de foto was echt knudde Tong uitsteken vandaar dat mijn tekening ook niet super is Tong uitsteken
maarja volgende keer een betere foto en dan zal het wel (hopelijk Tong uitsteken ) iets beter uitpakken Tong uitsteken

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:27

Gepimpt Haha!
Dat is hij zeker Tong uitsteken

Bij het voorwiel is het enige wat je vanaf deze afstand zou zien de wielkas, geen ophanging/remschijven etc. etc. Verder denk ik als je schaduw op de grond zou tekenen, zou het busje niet meer zo zweven. Het glansen van het metaal heb je heel mooi weergegeven. Door te bepalen waar vandaan het licht komt kun je ook de schaduwen op het metaal verwerken waardoor je meer diepte in de tekening krijgt.
Knipoog