Mijn lieve opa, vandaag 'eindelijk' begraven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Mijn lieve opa, vandaag 'eindelijk' begraven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 23:39

Hallo,

Ik zat net naar een paar foto's te kijken van mijn opa, en dacht waarom niet delen met jullie? Hij is een aantal maanden geleden gecremeerd, maar er was iets mis met het plaatsen van de urn, waardoor mijn oma heeft besloten om de urn te begraven. Het ging heel mooi, ze mocht de urn zelf vasthouden en hem zelf in het graf plaatsen, daarna heeft ze er 1 schep aarde over gegooid en de b.ondernemer deed de rest. We hebben nog een mooie tekst uitgekozen voor op de steen: Hier ligt mijn lieve man, fijne pa en toffe opa. Hij is overleden aan ongeneeslijke kanker, het zat overal en hij kon op een gegeven moment niet meer eten. Toch gaf hij altijd alles voor ons in zijn zieke periode, en was hij alsnog degene die ons vrolijk maakte. Afgelopen zaterdag was mijn eerste verjaardag zonder hem, en god wat besefte ik toen hoe belangrijk hij voor ons was. Hier een paar foto's van een hele tijd terug, ik vind ze zelf erg prettig om naar te kijken..want dit is op en top opa:

Vissie vangen met zijn appelwangen Bloos Wat zou ik graag hebben kunnen zien dat we met mijn eigen kinderen naar 'kleine opaatje' konden gaan om te vissen aan de waterkant..
Afbeelding

Opaatje op het muurtje op vakantie omdat we de shuttel in de boom hadden gegooid. Wat was hij toch handig.
Afbeelding

Opa met zijn broer, die is al een tijd overleden en opa heeft zelfs geprobeert om op dezelfde dag te overlijden. Is hem helaas niet gelukt, wel een paar dagen later. (betekende veel voor hem, ik begrijp dat wel).
Afbeelding

Opa op zijn stoel in de huiskamer, dit is nu écht opa na een flinke ramen-zeem beurt.
Afbeelding

Dit was ook in het oude huis van hierboven. Hier was hij al erg ziek maar wisten wij het niet. Achteraf gezien schrik je je eigen rot en denk je 'hoe zou het zijn geweest als hij eerder naar de dokter was gegaan.' Doet me veel pijn, deze foto.
Afbeelding

Ik ben trots op mijn opaatje. Hij heeft toen hij zo ziek was mijn oma, tante en zichzelf weten te verhuizen en heeft voor hij overleed, nog heel het huisje opgeknapt. Dat doen hem niet veel na, helaas heeft dat zoveel energie van hem gevergt dat hij het niet meer aankon, foto's van daarna plaats ik liever niet want dat is niet 'onze opa'.

Bij deze nog een proostje tomatensap op jou opa!

Pasamba

Re: Mijn lieve opa, vandaag 'eindelijk' begraven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 05:37

Fijn dat je nog zulke goede herinneringen hebt aan je opa met deze foto's. Ook een mooi gebaar dat je oma de urn mocht begraven. Sterkte nog verder!

Oja, en ik denk dat je topic hier verkeerd staat Knipoog Ik TeM wel even..

Mireille

Re: Mijn lieve opa, vandaag 'eindelijk' begraven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:03

UK is geen topic om gewoon een aantal fototjes te laten zien. UK is wel voor creativiteit. Als je je verhaal kwijt wilt kan dat op een ander forum op Bokt zo als JH of LZP. Daar mag je maximaal 2 foto's ter ondersteuning van je verhaal plaatsen. De rest in links.

Hier een slotje.