Citaat:Met een zucht van tevredenheid liet Phoebe zich op de bank zakken. Rechts van haar lag een pakje koekjes en in haar handen rustte haar mok met koffie. Ze genoot van dit zeldzame moment van rust dat ze had. Ze deelde de victoriaanse villa met haar oudere zusje Piper, haar jongste zusje Paige, Leo, haar zwager en natuurlijk haar eigen grote liefde Cole. Ze droomde even weg, het kwam niet vaak voor dat Paige rond deze tijd niet door de hal rende om de laatste hand te leggen aan haar outfit. Alsof ze haar naam had gehoord rende het roodharige fuifnummer plots voorbij. Phoebe nam de gehaaste bezigheden van haar zusje in zich op.
‘Ga je uit?’ verbrak ze de stilte. Uit pure schrik liet Paige het lippenstiftje dat ze vast had uit haar handen vallen. Haar blik vestigde zich meteen op Phoebe ‘Jeetje je deed me schrikken!’ ‘Dat zag ik ja’ grinnikte de donkerharige jonge vrouw. ‘Ja, ik ga uit, uit eten om precies te zijn’ ‘En wie is de gelukkige?’ Ze ging er vanuit dat de naam die Paige zou gaan noemen haar niet bekend in de oren zou klinken. Ze was een lieve, betrouwbare zus maar ze was gek van het mannelijke geslacht. Zo gek dat ze het moeilijk vond om een keuze te maken. Met haar donkerbruine ogen en haar rossige haren die mooi afstaken bij haar crèmekleurige huidje had ze er vaak ook aan elke vinger tien hangen. ‘Met Nicholas’ glimlachte ze. ‘zo, is hij door naar de 2de ronde?’ vroeg Phoebe oprecht verbaast. ‘Wie is door naar de 2de ronde?’ beide dames schrokken op toen Leo plots in een gordijn van flikkerende lichtjes verscheen. ‘Nicholas’ antwoordde Phoebe terwijl ze haar blik weer op Paige richtte. Deze knikte begroetend naar Leo. Een paar maanden geleden had ze het nog vreselijk eng gevonden als Leo op deze manier te voorschijn orbde. Toen wist ze ook nog niet dat ze bij de 3 machtigste heksen allertijden hoorde. Samen met haar zusjes vormde zij de magische machten, maar voor Paige zelf kwam daar nog boven op dat ze een halfbloed lichtgids was. ‘Zo erg ben ik nu ook weet niet’ sputterde ze tegen. Phoebe zond haar een ‘je gelooft jezelf toch niet’ blik. ‘oké oké, misschien wel. Ik ben jong en ik vergelijk enkel een beetje!’ ze gooide wanhopig haar handen in de lucht. ‘zo kan je het ook noemen, dat klinkt mooier natuurlijk’ giechelde Phoebe ‘ik ken anders nog iemand die eeuwig en altijd jongens ‘’vergeleek’’ toen ze rond Paige haar leeftijd zat’ de derde stem was afkomstig van het oudste zusje Piper. ‘Hoi schat!’ ze liep naar Leo toe en gaf hem een vluchtige zoen. ‘Ach…’ Phoebe wuifde het net aangesneden onderwerp weg. ‘Verleden tijd, ik heb mijn liefde gevonden’ ‘Goed, en dan ga ik nu zorgen dat ik niet te laat ben voor een potentiële liefde van mij!’ grijnsde Paige. Hoewel ze al een aantal maanden bij de zusjes inwoonde vond ze het toch moeilijk om zich aan te passen aan het feit dat zusjes altijd alles wilde weten. Ze was opgegroeid als enig kind, het feit dat ze heks was sloeg in als een bom. Maar dat ze een van de machtigste heksen was…Dat kon ze soms nog nauwelijks bevatten. Maar haar truitjes logen niet. De verdachte groene plekken en verschroeide stoffen konden door niets anders veroorzaakt worden dan door onhandige demonen.
‘Toedels!’ groette ze haar zusjes nog net voordat ze buiten glipte. ‘ Toedels?’ vroeg Piper met een sarcastische blik. ‘Helemaal doorgedraaid’ concludeerde Phoebe terwijl ze met haar wijsvinger een cirkeltje maakte ter hoogte van haar slapen.
‘Zware dag gehad schat?’ vroeg Piper vol medeleven aan haar echtgenoot. In zijn ogen was vermoeidheid te lezen. Behalve haar man zijn, was Leo ook nog de persoonlijke lichtgids van de drie meisjes. ‘Zoals gewoonlijk’ glimlachte hij. Phoebe keek het koppel bedachtzaam aan, dat was nou een typische eigenschap van Leo. Hij lachte altijd. Zelfs in de moeilijkste en meest zorgwekkende situaties kon er bij hem een glimlachje van af. ‘Waar is mijn schat eigenlijk?’ vroeg ze zich plots hardop af. ‘Aan het douchen’ antwoordde Piper kort. ‘Hoe weet jij dat?’ ‘ik kon er niet bij’ ze trok een wenkbrauw op, wat dan weer typisch voor Piper was en wandelde rustig naar de keuken. ‘Wat eten we vanavond jongens?’ ‘maak maar wat’ Phoebe wist dat Piper liever zelf creatief was in de keuken. ‘Stampot!’ Haar ogen schoten van Leo naar Piper die een vermoeide blik op haar echtgenoot wierp. ‘Leo, Piper is chef-kok geweest, en jij vraagt stampot?’ Leo keek haar verontschuldigend aan. ‘Tja…’ Verder kwam hij niet want vanuit de keuken klonken de driftige pasjes van Piper. Een ketel knalde met een hels kabaal op het vuur. ‘Als jij nog lang zo door gaat, laat ze haar eigen man ontploffen’ grinnikte Phoebe terwijl ze opstond en richting de trap liep. ‘Ik ga eens kijken of mijn liefde niet verdronken is ondertussen’
In het gezellige eetcafé zat Paige ondertussen al tien minuten voor zich uit te staren. In haar gezichtsveld zat een 25-jarige donkerharige jongeman met een mobiel in zijn handen. Aan de andere kant van de lijn hing zijn vriendin. ‘Dat had hij vergeten te melden’ bedacht ze zich nors terwijl ze met een servet speelde. ‘En hij vergat ook te melden dat hij daar gemiddeld zo’n half uur mee aan de telefoon hangt’ Haar humeur ging er enkel op achteruit. Bij het binnenkomen had hij haar een warme glimlach geschonken. Hij had haar begroet alsof hij haar al jaren kende -ook al was het nog maar de 2de keer dat hij me zag- en haar naar het tafeltje begeleidt als een echte heer. Hij had haar stoel achteruit getrokken om haar te laten gaan zitten. Daarna was hij pas zelf gaan zitten. Ze hadden een glas witte wijn besteld om gezellig te beginnen en wilde net hun eten bestellen toen zijn mobieltje al piepend liet weten dat iemand hem nodig had. Hij had met een verontschuldiging naar haar opgepakt en na vijf minuten gefluisterd met zijn hand op de hoorn dat het zijn vriendin was. Vervolgens had hij met zijn ogen gedraaid –kennelijk om haar aan het lachen te maken- alsof hij het helemaal niet interessant vond wat ze te vertellen had. ‘blijkbaar wel interessant genoeg om er tien minuten mee aan de lijn te hangen.’ Vloekte ze in zichzelf. Ze keek demonstratief naar haar polshorloge. ‘Ik zit hier sowieso mijn tijd te verdoen. Hij heeft al een vriendin’ In een fractie van een seconde nam ze een besluit. Ze schoof haar stoel met het nodige geluid naar achter. Nam demonstratief haar jasje en deed dat aan. Hij keek haar met verbazing in zijn ogen aan. ‘Ja, verbazingwekkend hé, dat een meisje opstaat als haar date met zijn vriendin zit te bellen op hun 2de afspraakje’ dacht ze bitter terwijl ze haar kleine tasje nam en trots naar de deur van het café wandelde. ‘Het is niet omdat hij mijn ego krenkt dat hij mijn eigenwaarde omlaag kan halen’ dacht ze terwijl ze een zucht liet ontsnappen. Haar liefdesleven was er beslist niet op vooruit gegaan sinds ze wist dat ze heks was. Als haar date niet groen was, of geen schubben had, dan wel een vriendin.
Ze wandelde rustig door de uitgaansbuurt van San Francisco. In restaurantjes keken koppels –of bijna-koppels waarvan het mannelijke geslacht er geen vriendin op nahield- elkaar verliefd in de ogen. Enigszins jaloers wandelde ze langs de vele restaurantjes tot ze bij een danscafé aan kwam. ‘Geen etentje, maar dat wil niet zeggen dat ik als een oude vrijster thuis moet gaan zitten’ grijnsde ze terwijl ze de klink vast nam. Ze wilde de deur net open duwen toen ze vanuit haar ooghoeken een bliksemschicht richting haar zag zweven. Uit een reflex maakte ze een afwerend gebaar met haar hand ‘Bliksem!’ riep ze. De bliksemschicht werd omgeven door een blauwe glinsterende schijn en materialiseerde weer op de plek waar Paige gewezen had. Daar kwam hij met een hoop vuurwerk tegen de muur terecht. Ze zocht met haar ogen de omgeving af maar het enige wat ze kon ontdekken was een klein, zwartharig meisje dat met een betraand gezicht naar haar handen stond te kijken. ‘Ooooke…’ ze rekte het woord terwijl ze het meisje afwachtend in het oog hield. Ze schatte haar niet ouder dan 17. Ze was slank gebouwd en voor zover Paige kon oordelen was ze niet demonisch. Maar beslist ook niet menselijk! Ze wandelde met beheerste passen naar het meisje toe. Zich er van bewust zijnde dat het meisje nog gekke sprongen kon maken bereidde ze zich voor op een eventuele nieuwe bliksemschicht. ‘S…sorry’ stamelde ze terwijl ze angstig in Paige haar ogen keek. ‘Het geeft niet…Denk ik. Heb je enig idee wat je net deed?’ ‘I…ik…Jij bent een heks!’ met grote ogen keek ze naar Paige. ‘Moet jij nodig zeggen’ bedacht Paige kriegelig maar ze vermoedde dat het meisje zelf niets wist van magie en evenmin wist dat de magie die ze net gebruikte vrij krachtig was. Niets wat een normaal mens zou kunnen. Zelfs geen goede goochelaar die gebruik maakte van gezichtsbedrog.

moest zij idd ook ja zeggen dan pas ik het allemaal aan...Ik twijfel nl nog wat ik nu het makkelijkste vind om te lezen 
let daarnaast ook erop dat je die citaten ook goed afsluit. )
een stel Amerikanen die stamppot eten?
Ik hoopte dat word die fouten eruit zou halen maar dat doet ie dus niet