Ze is gemaakt van Apoxie, een soort 2 componenten kunst hars spul. Je hebt daarmee ongeveer 3 uur werktijd, daarna word het knal hard. Grote voordeel hiervan is dat het niet krimpt, iets wat absoluut noodzakelijk is voor 3d sculptures waar je steeds wat bij plakt. Nadeel is dat het behoorlijk prijzig is. Je kan met dit spul dus gewoon je paardje opbouwen, ook in spieren, maar om alles netjes af te werken en glad te krijgen moet je heeeeeel veel schuren.
Eigenlijk is het echt veel gemakkelijker om te werken met klei die niet hard word zodat je gemakkelijk aanpassingen kan doen, maar aangezien ik geen reden zie om mijn model te casten (mal van laten maken) gebruik ik dit spul. Ik heb hem liever daarna zoals deze geverfd etc.
Ik heb haar met de hand geverfd met acryl. Ze is zwart met uiteraard bruinig in de flanken etc, maar dat valt op de foto's niet zo goed te zien. Vervolgens heb ik haar gehaird met mohair. Ik vind dat vaak erg mooi bij paarden met sluik haar zoals een arabier. De meeste mensen geven tegenwoordig de voorkeur aan het sculpen van manen en staart (hairen is eigenlijk een klein beetje ouderwets in de modelpaarden wereld)
Anatomisch commentaar is zeer welkom!
paar eigen puntjes: snuitje en voornamelijk de neusgaten zijn volgensmij iets te groot. Rechter achterhoef is iets te klein en misschien hadden de koten achter iets kleiner gemoeten. Bovendien klopt er naar mijn idee ook iets niet helemaal aan het geheel plaatje, maar het is moeilijk aan te wijzen wat er nou precies fout is.
ik heb mijn arabische props even uit de kast getrokken voor de foto's
(props, doll, tuig etc zijn allemaal zelfgemaakt) (oja, en dat blauwe mozaiek ding is een dinkbak voor als dat een beetje vreemd kijkt
) 

kusje van peterstone arabieren hengst Moonshadow

In arabisch costuum

Dit is trouwens mijn eerste serieuze sculpture. Ik heb er nog 2 eerder gemaakt( respectievelijk 1 en 2 jaar terug) alleen de klei waarmee ik toen werkte kromp erg waardoor bespering etc niet mogelijk was. (die van een jaar terug staat in mijn avatar)
(als er mensen geitereseerd zijn in meer foto's als met ander tuig/ongeverfd/inprocsess dan moet je maar even roepen want dan kan ik die altijd nog plaatsten
) 

Zo precies.

) maargoed bij arabische modellen vind ik het altijd mooi omdat het een dramatische look geeft, en daar hou ik wel van.