[TEK]Tommy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

[TEK]Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 19:44

Vandaag in een snelle schets mn peerdje getekend. Schets kwam er wel aardig uit, maar toen ik hem uitwerkte ging het ergens mis: hoe kan ik nou netjes in goed contrast een schimmel tekenen?

Afbeelding

Brand maar los!

peaches

Re: [TEK]Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:54

erg knap getekend alleen lijkt het net of ik de andere voorbeen mis..misschien kon je die ook niet op de foto zien maar het valt nu op vind ik..en iets met het hoofd..of oog ofzo..kan niet echt zeggenb wat maar verder vind ik hem erg mooi zo..

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:22

Nou voor een snelle schets krijg jij er al n hele mooie tekening uit zeg Wow! !
Ik vind het ook echt als een schimmel ogen en het contrast heel erg netjes Lachen .

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:25

Ik vind het voor een snelle schets zeker niet niks hoor! Bloos!
Alleen heb ik het gevoel dat er iets niet klopt met het linker-acherbeen Knipoog
Mooi hoor! Ja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:11

Wow! snelle schets! Wow! Mooi gedaan Ja Ja
Voor wat betreft het wit van een schimmel. Als je goed kijkt is zelfs dat wit niet echt vaak zie je wat lichte schaduwen, vlekjes etc. etc. als je wilt dat die schaduwen niet te hard overkomen kun je daar heel goed een hard potlood voor gebruiken (2 of 4 H) daarmee kun je heel mooi schaduwen aanbrengen zonder het witgevoel te verliezen. Maar zoals hij er nu bij staat vind ik helemaal top! en overduidelijk een schimmel Ja

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 01:58

De achterbenen staan erg breed, 't is net of ie last van z'n kruis heeft Haha!. Verder komen de hoeven wat vreemd over en met name die van het linker achterbeen(voor ons rechts). Het linkerachterbeen lijkt ook wat gedraaid, je kijkt er van voren tegenaan maar toch zie je het spronggewricht en vetlok, dat kan eigelijk niet zoals je er nu tegenaan kijkt.
Misschien zou je de schoft nog iets kunnen afronden, komt vrij puntig over.
Wat betreft de kleur; ik vind hem prima voor schimmel doorgaan, hij is in zwart/wit dus zou in princiepe elke kleur kunnen hebben.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 08:09

Thnx voor de reacties!
Ik moet zeggen: Tommy is een paard dat - inderdaad- van nature "ver" met zijn benen uit mekaar staat. Maar misschien hebben jullie wel gelijk en staat hij nu wel érg ver uit mekaar. Ach, nu kan ik er toch niets meer aan veranderen.
Maar toch bedankt voor de reacties! Met die tip over die 2H en 4H potloden, ga k zeker wat doen!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:00

Mooie snelle schets Ja
Volgens mij heb je duidelijk neergezet dat het een schimmel is. Tenminste; dat was mij direct duidelijk.
Wat Lon zegt is een goede: een schimmel is niet spier en spierwit, maar er zitten altijd verschillende 'tonen' in. Je papier is wel wit waardoor je snel vast zit aan lijntjes.
Volgens mij zou het nóg duidelijker een schimmel worden als er een (donkerder) achtergrond omheen zou zitten. Maar dat is imo niet eens nodig.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:47

Nou dit zou bij mij nooit uit een snelle schets komen hoor, vindt het heel goed neergezet, en haal de schimmel er wel uit hoor. Verder ga ik met bovenstaande reactie's mee, vooral w.b. het rechterachterbeen, die staat voor het oog heel raar gedraaid bij de kogel en vetlok.
Maar top gedaan verder!!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:23

Ik kan je afbeelding helaas niet zien Boos!.