[TEK] Andalusiër.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Andalusiër.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:14

Een paar dagen terug weer eens wat getekend Lachen

Afbeelding
Grijs potlood op kasaka papier, verschillende hardheden.

De staart en manen zijn zonde, ik wist echt niet wat ik daarmee aan moest. Commentaar en tips zijn welkom Ja

Amon_

Re: [TEK] Andalusiër.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:47

Ik vindt de tekening qua verhoudingen wel goed. Maar wat mij betreft mag je meer met schaduwen gaan werken, nu oogt het nog wat kaal en leeg. Mis diepte in het geheel, en denk dat je dat nu nog heel goed kan doen op de tekening zonder dat je de rest verknald. Zou wel even kijken bij de overgang van achterbeen naar buik, volgens mij klopt die schaduw niet helemaal.
De staart en manen zou ik donkerder maken met lichte banen er doorheen.
Denk dat met wat aanpassing het een hele mooie tekening kan worden. Je bent in ieder geval al heel goed op weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:49

Bedankt voor de tips, ik denk eigenlijk dat ik er verder niks meer aan ga veranderen omdat ik de ervaring heb dat ik hem dan alleen maar lelijker maak Nagelbijten / Gniffelen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:29

Een heel mooi begin al Ja . Die verhoudingen heb je echt knap getekend.
Qua commentaar ga ik mee met Amon en ik kan daar alleen aan toe voegen dat je soms ook moet durven om wat te veranderen. Lachen
Als het mis gaat, dan probeer je toch gewoon weer een volgend papier vol te maken? Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:34

Dankjewel ! Ik ga er misschien heel voorzichtig nog wat aan veranderen Ja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:08

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat er al gezegd is. Misschien is het een tip om, als je bang bent hem te verknallen, er eerst een kopie (of meerdere) van te maken zodat je daarmee kunt experimenteren zonder dat je het origineel verpest?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 02:03

Zijn geslacht, oor en hoeven zijn te donker. Ze springen er teveel uit. Misschien zijn die echt ook zo donker, maar dan moet je op de rest van het paard ook meer schaduw aanbrengen, dan lijkt het natuurlijker.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:52

Hee Juul, hele mooie tekening hoor. Ja Super!

Qua commentaar ga wel met de rest mee.. Zelf heb ik er niet echt verstand van, en ik doe het je niet na hoor Knipoog
De billen van het paard lijken ook een beetje hoekerig, bij de overgang naar de staart zegmaar. Misschien zie ik dat verkeerd hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:28

Bedankt voor de tips, als ik weer tijd heb ga ik er nog wel wat aan veranderen Lachen

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:29

ik vind hem wel leuk maar vind dat de kont nog wat ronder mag vooral vanachter aan de bil