[FOTO] Dagje Duitse Eifel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Dagje Duitse Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 10:34

Ben gister een dagje naar de Eifel geweest in duitslandland en hier een paar foto's (+ toelichting!)
Ben benieuwd hoe jullie ze vinden! (reacties=welkom!)

Deze BOKker laat jullie even de mooiste plaatjes zien! Clown Haha! Clown

Afbeelding Dit ben ik met op de achtergrond diep in het dal een dorpje! <1>

Afbeelding
Afbeelding Ja sorry hoor maar ik kon het niet meer ophouden! Haha! <2> + <3>

Afbeelding Ach die VROLIJKE duitsers ook... Lachen <4>

Afbeelding Leuk! Kermis! Hier de 'eclipse' <5>

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding <6>, <7>, <8> A room with a very NICE view!

Afbeelding <9> Alweer een doorkijkje

Afbeelding
Afbeelding <10>, <11> Bungeejumpers

Afbeelding
Afbeelding <12>, <13> Geen angst, het is maar een POP van het spookhuis! MUAHAHAHAHAAAAAHHHH!

CoonArt

Re: [FOTO] Dagje Duitse Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 15:45

Snik... al 48 bezoekers geweest en niemand nog een berichtje achtergelaten? Of schrikken jullie steeds van die enge man van het spookhuis??? Boehoe... Huilen Ach gut

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:18

Paardenmaf1 schreef:
Snik... al 48 bezoekers geweest en niemand nog een berichtje achtergelaten? Of schrikken jullie steeds van die enge man van het spookhuis??? Boehoe... Huilen Ach gut

Scheve mond

Er valt gewoon niet veel commentaar op te geven, als ik jou was zou ik een goede camera kopen en op cursus gaan. Dit is namelijk maar aanmodderen en iedere keer als ik jouw foto's voorbij zie komen zie ik dezelfde fouten. Het zijn gewoon vakantiekiekjes, dit zijn geen professionele foto's. Zelfs geen amateurplaatjes; gewoon foto's voor in een plakboek.

Sorry als ik je nu kwets, maar ik zeg het maar even want dan heb je meteen je antwoord waarom ik hier verder geen tips e.d. over geef. Ik heb dat gedaan bij je dolfijnensetje, maar blijkbaar is dat niet doorgedrongen of heb je er niks mee gedaan want deze foto's zijn gewoon precies hetzelfde als die van de dolfijnenset. Persoonlijk vind ik ze nog niet goed genoeg voor op UK, oefen eerst even en verzamel al je mooie foto's; goede scherpstelling, geen overbelichte delen, aparte compositie etc.. Dié moet je in een topic plaatsen, jij maakt zomaar wat foto's en zet ze hier neer alsof het peanut is.

Kijk eens bij topics van Fealivrin, verography; (even een greep uit de talentbak hier Lachen ) die kwakken ook niet zomaar alles neer wat ze gemaakt hebben. Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:23

Ik ga met Redrumfox mee
Elke keer zien we foto;s van je, geven we tips, maar het gaat niet vooruit Scheve mond

Trouwnes, de Eiffel is Lovers
Nog 3 weekjes, dan ga ik er ook heen!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 20:10

Sorry dat ik het moet zeggen... maar kan ik het helpen dat ik met moet doen met zo'n enorme knuddecamera van maar 4 MP? Dat jullie peperdure spiegelreflexcamera's hebben van ruim 200€? (kan dat nooit betalen!) En zeg nou zelf: die uitzichten zijn toch best wel goed gelukt? (heb het zelf niet zo breed!)

Over de tips: maar natuurlijk doe ik er wat mee! Tuurlijk wel!

Of bedoel je: eerst uitzoeken en dán pas iets posten?

Ik moet ook maar roeien met de riemen die ik heb. Ik probeer het beste eruit te halen wat erin zit! Ik moest de vorige camera van 5.1 MP (cybershot) teruggeven aan de buurvrouw omdat zij 'm weer nodig had.
Voel me nu toch wel een beetje afgekraakt!
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 09-07-07 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:16

Maar met die camera, no offense, waren de foto's ook niet echt denderent
En ik heb ook geen peperdure spiegelreflexcamera.
Het gaat er om WIE de camera vast heeft.
En 4 MP is goed te doen. Met de 3 mp camera van mijn vriend heb ik ook leuke foto's gemaakt!

DIe 1e foto van dat watervalletje kijkt ozpich nog wel lekker, maar die tweede is geen fijne compositie!

En de andere foto's zijn centraal en saai qua compositie

Foto 9 vind ik het leukst, maar jammer is dat die in het midden zo is overbelicht, je ziet gheen structuur meer.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 20:20

Moet eigenlijk gebruik maken van de Gulden Snede: verdeel je foto in je hoofd in 4 gelijke vlakken en zet je onderwerp op één van de hoeken... heb ik weles in een boek gelezen hierover. Zou dat lukken???

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:22

Net wat de rest zegt, vind ik het eigenlijk vakantiekiekjes, die meer thuishoren op Bokt International.
En je hoeft echt geen spiegelreflex te hebben om mooie foto;s te kunnen maken hoor. Knipoog

Foto 6 vind ik wel een mooie foto, erg mooi landschap zo. Waar ben je geweest in de Eifel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:32

Ten eerste: Hat gaat er inderdaad niet om wat voor camera het is, maar wie hem vast heeft.

Verder vind ik de foto's echt vakantiekiekjes en verder niks. Foto 6 en 7 vind ik nog wel wat hebben. Redelijk rechte horizon, en mooie plaatjes. Als laatste wil ik nog tegen je zeggen: Kijk eens rond op UK watvoor foto's anderen maken, en vooral hóe ze het doen, composities ed. Daar leer je vast een hoop van Ja

Ik heb ook maar een 5 MP camera, maar ik probeer heel erg op m'n composities te letten, en maak veel detailfoto's. Ze zijn dan niet van denderende kwaliteit (lees: ruis, onscherpte) maar ik probeer vooral zoveel mogelijk origineel te zijn. En natuurlijk, met een Spiegelreflex kan je veel meer instellen enzo, maar dan maak je nog niet zomaar betere foto's. Daar is oefening en inzicht voor nodig.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:33

Paardenmaf1 schreef:
Sorry dat ik het moet zeggen... maar kan ik het helpen dat ik met moet doen met zo'n enorme knuddecamera van maar 4 MP? Dat jullie peperdure spiegelreflexcamera's hebben van ruim 200€? (kan dat nooit betalen!) En zeg nou zelf: die uitzichten zijn toch best wel goed gelukt? (heb het zelf niet zo breed!)

Ik moet ook maar roeien met de riemen die ik heb. Ik probeer het beste eruit te halen wat erin zit! Ik moest de vorige camera van 5.1 MP (cybershot) teruggeven aan de buurvrouw omdat zij 'm weer nodig had.
Voel me nu toch wel een beetje afgekraakt!

Goede foto's liggen niet aan een dure spiegelreflexcamera. Met camera's op een mobieltje kunnen zelfs geweldige foto's worden gemaakt, dat geldt zelfs voor wegwerpcamera's.
't Ligt eraan wat je vastlegt, vanuit welk perspectief, welke compositie, of er voldoende licht is etc.

Google anders eens naar 'gulden-snede', iets wat geldt voor vlakverdeling. Misschien dat je daar iets mee kunt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 15:42

Anoniem schreef:
Ik heb ook maar een 5 MP camera, maar ik probeer heel erg op m'n composities te letten, en maak veel detailfoto's. Ze zijn dan niet van denderende kwaliteit (lees: ruis, onscherpte) maar ik probeer vooral zoveel mogelijk origineel te zijn.

Ik gebruik altijd NeatImage om het ruis weg te halen en het werkt perfect! Je kan het downloaden via www.neatimage.com

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 15:52

MarrieLeen schreef:
Net wat de rest zegt, vind ik het eigenlijk vakantiekiekjes, die meer thuishoren op Bokt International.
En je hoeft echt geen spiegelreflex te hebben om mooie foto;s te kunnen maken hoor. Knipoog

Foto 6 vind ik wel een mooie foto, erg mooi landschap zo. Waar ben je geweest in de Eifel?

In de buurt van Aachen, net buiten limburg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:52

Paardenmaf1 schreef:
[naam] schreef:
Ik heb ook maar een 5 MP camera, maar ik probeer heel erg op m'n composities te letten, en maak veel detailfoto's. Ze zijn dan niet van denderende kwaliteit (lees: ruis, onscherpte) maar ik probeer vooral zoveel mogelijk origineel te zijn.

Ik gebruik altijd NeatImage om het ruis weg te halen en het werkt perfect! Je kan het downloaden via http://www.neatimage.com

Hmm dankje Lachen Ik zal eens kijken.