[TEK] Mijn eerste Derwent product

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amon_

[TEK] Mijn eerste Derwent product

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 18:19

Nou daar gaat hij dan hoor, na jaren niet echt serieus getekend te hebben, en zeker niet met kleurpotloden, nu mijn primeur met de Derwent.
Kreeg bij aankoop van 10 Derwent kleurpotloden een hand schetsboekje van Derwent erbij. Denk laat ik beschaafd beginnen, en mijn eerste oefenprojecten daar in starten.
Het is dus een inieminie eekhoorntje geworden. In de tinten rood/bruin/zachtgeel en wit. Meer kleuren heb ik nog niet Clown (laat mij please gauw jarig worden Haha! )
Barst los met tips, aanwijzingen, adviezen, maar wees een beetje lief voor me, heb hier zoooo mijn best op gedaan hihi.

Kreeg de tekening niet scherper helaas, mijn digi uit het jaar kruik kan zulke close ups niet aan.

Afbeelding

Afbeelding

smurfje

Re: [TEK] Mijn eerste Derwent product

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:21

heey,
wat mooi.
wat misschien een tipje, iets tekenen als zijnende 'grond'
bijv boom of tak.

groetjes

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:24

Ik denk dat het nog helemaal niet zo slecht is hoor! Knipoog
Door de vaagheid niet helemaal te zien, maar ik gok zo dat het in het echt nog een beetje een druk beeld geeft gezien de grofheid van de haren. Probeer ze de volgende keer eens wat fijner/dunner te tekenen. Het kleurgebruik vind ik heel acceptabel voor met maar 10 potloden! OK dan!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:24

Haha, toch maar aan de Derwents gegaan Haha!
Ik vind hem goed gelukt, mooie kleuren Ja Dat er geen grond is stoort mij niet eigenlijk. Leuk met die dennenappel Lachen

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 18:27

Tsja dat is nou de ellende, heb nog geen groen, paars, blauw whatever, dus de grond moest ik maar weg laten, anders had er nog wel een gezellig grasveldje met hier en daar een blaadje ofzo gekomen.
Maar helemaal eens met de vacht, heb flink lopen mopperen hoor, snap dr geen snars van hoe Lon of Naomi die vachten zo levensecht krijgen. Heb voor mijn gevoel nu al streepje na streepje gezet.
Was eigenlijk al een beetje trots dat dit eruit is gerold, voor de eerste keer geeft het me toch hoop.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:30

Ik snap ook niet hoe ze dat doen hoor Clown Ik ben nu ook bezig met mijn eerste Derwent, maar ik heb gelukkig heel veel tips van JoSav gekregen over het kleurgebruik. Dat scheelt ook al een hele hoop, dan is het wel lastig dat je geen blauw enz. hebt.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 18:34

Ja vindt het ook bar vervelend, dus als iemand zich geroepen voelt om me te sponseren Vork Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:35

Of we sponsoren elkaar, ik heb er nu 20 Huilen van het lachen

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 18:36

Fiffill schreef:
Of we sponsoren elkaar, ik heb er nu 20 Huilen van het lachen

Geloof dat we daar niet wijzer van worden haha.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:10

Wauw Brenda, ik ben jalóérs! Hij is echt leuk, zeker voor de eerste tekening met je toverstokkies Knipoog Hij is inderdaad nog niet zo zacht als een echte eekhoorn, maar vind hem wel heel erg mooi, met die glimoogjes.

Ik weet al wat ik voor mijn volgende verjaardag wil: Een levensgrote tekening van Amon voor boven mijn bed. Schijnheilig Heb je een leuk projectje voor de komende tijd, haha!
Oh, en ik verwacht tegen de tijd dat je jarig bent, wel een lijstje met de gewenste kleurtjes, hè?

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 19:12

Myukii schreef:
Wauw Brenda, ik ben jalóérs! Hij is echt leuk, zeker voor de eerste tekening met je toverstokkies Knipoog Hij is inderdaad nog niet zo zacht als een echte eekhoorn, maar vind hem wel heel erg mooi, met die glimoogjes.

Ik weet al wat ik voor mijn volgende verjaardag wil: Een levensgrote tekening van Amon voor boven mijn bed. Schijnheilig Heb je een leuk projectje voor de komende tijd, haha!
Oh, en ik verwacht tegen de tijd dat je jarig bent, wel een lijstje met de gewenste kleurtjes, hè?

Weet je wel wat die dingen kosten per stuk Clown Een lijstje gewenste kleurtjes nog wel haha, mag die net zolang zijn als je levensgrote poster van Amon? Haha!
Nou voorlopig hoef je er nog niet op te reken een mooie Amon te krijgen, maar ben ik eenmaal zover, dan ben jij de eerste Haha!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:15

Amon_ schreef:
Maar helemaal eens met de vacht, heb flink lopen mopperen hoor, snap dr geen snars van hoe Lon of Naomi die vachten zo levensecht krijgen. Heb voor mijn gevoel nu al streepje na streepje gezet.

deze Naomi? Bloos Nagelbijten / Gniffelen

ik vind dat je geen reden tot mopperen hebt hoor! Lachen
Ik vind het een hele mooie tekening, en zeker voor de 1e keer met een nieuw medium!
Wat mij opvalt aan de vacht, is dat hij vrij dicht is getekend. Nu zie ik niet iedere dag eekhoorntjes maar ik denk meteen aan n fluffy beestje, een lichte en donzige vacht.
Ik denk dat als je de vacht wat luchtiger had gelaten (vooral aan t einde van de vacht, zoals bijv op t randje van de staart) dat je heel wat minder gemopperd had? Lachen

Het groen in de vacht vind ik echt heel mooi gekozen Ja .
Een ruimer kleurpalet is idd makkelijker maar je hebt hier al laten zien dat je met minder een heel eind op weg komt. Daar mag je zekers trots op zijn!

De Derwents zijn helaas niet goedkoop maar via de Internetshops vaak wel in de aanbieding (sets), dat scheelt iig al veel dan wanneer je ze telkens per stuk bij koopt Lachen .

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:26

en deze Lon? Bloos!
ik kan me alleen maar geheel aansluiten bij Naomi Ja
Qua vormen/verhoudingen zit je helemaal goed en ook de vacht vind ik er al goed uitzien zeker met de wetenschap van het beperkte aantal kleurtjes wat je hebt. Vind dat je reden genoeg hebt om er trots op te zijn! Knipoog

een tip zou kunnen zijn nog door te kijken naar de vacht en de kleuren uhm... tja hoe leg ik dat uit.. ik zou bijna zeggen 'groeperen'. Voor de donkere stukken in de vacht (de schaduwen etc.) neem je de donkerder kleuren van de potloden en al het andere met de lichtere kleuren met als hoofdkleur datgene wat het dichts bij de kleur van het dier komt...

oeh... dat klinkt denk ik errug verwarrend Tong uitsteken weet even niet hoe ik dat anders kan verwoorden Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:58

Wow, lang niet slecht!
Maar ik vind z'n voetje wat klein in verhouding met z'n 'been'.. Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:56

Complimenten voor dit eerste Derwent product Bloos! Lachen
Qua commentaar ga ik met Naomi mee. Een stukje meer lucht erin en het geheel zou minder 'dicht' lijken. (Zegt degene die zelf altijd alles dichtmetseld)
Ben benieuwd wat je nog meer tevoorschijn gaat toveren Ja

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 10:38

Zazoe schreef:
Wow, lang niet slecht!
Maar ik vind z'n voetje wat klein in verhouding met z'n 'been'.. Lachen

Voetje was verdwenen in het gras met sneeuw, heb er al een eigengemaakt voetje van gefabriceert, maar ja had liever een grond erbij getekend, dat hij niet zo in het luchtledige zweeft. Haha!

DE LON en DE NAOMI gij zijt bedankt, ik begrijp wat jullie bedoelen, nu de uitvoering nog haha.
Het groen wat je zag, is geen groen, is zwartbruin, had nog geen groen, zeg HAD, want gisteren is manlief even naar de winkel gereden voor me en heeft nog 10 kleurtjes opgehaald, waaronder ook paar kleuren groen. Yeahhh nu kan ik weer een stapje verder.

Bedankt voor al het positieve commentaar, voel me echt serieus genomen met mijn eerste produktje Haha!
Helaas afgelopen dagen erg druk gehad, geen rust om er eens goed voor te gaan zitten, dus project twee moet nog opgestart worden, maar komt er zeker weten aan.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:19

ha Brenda, ook aan de derwents :-D geweldig!
En voor een eerste keer heb je een leuk resultaat neergezet... ben nu benieuwd naar wat je gaat maken nu je verwend bent met nog meer kleuren!

Groetjes

Silver Storm

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:31

Dames en heren: de zwevende eekhoorn... die werkelijk prachtig is om te zien! Toch ben ik het er ook mee eens: geef dat arme beessie een tikkie grond om op te staan (of op een tak, maakt niet uit!)