[SCH] -wip- Yippie in olieverf 80 x 80, nieuwe foto's.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

[SCH] -wip- Yippie in olieverf 80 x 80, nieuwe foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 18:33

Een enorm doek dus, voor mijn doen (ik leid een beetje aan grote-doeken-fobie, vind 'zo'n groot maagedelijk canvas eigenlijk een beetje intimiderend, want het is zo zonde als je het verknoeid Nagelbijten / Gniffelen ). Deze is zowaar ook voor eigen gebruik, ik wil dit doek graag boven onze haard hangen. Het is gebaseerd op mijn favoriete foto van mijn paardje, ik heb er eerst nog aan gedacht om de foto op linnen te laten drukken maar omdat de foto niet helemaal scherp en iets donker is leek me een schilderij toch mooier. Zoals gewoonlijk niet fotorealistisch maar lekker kliederen met kleur, en aangezien de accesoires in mijn huis paars zijn heb ik Yippie dus ook opgezet in het paars.

Heb de eerste lagen van het hoofd nu erop zitten, en heb het gevoel dat ik haar wel goed 'gevangen' heb. Maar er moet uiteraard nog veel aan gebeuren Haha! Hoop hem morgen te kunnen afmaken.

De referentiefoto:
Afbeelding

Kon mijn printer maar met net zoveel detail afdrukken als het beeld van deze foto op mijn laptop Clown zit dus nu vooral op gevoel details in te vullen.

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar is natuurlijk altijd welkom, een frisse blik werkt altijd!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 11-07-07 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in beginpost gezet.

SilverStorm

Re: [Sch] work in progress: Yippie in olieverf 80 x 80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:56

Ziet er al goed uit! ben benieuwd naar de volgende update..

foto is denk net te ver weg om echt tips te geven...voor wat ik kan zien ziet het er al goed uit!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 18:59

ja sorry, mijn cam is gewoon echt crap (en dat het zo donker is buiten helpt ook niet echt mee..) ..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:48

jammer dat de foto zo slecht is van je schilderij, hij lijkt wel erg mooi!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:56

Vind het inderdaad moeilijk om echt tips te kunnen geven door het vertekend beeld en wat veraf. Ben wel heel nieuwsgierig naar de update, van wat ik nu kan zien ziet het er al goed uit Ja

Eleionomae

Re: [Sch] -wip- Yippie in olieverf 80 x 80, nieuwe foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:37

de foto's zijn zo al wel iets beter ja Lachen

Ben benieuwd hoe hij is als hij klaar is. Vind je kleur gebruik echt heel stoer Lachen (denk niet dat ik dat aandurf Tong uitsteken )

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:05

Ziet er goed uit; oppassen met de achtergrond (wat wil je daarvoor gaan doen?).

De blik heb je erg mooi gedaan vind ik, zelfde blik als in de foto.
Let wel op de lengte van het voorhoofd; afstand tussen oog en oor ongeveer, want deze heb je net iets te kort gemaakt maar dat kan denk ik wel veel uitmaken om Yippie wel dezelfde Yippie te laten lijken, laat het zo zeggen Knipoog
Probeer dan nog wat te smokkelen om de oren hoger te plaatsen (ook je kaak lijkt door het 'verkorte voorhoofd' (klinkt als een afwijking pff) groter en ronder).
De neus is erg mooi gelukt, ik vind de kleuren ook super!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 15:51

Zo, weer een stuk verder. Nu de achtergrond opzetten (wordt heel eenvoudig, gewoon beige/ bruinig), en dan alleen nog de details verder uitwerken en de manen nog wat uitgebreider neerzetten. Heb de wang idd nog aangepast, halsje moet ik waarschijnlijk ook nog even wat mee doen Lachen

Afbeelding

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:57

Wauw!
Het ziet er heel anders uit zo met die nek erbij, maar ik vind hem prachtig. Wat voor achtergrond ga je doen? Zelfde als op de foto?
Edit: o sorry, zie net dat je al verteld hebt wat voor achtergrond je doet Clown

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 16:54

En weer een stukkie verder. Ik ga hem nu heel even laten staan, bedenken wat er nog moet gebeuren..

De kleur is trouwens veel paarser dan op de foto, komt door mijn cam Clown

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:37

Ik vind het superknap gemaakt...
Geloof wel dat de wang op jou schilderij iets te nadrukkelijk aanwezig is... of een stukje te groot.
Kleur vind ik gaaf.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 18:39

hij vervormd ook wat hoor, wang is minder groot dan op de laatste foto, hoofdje is dus ook wat langer, en de kleur is paarser Lachen

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:41

Ben wel heel benieuwd hoor...
Was niet bedoeld als kritiek ik heb wel 20 keer heen en weer gescrolld om te kijken.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 19:20

hihi zo vatte ik het ook niet op hoor, ik post het hier om commentaar te krijgen Haha!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:42

ik vind hem erg mooi geworden. Knap dat je zo met kleur durft te werken, ik ben daar altijd huiverig voor. Ik weet alleen niet wat ik van de achtergrond vindt: staalblauw had mij mooier geleken?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 18:42

ja klopt Ja maar dat past niet in mijn interieur Tong uitsteken ik ben een goed moment aan het afwachten om een goede foto te maken, want die hier staat vertekend heel erg. De kleur is een beetje caramel, het paard is paars, en al met al geeft dat een beetje een 'popart' effect. Dat vind ik ook wel weer grappig Lachen maar in principe ben ik het met je eens hoor Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:54

De kleurcombi vind ik erg gaaf gedaan! alleen Clown de foto maakt dat je een beetje een 'lachspiegel' effect krijgt, volgens mij vertekend het nogal? Heb namelijk het vermoeden dat je qua verhoudingen een heel eind goed zit, de blik sowieso die heb je mooi weten vangen. Ik vind ook dat ondanks de beperkte kleuren die je gebruikt heb je de manen ook heel erg mooi hebt gedaan! Gaaf! Ja

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:17

ja precies lontje, het lachspiegeleffect Haha! komt door mijn cam, ik moet ff wachten tot ik hier een fototoestel heb.. kleuren en vormen vertekenen Lachen de enerlaatste foto geeft een beter beeld van de verhoudingen en kleur..

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:40

Wat een ontzettend mooi werk en hoe opvallend en mooi dat je daar zo duidelijk je eigen touch aan hebt gegeven Ja .
Ik vind die kleuren heerlijk, lijkt me geweldig om dalijk je paardje zo in het groot te kunnen bewonderen als ze aan de muur hangt Haha! .