[TEK] Bonte pony, tips gevraagt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Bonte pony, tips gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:14

Vandaag na een heleboel mislukte pogingen toch weer eens iets uit m'n potloden gekregen wat een beetje toonbaar is *LOL* Ben nog lang niet tevreden, maarja, ik heb vakantie.. dus weer tijd om te oefenen Lachen!

Stap 1, de schets:
Afbeelding

Stap 2, ingekleurd maar nog niet tevreden Clown :
Afbeelding

Stap 3, ingekleurd en een paar dingetjes veranderd en nog
niet tevreden. Maar dit is voor nu even het ''eindresultaat'':
Afbeelding

Hoofdje:
Afbeelding
HB, 2B en 4B op een gewoon A4-tje.
( Sorry voor de slechte kwaliteit, ik heb nog geen scanner )

Inkleuren is dus eigenlijk mijn zwakke punt, en daar zou ik ook graag tips voor willen hebben Ja
Ook de ogen willen nooit lukken. Zoals bij deze dat ze veel te veel opvallen ( in negatieve zin ).

Commentaar en tips zijn dus meer dan welkom, ik kan wel wat hebben Knipoog

marleen_usar

Re: [TEK] Bonte pony, tips gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:17

De voorbenen lijken te kort en ook oogt het lijf wat vierkant.Maar dat kan een grasbuik zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:19

Voorbenen zijn idd te kort zie ik nu Clown Grasbuik klopt.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:21

idd vorbenen vind ik ook beetje te kort en ook beetje aan de te dikke kant kan zijn dat dat de bedoeling is ma vind hem nie zo heel mooi... ma wel knap gedaan want ik doe dat je nie na Knipoog

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:43

Wordt erg mooi Lachen
Ik denk dat de ogen minder opgaan vallen als je verder bent met inkleuren..
En anders kun je ze wat vervagen.
Idd wel flinke grasbuik Tong uitsteken Lief beestje verder Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:47

Hoofdje vind ik erg lief, straalt echt pony-achtigheid af.
Lijf ben benen vind ik wat houterig overkomen, de gang die je wilt laten zien is (denk ik ) een vloeiende galopsprong, maar het komt nu heel hakkelig over.

Vind de tekening van de pony toevallig wel wat gelijkenissen hebben van mijn Bas Knipoog

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:53

Word erg leuk,
Alleen kloppen de verhoudingen niet helemaal, het is wat houterig. Knipoog
Lekkere grasbuik Tong uitsteken
Maar het is en word zeker wat! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 08:12

Bedankt voor de tips !
Ik denk dat ik deze voor nu even laat ( heb erg veel gegumd en daar is 'ie niet mooier op geworden ) maar ik heb alweer een nieuwe uitdaging gevonden dus ik denk dat ik daarmee verder ga *LOL*

Tips zijn nog steeds welkom, die kan ik dan voor de volgende tekening ook gebruiken Lachen En misschien ga ik van deze toch nog een keer wat proberen te maken.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:25

Besteed wat meer aandacht aan het opbouwen van je schets. De verhoudingen zijn niet slecht maar evenmin optimaal. Aangezien je verder nog moeite lijkt te hebben met het neerzetten van pezen en bespiering kun je daar in de schets beter ook wat hulplijntjes neerzetten, bijv op borst, hals en benen zodat je weet dat er op die plaatsen een diepteverschil (en dus een licht-donker verschil) moet komen bij de verdere invulling, want nu heb je eigenlijk alleen een slagschaduw getekend en de andere schaduwen buiten beschouwing gelaten. Het oog geheel zwart maken is ook niet te adviseren: komt dit door een te klein formaat? Probeer dan voortaan of groter te werken of met een mechanisch vulpotlood te werken van max. 0,5 mm. Verder wil ik je wel complimenteren op het feit dat je voor een zo moeilijke pose hebt gekozen EN voor een bonte, want beide zijn flink uitdagend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:53

Dankjewel voor de tips. Op de foto waren de ogen ook helemaal zwart, dus dat heb ik maar zo gelaten. Nu zag ik idd dat het niet mooi uitkomt zo. Bij een schets maken werk ik wel met een raster.. hoe het nou komt dat de verhoudingen alsnog niet kloppen snap ik niet echt.. Nagelbijten / Gniffelen

Tekening waar ik vanavond aan ga beginnen is wederom een pony in galop, maar dan een witte, en van de zijkant. Dus aan je tips heb ik zeker wat Ja