[TEK] Allert Arabiertje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knoesje

[TEK] Allert Arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 19:15

Ik ben lekker aan het experimenteren, momenteel, dus ook eens even iets ander materiaal gebruikt.
Dit allerte Arabiertje is een paardje van onze manege.
Het moest een "vlotte schets" worden, vond ik Haha!
Zwart en wit pastelkrijt op grijs papier, A3.
Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Knoesje op 05-07-07 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_soraja_

Re: [TEK] Allert Arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:16

ik vind hem mooi maar ik heb er geen verstand van

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:30

Mooi neergezet *LOL* ,... alleen kloppen de verhoudingen niet... Dit heeft denk ik meer te maken met hoe de foto is genomen.

De neus is te smal t.o.v de kaakmassa Knipoog

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:31

Ik vind de verhoudingen ook wat raar. Natuurlijk zit er wat foreshortening in, maar dit is wat overdreven: de kaak lijkt me idd te smal.
Ook vind ik hem helemaal geen alerte uitdrukking hebben, maar verder is het wel gewoon een leuke schets. Wat mij betreft mogen de lijnen nog wel wat speelser en minder bedacht neergezet worden (die indruk krijg ik namelijk).
Ik zou zeggen, ga zou door.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:58

Vindt het een mooie schets, en denk dat het best kan smalle kin brede kaak. Mijn Amon heeft dat ook, dus kan best zijn dat dit paardje in real life ook zo gebouwd is.
Daarom is een referentiefoto altijd handig dan is meteen goed te zien hoe de verhoudingen zijn.
Maar vindt het met maar twee kleuren opgebouwd een mooie schets geworden.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:12

Ik vind hem echt heel erg mooi.. Wou dat ik dit ook zo zou kunnen! Werkt pastelkrijt makkelijk?

(Sorry voor het ontbreken van commentaar waarmee je echt iets kan.. maar ik denk dat ik daarvoor te weinig verstand heb van dit..)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:15

Ik vind hem echt prachtig! Heb er niks aan toe te voegen verder, ziet er heel goed uit!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:17

Heel mooi!
Ik vind je materiaalgebruik heel goed gedaan, het heeft iets Lachen

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 13:46

@Josav.
Je commentaar intrigeert me altijd. Ik ben met de kaak inderdaad iets te enthousiast geweest, zie ik nu...
Die ronde vorm van de kaak begon me zo te boeien, dat ik niet meer naar de foto keek. Haha!
Jij zegt dat de lijnen nog wat speelser kunnen, kan je dat iets beter uitleggen?
Je vindt ze nu te bedacht (vind ik ook, hoor... Knipoog ) maar... hoe doe ik het dan minder "bedacht"?

Zucht... het blijft lastig, dat tekenen

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:53

mijn toelicting tot de bedachte lijnen, ik denk dat je de buitenste omlijning van het paard iets minder "hard" zou kunnen maken, daardoor lijkt (nogmaals vind ik) de tekening geen schets meer..

ik vind je simpele kleur gebruik wel erg mooi vind het een fijne stijl om naar te kijken alleen vind ik het paard niet zoveel uitstraling hebben, ik ben erg nieuwschierig naar de foto dan kun je pas echt goed ordelen of de tekening echt geslaagd is..

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:51

ik vind dat je lekker bezig bent met deze werken nieuwe stijl...de kleuren zijn leuk en dat de verhoudingen niet helemaal kloppen vind ik in deze tekening niet zo heel erg storend Lachen

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:56

Probeer de volgende keer meer op de verhoudingen te letten; zoals josav zei is de kaak dus uit verhouding, maar ik denk dat als je de neus langer en groter maakt hij wel klopt (want je hebt de afstand tussen ogen, kaak en oren erg groot gemaakt terwijl de neus weer erg kort is).
Misschien dat je met grotere neusgaten ook een 'allertere' houding en blik krijgt uit het paard.

Ik vind het ontzettend mooi dat je enkel de licht/donker plekken hebt getekend en juist de kleur van het papier als de kleur van de vacht hebt gemaakt.
Een vlotte schets mag natuurlijk nog vlotter Knipoog
Vooral doorgaan!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 07:38

Je hebt het mooi neergezet. Ook mooi met alleen bepaalde plekken die zijn ingevuld, daardoor springt het er meer uit. De verhoudingen wordt hier al gezegd, hier ben ik het mee eens Lachen
En misschien de witte bles minder 'wit?'

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:05

Heel mooi getekend alleen vind ik het niet echt 'allert' ogen, hij kijkt wat dromerig voor zich.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:55

Ik vind het een erg mooie tekening! Heel leuk dat je zo gebruik hebt gemaakt van de kleur van het papier Ja Aan het commentaar wat al gegeven is heb ik verder niks toe te voegen Lachen Ga zo door! Haha! Vind het erg leuk hoe je de laatste tijd met 'nieuwe stijlen' aan het experimenteren bent Ja

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:02

Erg leuk gedaan Ja ! De schets ziet er idd vlot uit en die kleuren zijn gewoon ontzettend mooi zo!
Die niet kloppende verhoudingen storen mij hier helemaal niet zo, wat ik wel vind ontbreken (vanwege de titel) is idd een echt alerte uitdrukking Lachen .
Maar qua experiment met kleur en vlot schetsen, ontzettend geslaagd! Ja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:01

Het echte alerte vind ik ook niet terug in deze tekening maar vind hem wel heel erg leuk en 'losjes' gedaan. Heel leuk ook zoals je het papier hebt laten meedoen 'in het vormen' van het paardje. Het stoort mij geheel niet dat hij uit verhouding zou zijn, vind het erg leuk om te zien hoe je aan het experimenteren bent met stijlen etc. dus ik zou zeggen ... meer! Haha! Knipoog

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:45

Gave 'vlotte schets' Ja
Heb het idee dat het qua verhouding niet helemaal lekker zit.
Alsof het paardje van opzij getekend is maar juist weg kijkt van de toeschouwer.
Deze stijl vind ik erg lekker en ligt je ook goed volgens mij.
Top Ja