[TEK] paard in kleur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

[TEK] paard in kleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:40

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat getekend heb.
Druk met school en andere dingen, waardoor ik er maar niet aan toe kwam. Lips are sealed
Dinsdagavond begon het echter toch te kriebelen en heb ik de potloden er maar weer eens bijgepakt.
Dit keer voor het eerst iets in kleur! (met gewone kleurpotloden)

Het stelt een fjord voor (hopelijk konden jullie dat er nog wel een beetje uithalen) Clown

verbeterpunten:
- oog en oren zijn naar mijn idee te klein
- de lichtere kleur op het hoofd staat me niet helemaal aan
- kleur op de neus loopt niet lekker over (van geel naar wit zeg maar)

Verder vind ik de manen wel grappig geworden met al die kleurtjes, maar mis ik toch echt het wit in de manen.

Oh ja, de kwaliteit is bij het scannen en uploaden vreselijk achteruit gegaan. De kleuren komen niet helemaal lekker meer over en het geheel is erg korrelig geworden. Nors opkijken

Afbeelding

Graag tips, met name over het wit-gebruik in de manen!

Redrumfox

Re: [TEK] paard in kleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:09

Ik vind hem heel goed gelukt, alleen zou ik hem persoonlijk nog wat verder uitwerken. Hij is nu nog heel voorzichtig getekend, durf met meerdere kleuren te werken. Wees niet bang om hem te verpesten; je leert er alleen maar van. Kijk hier eens goed naar de kleuren en de schaduwen; http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=795724 het zijn natuurlijk hele andere potloden die fnanne heeft gebruik maar met gewone kleurpotloden kan je ook wel aardig in de buurt komen. Ja

Verder klopt hij qua bouw precies, verhoudingen zijn goed. Oren mogen misschien wel wat groter en het oog wat sprekender maar het begin is er absoluut! Lachen

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:57

eenvoudig maar mooi gedaan! Iets meer uitwerken zou wel kunnen... ik dacht trouwens dat het een trekpaard was *whoops*

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 14:05

Bedankt voor de tips, ik heb het inderdaad eenvoudig gehouden.
Het kleurgebruik komt niet helemaal tot zijn recht door het scannen. Onderin ben ik met aardig wat verschillende kleuren aan het werk geweest.
Het "gelige" gedeelte heb ik op een andere dag gedaan, hier ben ik inderdaad te voorzichtig geweest, bang om 'm alsnog helemaal te verpesten. Lips are sealed
Schaduwen heb ik inderdaad weinig tot niets aan gedaan, vind ik nog erg lastig, zeker met kleur.

En SilverStorm: toen ik naar het eindresultaat keek vond ik 'm ook wel erg veel op een trekpaard lijken Clown Heeft er denk ik ook wel mee te maken dat er geen wit te zien is in de manen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:24

Je tekening ziet er heel netjes uit Ja !
Heel teer met die voorzichtige kleuren, ik denk ook dat diepere kleuren er mooi bij hadden gestaan Lachen .
Als je bang bent dat je de tekening "verpest", dan zou je een apart blaadje kunnen nemen om even uit te testen hoe de kleurtjes eruit komen? Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:53

Hele leuke tekening maar je bent idd heel voorzichtig geweest met kleurgebruik. Door de kleuren wat meer aan te zetten krijg je diepte en gaat de tekening meer spreken nu doet hij wat flets aan. Voor wat betreft het gebruik van wit (en andere lichte kleuren) die moet je als eerste opzetten in die gedeelten waar ze in zitten en dan pas de donkere kleuren. Als je met wit of b.v. licht geel, licht roze etc. etc. over een donkere kleur gaat smeer je de donkere kleur meestal alleen maar uit met een vleugje wit (wat dan vaak 'vuil' wordt). Op wit papier kun je wit alleen gebruiken om stukken wat uit te sparen mits je daar met een donkere kleur niet te hard overheen gaat. Anders moet je er echt omheen tekenen. Verder zit er in het wit op b.v. de snuit ook wat blauw/roze/geel wat je daar dan ook in kunt verwerken om vlekjes/adertjes/putjes/bobbeltjes aan te geven.
Lekker experimenteren en niet te bang zijn iets te verpesten, gewoon doen Ja