Ik mocht van mezelf een keertje een 'kleurplaat' inkleuren
Naar aanleiding van een foto van iemand van DeviantArt, die speciaal als referentiemateriaal gebruikt mag worden, ben ik aan een leuk projectje begonnen. Dit is de referentiefoto:

Van deze foto heb ik de vrouw overgetrokken, en er een lijntekening van gemaakt. Voor de duidelijkheid dus: Ik heb de vrouw niet zelf getekend maar de lijnen van de foto overgenomen. Dit hoort bij het projectje, omdat ik van mezelf eens lekker mocht kleuren zonder op de verhoudingen te letten. Ik weet dat niet iedereen hier het eens is met 'overtrekken' maar bij dit projectje gaat het mij vooral om het kleuren. En daarnaast, de omgeving maak ik verder wel helemaal zelf.
Hier de eerste paar stappen van de tekening:
1. Hier zie je de lijntekening, het idee achter de tekening is een eigen interpretatie van het bijbelverhaal van Adam en Eva. Je ziet Eva (welliswaar gekleed in een jurk
) naar de verboden appel reiken. Ik heb de basiskleur huid aangebracht, en met het gezicht al begonnen aan de schaduwen en highlights (ziet er nog wat eng uit zo zonder lippen en ogen)
2. Basis voor de ogen, lippen en haren zijn getekend. En het gezicht is al wat meer 'geblend'

3. Jurkje even de basiskleuren gegeven, make-up aangebracht, 1 arm al wat meer kleur gegeven, en even een tijdelijk groen achtergrondje aangebracht.

4. Close-upje

Het is nog lang niet af, vooral de achtergrond zal een tijdrovend werkje gaan worden, maar ik vond het wel leuk om het alvast met jullie te delen

Ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden
achtergronden zijn nog steeds niet mijn sterkste punt.. maar ik ga eerst maar ns verder met de vrouw