[Dig Tek] Work in progress: Forbidden Fruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

[Dig Tek] Work in progress: Forbidden Fruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 21:28

Omdat ik eindelijk vakantie heb, heb ik mezelf op iets leuks getrakteerd Bloos Ik mocht van mezelf een keertje een 'kleurplaat' inkleuren Haha! Naar aanleiding van een foto van iemand van DeviantArt, die speciaal als referentiemateriaal gebruikt mag worden, ben ik aan een leuk projectje begonnen.
Dit is de referentiefoto:
Afbeelding

Van deze foto heb ik de vrouw overgetrokken, en er een lijntekening van gemaakt. Voor de duidelijkheid dus: Ik heb de vrouw niet zelf getekend maar de lijnen van de foto overgenomen. Dit hoort bij het projectje, omdat ik van mezelf eens lekker mocht kleuren zonder op de verhoudingen te letten. Ik weet dat niet iedereen hier het eens is met 'overtrekken' maar bij dit projectje gaat het mij vooral om het kleuren. En daarnaast, de omgeving maak ik verder wel helemaal zelf.

Hier de eerste paar stappen van de tekening:

1. Hier zie je de lijntekening, het idee achter de tekening is een eigen interpretatie van het bijbelverhaal van Adam en Eva. Je ziet Eva (welliswaar gekleed in een jurk Knipoog ) naar de verboden appel reiken. Ik heb de basiskleur huid aangebracht, en met het gezicht al begonnen aan de schaduwen en highlights (ziet er nog wat eng uit zo zonder lippen en ogen)
Afbeelding

2. Basis voor de ogen, lippen en haren zijn getekend. En het gezicht is al wat meer 'geblend'
Afbeelding

3. Jurkje even de basiskleuren gegeven, make-up aangebracht, 1 arm al wat meer kleur gegeven, en even een tijdelijk groen achtergrondje aangebracht.
Afbeelding

4. Close-upje
Afbeelding

Het is nog lang niet af, vooral de achtergrond zal een tijdrovend werkje gaan worden, maar ik vond het wel leuk om het alvast met jullie te delen Lachen

Ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden

Nynkk

Re: [Dig Tek] Work in progress: Forbidden Fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:34

Netjes!
Ik vind dat je zowieso de uitdrukking van de vrouw heel goed hebt overgenomen!
Ik ben benieuwd hoe dit zich vordert! Lachen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 21:51

Dankje Nynkk Lachen Ben zelf ook wel benieuwd hoe het verder gaat Nagelbijten / Gniffelen achtergronden zijn nog steeds niet mijn sterkste punt.. maar ik ga eerst maar ns verder met de vrouw

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:39

Hier en daar moet hij nog iets verder worden uitgewerkt, maar ik vind hem heel erg mooi gemaakt. Ben benieuwd naar hoe hij is als hij verder af is.

Je hebt wat nynkk al zei, het gezicht mooi uitgewerkt. Het lijkt op de foto van het meisje. Erg goed begin! Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:05

Ik vind het gezicht inderdaad erg mooi uitgewerkt, maar de ogen lijken in vergelijking met de huid erg nep en diepteloos. Lachen Verder complimenten! OK dan!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:04

je moet nog wel aan haar *voor de kijkers* linkerwang werken, die vind ik nog erg slorig

voor de rest is het een prachtig mooi begin

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:06

Dus jij doet ook deviantArt?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 22:30

Dankjewel voor de reacties en tips Lachen De ogen zijn inderdaad wat 'plat', heeft denk ik vooral te maken met het feit dat het oogwit nog net even te wit is, omdat ik aan de zijkanten ze nog niet helemaal met schaduw e.d. heb afgewerkt. En de linkerwang ziet er nog niet helemaal geweldig uit, maar dat komt voornamelijk omdat het haar er nu nog een beetje raar naast hangt omdat ik die alleen even met de basiskleur heb ingevuld omdat ze er met een kaal hoofd een beetje eng uitziet Knipoog
Maargoed ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen Lachen