[TEK] Friendship; tips gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[TEK] Friendship; tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:06

Doei! Ik ben weer begonnen aan een nieuwe tekening. A4 formaat fotokarton, met Derwent Coloursoft potloden.
Dit is mijn eerste keer met de Derwents!
Graag tips, om hem te verbeteren qua kleurgebruik enz. Bedankt Haha!
Hoe hij tot nu toe is:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 04-07-07 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: (TEK) > [TEK]

LiannetJj

Re: (TEK) Friendship; tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:09

Mooi hoor! Ik weet er zelf niks van dus ik heb geen tips Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:11

Oke, toch bedankt Haha!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:23

Leuk! De verhoudingen kloppen volgensmij wel goed, maar wat zijn die witte strepen tussen die bruine zijn hoofd en schouders?

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:24

Bente hij is weer prachtig.
ik ga je geen tips geven want daar wordt die niet mooier op.. Huilen van het lachen
Nee knap gedaan weer

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:42

Leuk, vooral knap gedaan voor de eerste keer met derwents! Haha!
Ik vind vooral van beide paarden de neusjes heel mooi neergezet. Maar volgens mij heb je de bruine nog niet helemaal af? (De borst)

De ogen lijken een beetje ''leeg''. Ik doe er meestal zo'n lichtvlekje in Lachen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:05

Voor een eerste keer Derwents zeker niet slecht! Wat vaak als tip wordt gegeven (ook aan mij al meerdere malen hier op Bokt Knipoog ) is om meer met de kleuren te experimenteren. Een bruin paard moet je niet met alleen bruintinten inkleuren, maar juist door er andere kleuren (o.a. rood, oranje, voor de schaduwen groen, paars, blauw) aan toe te voegen krijg je een veel levendigere tekening. Voor een echt goed kleurenadvies moet je eigenlijk bij JoSav zijn, die heeft mij ook al meerdere malen erg bruikbare tips wat dat betreft gegeven Ja Verder zou het oog inderdaad wat levendiger kunnen door, wat Bonjoy ook al zei, er een lichtpuntje in aan te brengen. Verder heb ik er eigenlijk niet zoveel op aan te merken, de verhoudingen zitten er aardig goed in, en vooral de neusjes zijn al erg mooi gelukt!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 12:30

sammyvriend schreef:
Leuk! De verhoudingen kloppen volgensmij wel goed, maar wat zijn die witte strepen tussen die bruine zijn hoofd en schouders?

Dat witte is het lijf van het andere paard, dat ik nog moet uitwerken Haha!

Bonjoy schreef:
Leuk, vooral knap gedaan voor de eerste keer met derwents! Haha!
Ik vind vooral van beide paarden de neusjes heel mooi neergezet. Maar volgens mij heb je de bruine nog niet helemaal af? (De borst)

De ogen lijken een beetje ''leeg''. Ik doe er meestal zo'n lichtvlekje in Lachen

De hele tekening is nog niet af, daarvoor vroeg ik tips Knipoog Om verder te werken.

Sterker nog, ik heb nog helemaal niks aan de ogen gedaan Haha! Dus die moeten nog helemaal komen.

Citaat:
Voor een eerste keer Derwents zeker niet slecht! Wat vaak als tip wordt gegeven (ook aan mij al meerdere malen hier op Bokt Knipoog ) is om meer met de kleuren te experimenteren. Een bruin paard moet je niet met alleen bruintinten inkleuren, maar juist door er andere kleuren (o.a. rood, oranje, voor de schaduwen groen, paars, blauw) aan toe te voegen krijg je een veel levendigere tekening. Voor een echt goed kleurenadvies moet je eigenlijk bij JoSav zijn, die heeft mij ook al meerdere malen erg bruikbare tips wat dat betreft gegeven Ja Verder zou het oog inderdaad wat levendiger kunnen door, wat Bonjoy ook al zei, er een lichtpuntje in aan te brengen. Verder heb ik er eigenlijk niet zoveel op aan te merken, de verhoudingen zitten er aardig goed in, en vooral de neusjes zijn al erg mooi gelukt!

JoSav heeft mij idd ook al veel nuttige tips gegeven, maar dit is ook alleen nog maar de onderlaag, de bodem van de tekening.
De oogjes waren dus nog niet gedaan, en de neusjes was ik net mee bezig.

Bedankt voor de tips allemaal Haha!

Mireille

Re: [TEK] Friendship; tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:16

[UK] > [CB]

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:36

Oke, ik dacht dat hij al af was Knipoog Hij is wel al heel mooi!

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:37

super mooi vooral die neus en die ogen Wow!
echt heel erg mooi
heb geen commentaar

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:43

Wow Bente. Ik vind het super. Maar ik heb eigenlijk geen verstand van dit soort dingen Bloos. Dus tips heb ik niet voor je, sorry. Ik zou zeggen ga zo door. Ik ben trouwens benieuwd naar het eindresultaat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 08:45

Bedankt allemaal Haha!
@ Bonjoy: Nee, het linkerpaard moet nog een heel lijf en ze hebben nog niet eens manen, afgezien van het opzetje.
Ik ga er vandaag weer wat aan verder knutselen en dan ga ik ook wat oefenen met de primaire kleuren in de schaduw en het licht.

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:18

Leuk hoor bente, wat zijn derwents precies? Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 16:22

Derwent Coloursoft zijn kleurpotloden, die hier op bokt 'toverstokjes' worden genoemd. En dat zijn ze ook Vork Ze tekenen superlekker! Het verschil met 'gewone' kleurpotloden is o.a dat je niet 2 laagjes over elkaar kan doen, maar wel 8. Zo krijg je een veel mooier effect.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:33

Hoeveel lagen zitten hier nu al in? Ik vind het dan altijd moeilijk commentaar geven omdat ik niet ongevraagd allemaal kennis wil spuien die al bekend is.

Welke kleuren heb je voor ogen voor de paarden? Dat kan namelijk qua palet ook al veel verschil uitmaken. De ogen mogen wat minder amandelvorming en verder wacht ik dus nog even af met uitgebreid commentaar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 13:40

Er zitten ongeveer 2 lagen in per paard. De kleur zelf en wat wit.
Tja, de kleuren voor de ogen? Beetje bruin en zwart en de grijze schaduwen zijn roodachtig geel, dus dat zal er ook wel in komen Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 13:02

Weer even een nieuwe update:
Ik ben begonnen met kleuren toevoegen.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:43

Wauw! Lachen
Super.. Heb zelf die potloden ook, van me broer.. tekenen super fijn idd, maar ik houd het bij m'n grijze potloodjes! =)

Geen commentaar oid..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 13:46

Ik tekende eerst ook met grijs, maar nu ik eenmaal de Derwents heb geprobeerd, laat ik mijn grijs nog even in de la liggen Haha!
Bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:03

Fiffill schreef:
Ik tekende eerst ook met grijs, maar nu ik eenmaal de Derwents heb geprobeerd, laat ik mijn grijs nog even in de la liggen Haha!
Bedankt Lachen

Haha =) Ja.. ik ga eerst maar oefenen met normaal grijs & later met de Derwents. Heb ze iig al liggen Kwijl

Waar slijp jij die Derwents mee als ik vragen mag? Bloos (en waar heb je hem gekocht? Vork)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 14:08

Zo heb ik het ook gedaan Haha!
Ik slijp ze met een puntenslijper, het is er een van Caran d'Ache, hij zat bij mijn grote doos aquarelpotloden.
Het is niet een hele gewone, hij is heel zwaar en er zijn 2 gaten: een voor grijze potloden en een oor kleur.
Bij een tekenwinkel kan je zo een wel kopen. Met een mesje slijp ik iig nooit. Dat wordt heel lelijk (kan ook aan mij liggen Huilen van het lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:15

Fiffill schreef:
Zo heb ik het ook gedaan Haha!
Ik slijp ze met een puntenslijper, het is er een van Caran d'Ache, hij zat bij mijn grote doos aquarelpotloden.
Het is niet een hele gewone, hij is heel zwaar en er zijn 2 gaten: een voor grijze potloden en een oor kleur.
Bij een tekenwinkel kan je zo een wel kopen. Met een mesje slijp ik iig nooit. Dat wordt heel lelijk (kan ook aan mij liggen Huilen van het lachen )

Haha, dan heb ik ook de goede puntenslijper.. Durfde ze namelijk niet te slijpen, was bang om ze te verkl*ten Huilen van het lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 18:17

Ja, ik eerst ook, maar het gaat gewoon goed Haha!

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:09

Wow, wat mooi zeg. Die neusjes, en die monden echt prachtig! Haha! Ik heb geen commetaar, want heb hier niet echt verstand van. Bloos