Ik ben weer begonnen aan een nieuwe tekening. A4 formaat fotokarton, met Derwent Coloursoft potloden. Dit is mijn eerste keer met de Derwents!
Graag tips, om hem te verbeteren qua kleurgebruik enz. Bedankt

Hoe hij tot nu toe is:
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik ben weer begonnen aan een nieuwe tekening. A4 formaat fotokarton, met Derwent Coloursoft potloden. 

) is om meer met de kleuren te experimenteren. Een bruin paard moet je niet met alleen bruintinten inkleuren, maar juist door er andere kleuren (o.a. rood, oranje, voor de schaduwen groen, paars, blauw) aan toe te voegen krijg je een veel levendigere tekening. Voor een echt goed kleurenadvies moet je eigenlijk bij JoSav zijn, die heeft mij ook al meerdere malen erg bruikbare tips wat dat betreft gegeven
Verder zou het oog inderdaad wat levendiger kunnen door, wat Bonjoy ook al zei, er een lichtpuntje in aan te brengen. Verder heb ik er eigenlijk niet zoveel op aan te merken, de verhoudingen zitten er aardig goed in, en vooral de neusjes zijn al erg mooi gelukt! sammyvriend schreef:Leuk! De verhoudingen kloppen volgensmij wel goed, maar wat zijn die witte strepen tussen die bruine zijn hoofd en schouders?

Bonjoy schreef:Leuk, vooral knap gedaan voor de eerste keer met derwents!
Ik vind vooral van beide paarden de neusjes heel mooi neergezet. Maar volgens mij heb je de bruine nog niet helemaal af? (De borst)
De ogen lijken een beetje ''leeg''. Ik doe er meestal zo'n lichtvlekje in
Om verder te werken.
Dus die moeten nog helemaal komen.Citaat:Voor een eerste keer Derwents zeker niet slecht! Wat vaak als tip wordt gegeven (ook aan mij al meerdere malen hier op Bokt) is om meer met de kleuren te experimenteren. Een bruin paard moet je niet met alleen bruintinten inkleuren, maar juist door er andere kleuren (o.a. rood, oranje, voor de schaduwen groen, paars, blauw) aan toe te voegen krijg je een veel levendigere tekening. Voor een echt goed kleurenadvies moet je eigenlijk bij JoSav zijn, die heeft mij ook al meerdere malen erg bruikbare tips wat dat betreft gegeven
Verder zou het oog inderdaad wat levendiger kunnen door, wat Bonjoy ook al zei, er een lichtpuntje in aan te brengen. Verder heb ik er eigenlijk niet zoveel op aan te merken, de verhoudingen zitten er aardig goed in, en vooral de neusjes zijn al erg mooi gelukt!
Hij is wel al heel mooi!
. Dus tips heb ik niet voor je, sorry. Ik zou zeggen ga zo door. Ik ben trouwens benieuwd naar het eindresultaat.

Ze tekenen superlekker! Het verschil met 'gewone' kleurpotloden is o.a dat je niet 2 laagjes over elkaar kan doen, maar wel 8. Zo krijg je een veel mooier effect.

Fiffill schreef:Ik tekende eerst ook met grijs, maar nu ik eenmaal de Derwents heb geprobeerd, laat ik mijn grijs nog even in de la liggen
Bedankt

(en waar heb je hem gekocht?
) 
) Fiffill schreef:Zo heb ik het ook gedaan
Ik slijp ze met een puntenslijper, het is er een van Caran d'Ache, hij zat bij mijn grote doos aquarelpotloden.
Het is niet een hele gewone, hij is heel zwaar en er zijn 2 gaten: een voor grijze potloden en een oor kleur.
Bij een tekenwinkel kan je zo een wel kopen. Met een mesje slijp ik iig nooit. Dat wordt heel lelijk (kan ook aan mij liggen)

Ik heb geen commetaar, want heb hier niet echt verstand van.