vorig jaar is een paard afgemaakt, en ik heb het er nog steeds moeilijk mee, mijn kamer hangt vol herrineringen aan die mooie tijd. ik zou graag nog 1 ding willen hebben, een mooi gedicht over Star.
Informatie :
oktober 2003 ging ik via een VMBO school in grootebroek stage lopen op de stoeterij in de buurt.
na een weekje snuffelstage hebben gelopen mocht ik altijd langs komen als ik wou.
ik had een leuk paard in die week opgepakt nadat hij was gecastreert.
zijn naam was star !
het paard is van 2 springruiters terug gekomen omdat hij dwars door alle hindernissen stormde.
ramshoofd, lelijke kont, lui,korte benen, niemand vond het een geweldig paard, maar ik vond het wel leuk en zo doende kwam ik daar elke dag, februari 2004 onderlinge wedstrijd en augustus 2004 werd er een startkaart aangevraagd.
eerst wat dressuur en daarna ook wat springen vanaf de B.
ook heb ik B cross met hem gereden maar water was niet zijn favo onderdeel, dus dat hebben we maar 3 keer gedaan.
ik heb vaak op de grond gelegen nadat hij na de sprong een gillend geluid maakte en even zijn energie eruit gooide.
maar hij bleef een topper !
schrapen als ik de stal in kwam, of als ik hem geen aandacht gaf, kopers zijn er meerdere keren afgevallen..2 verschillende topspringruiters die hem terug hadden gebracht.het wwas een vreemd paard.
een jaar later was ik L1 dressuur en mocht M springen.
zomer 2005 zou ik M springen gaan starten voor het eerst, de dag ervoor gelongeerd en toen daarna even naar de smid geweest voor controle op de ijzers, de hoefsmid vertelde dat het opviel dat hij een bobbeltje op zijn pees had ( dat had hij nooit gehad, maar nadat de smid hem ineens anders had neergezet, met 2 lippen en heel stijl, was de diepe buigpees waarschijnlijk te veel onder druk gezet)
, ik twijfel geen moment en bel de wedstrijd waar ik zo naar uit keek af, na een half jaar alleen maar aan de hand stappen begon ik in begin januarie weer rustig de dressuur op te pakken. laatste puntjes in de L1 behaald en februarie L2 gestart.
in begin maart werd mij verteld nadat hij op de foto was geweest voor kopers dat hij atrose had, dat kwam bij mij zo hard aan ! star die nog nooit kreupel was geweeest en nog nooit wat had mankeerd, moest weg !!!!
ik begon weer een beetje te springen en 13 maart zou ik dan voor de 2e keer echt gaan springen in de klasse M !
op 10 maart vrijdag avond, de dag voor mijn verjaardag, en 2 dagen voor de wedstrijd, had ik springles op de verenigging, hij liep voor mijn gevoel wat stijfjes, dus ik wat verder losgewerkt en dat ging wel fijn, hij liep wat beter.
nadat we wat hadden losgepsrongen en de sprongen wat omhoog hadden getrokken liep hij toch niet zo fijn...ik voelde een brok in mijn keel en dacht : O nee !!!! star heeft last van de atrose!!!
ik twijfel geen moment en loop de bak uit en ik begon heel hard te huilen !!!!!!!!!! er kwam allemaal bloed uit de binnen zijde van zijn voorhoeven !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
die klote hoefsmid, waarom moet hij mijn paard zo ver*********** ??? waarom waarom ????
datwas om half 1 snachts, de dag van mijn 17e verjaardag.
en omdat star niet van mij was maar ik hem voor de stal reed had ik niets te vertellen !!!
star was een ruin en koste veel geld om op rust te laten zetten en omdat hij ook atrose had werd hij een maand later opgehaald...ik stond te longeren en zag de wagen aankomen, ik wilde en kon geen afscheid nemen !!! met tranen in mijn ogen en een verscheurd hart, zag ik star die afschuwenlijke wagen ingaan....dag star...het spijt me...ik had het anders gedaan !!!! ik wou dat je nog hier was...je bent en blijft het beste springpaard dat ik ooit heb gehad...!!!
verdere info of foto`s in mijn profiel,

ik hoop dat iemand een mooi gedicht kan maken over de tijden met deze topper.
zouer echt heel blij mee wezen !!!