[FOTO] First Flowers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_Pallieter

[FOTO] First Flowers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 20:20

Naja zoals de titel al zegt, ik heb na een hele hoop paarden foto's,
en een aantal portretten me eens gewaagd aan de tuin van vrienden.

Er stonden een aantal leuke bloemen in, heb ze zo mooi mogelijk op de foto proberen te krijgen.
Wees lief voor me, het is de eerste keer dat ik bloemen fotografeer!
Ik heb de beste uitgezocht uit zo een honderdvijftig foto's

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
http://img238.imageshack.us/img238/1232 ... derga6.jpg

Ik heb er zelf expres geen commentaar bij gezet,
dit laat ik aan jullie over ik weet zelf wel wat ík ervan vind Haha!

Gr.
annique

jokari

Re: [FOTO] First Flowers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:14

ik vind ze knap, de kleuren zijn mooi, ze zijn scherp, en van 1,3 & 4 vind ik de compositie ook goed. 2,5 & 6 vind ik een beetje te braaf, te statisch. Lachen

wat vind je d'r zelf van, dan ? Haha!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:18

Haha die rood-oranje bloemen hebben wij ook in de tuin, was ik ook al mee aan t knutselen geweest om ze mooi op foto te krijgen *LOL*

Foto van het roosje vind ik persoonlijk het minst goed...de foto is wel goed, maar een roos van bovenaf fotograferen vind ik op de een of andere manier nooit scherp lijken, maar dat zal wel aan mij liggen Haha!

De rest is goed, leuke foto's met hele mooie kleuren OK dan!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 09:33

jokari schreef:
ik vind ze knap, de kleuren zijn mooi, ze zijn scherp, en van 1,3 & 4 vind ik de compositie ook goed. 2,5 & 6 vind ik een beetje te braaf, te statisch. Lachen

wat vind je d'r zelf van, dan ? Haha!

Wat ik er zelf van vind?
Het kan veel beter dat weet ik, ik stoor me enorm aan de spinnenwebben en de halve bloemen maar die ga je bijna niet tegen. Dan dacht ik dat is alles weg had gehaald, en maak ik een foto zie je ze er nog op. Dat soort kleine dingentjes.

Ik zal volgende keer minder braaf proberen te fotograveren Haha!

@Marleendv_88, je hebt gelijk wat betreft het roosje, die had uit een andere positie misschien mooier uitgekomen maar dan zat ik met de achtergrond, daar stonden dan meteen weer andere bloemen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:44

Foto 1, 2 en 3 vind ik veel te druk.
Ik heb geen idee waar ik moet kijken.
Dat komt door de drukke kleuren, maar ook door de grote scherptediepte. Ik weet niet wat voor een camera ja hebt, maar als je zelf dingen als diafragma en sluitertijd in kunt stellen kun je proberen om een groter diafragma (kleiner getal) te nemen en een wat snellere sluitertijd (anders worden je foto's weer lichter van kleur en dat is niet nodig).

Foto 4 is al een heel stuk beter. Je ogen worden naar de meeldraden getrokken, en daarna pas naar de rest. Toch kun je deze foto beter maken door weer dat diafragma groter te maken.

Op foto 5 is de bloem een beetje hard belicht.
Ik weet niet of je geflitst hebt?
Ook de uitsnede kan beter. Meer bloem, minder achtergrond.

Waarom staat foto 6 in een link? Dat is de beste!!!
Mooie kleuren, oogt niet helemaal lekker scherp maar kijkt verder hartstikke fijn!

Ga zo door, dan kan het alleen maar beter worden!!!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 11:49

@Natasja91, Super bedankt voor je commentaar hier kan ik wat mee! Ik heb een Fuji FInepix S5600.

Foto123, heb je gelijk over die zijn inderdaad wat druk, helaas kon ik die niet op een andere manier nemen overal daaromheen stonden bloemen. Ik zal eens gaan uitvogelen over de diafragma en sluitertijd! Als het goed is moet dat kunnen met deze camera.

Foto4, Ook hier zal ik het eens proberen met grotere diafragma mits dat kan met deze camera.

Foto5, ja ik heb inderdaad geflitst, anders werd hij heel erg donker er hangt een boom overheen, hij zat zogezegt een beetje 'verstopt' ik zal volgende keer op de uitsnede letten!

Foto6, deze staat in link omdat ik 5 keer heb geprobeerd om hem goed neer te zetten maar op de een of andere manier pikte hij het niet, en bleef hem in link neerzetten. Vandaar dus. Over die foto ben ik samen met foto 4 het meest tevreden!

Nogmaals bedankt voor je commentaar!