[SCH] Apple

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skogsmulle

[SCH] Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:48

Tijdje terug had ik een schilderij van Fiona Apple (zangeres) gemaakt, maar die was toen nog niet helemaal af en ik kon alleen foto's met mijn mobiel maken.

Nu is hij eindelijk thuis en 'af' (ik zou er altijd wel aan door willen blijven gaan Tong uitsteken ) en heb ik een foto kunnen nemen met een heel wat betere camera.

De foto staat er bij (orgineel dus). Tuurlijk is het schildeirj niet exact; ik heb ook veel haar weggelaten want vond het simpele eigenlijk wel wat hebben.
Zie nog altijd dingen die ik graag wil veranderen: maar ja, het is ook de kunst om een keer te stoppen Knipoog

Afbeelding
grotere versie: http://i17.tinypic.com/6616bk0.jpg

Afbeelding

Riddikulus

Re: [SCH] Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:46

De eerste foto's van je schilderij vond ik wel gaan: het idee was leuk, maar de uitvoering rommelig. Maar ik had niet in de gaten dat je hem nog zo ver zou uitwerken. Ik vind hem heel erg lijken, echt bijzonder mooi gedaan!
Ik zou er ook niet verder aan werken. Ik denk namelijk dat je nu op een punt zit dat je er alleen maar afbraak aan doet als je eraan verder werkt. Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:42

Ik vind hem mooier dan de foto. De blik heeft op het schilderij namelijk iets dramatisch, wat versterkt wordt door de 'omlijsting' die in de foto veel minder is (sorry fotograaf). De voor de kijker rechterwang vind ik alleen wat minder afgewerkt, die lijkt daardoor wat hoekig.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:31

Wauw! Schitterend schilderij! Het schilderij is echt veel mooier dan de foto! Ja
De overgang van het haar in de achtergrond is echt heel mooi en netjes afgewerkt! Het geeft een heel apart effect aan het schilderij. Iets heel sprekends en dramatisch.

Petje af! Stukje meesterwerk. Ja

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:27

@ josav: klopt, daar geef ik je helemaal gelijk in. De kaak etc. is echt het stuk waar ik nog niet tevreden over was, ik had dat een beetje moeten afraffelen omdat ik in tijdnood kwam te zitten. Dit was namelijk voor ckv3 gemaakt (vergelijkbaar met handvaardigheid), en ik heb er nog een deel aan toegevoegd aan het schilderij om aan de opdracht te voldoen.

Ik heb namelijk nog een (evengroot) metaal-gazen net over gespannen. Een soort ''doek" van gaas; hele kleine metalen draadjes die in elkaar zijn gevlochten, rooster vorm. Je kon er nog doorheen kijken dus.
Toen heb ik het gebied van de achtergrond op het gaas zwart geverfd: nu sprong het gezicht er meer uit als je het gaas eroverheen legde omdat de achtergrond weer zo 'wegviel'.
Gaas vervolgens gemonteerd door enkele spijkers aan de randen te timmeren en het gaas erop strakgetrokken; ruimte van 10 cm ongeveer tussen gaas-schilderij.

Maar goed, dat was voor de opdracht dus gelijk er weer af gehaald en in de prullenbak gegooid toen hij was beoordeeld haha Tong uitsteken