@ josav: klopt, daar geef ik je helemaal gelijk in. De kaak etc. is echt het stuk waar ik nog niet tevreden over was, ik had dat een beetje moeten afraffelen omdat ik in tijdnood kwam te zitten. Dit was namelijk voor ckv3 gemaakt (vergelijkbaar met handvaardigheid), en ik heb er nog een deel aan toegevoegd aan het schilderij om aan de opdracht te voldoen.
Ik heb namelijk nog een (evengroot) metaal-gazen net over gespannen. Een soort ''doek" van gaas; hele kleine metalen draadjes die in elkaar zijn gevlochten, rooster vorm. Je kon er nog doorheen kijken dus.
Toen heb ik het gebied van de achtergrond op het gaas zwart geverfd: nu sprong het gezicht er meer uit als je het gaas eroverheen legde omdat de achtergrond weer zo 'wegviel'.
Gaas vervolgens gemonteerd door enkele spijkers aan de randen te timmeren en het gaas erop strakgetrokken; ruimte van 10 cm ongeveer tussen gaas-schilderij.
Maar goed, dat was voor de opdracht dus gelijk er weer af gehaald en in de prullenbak gegooid toen hij was beoordeeld haha