[Foto] Cats and flowers..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

[Foto] Cats and flowers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:15

Weer druk geweest met oefenen en het heeft wel wat fijne plaatjes opgeleverd (voor mijn doen), al zeg ik het zelf. Wees niet voorzichtig met commentaar, ik ben nog steeds niet van suiker. Ik leer er tenslotte een heleboel van Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Jammer van het overbelichte deel bovenin.

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Overbelicht bovenin..
7.
Afbeelding

Jammer van het donkere bij het linker oog..

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Jammer dat het oortje er net niet helemaal op staat.

Gemaakt met een Canon 400D Lachen Ik heb hem nu iets meer als een weekje..

Brand maar los!

[edit] Foto 1 lijkt niet helemaal mooi Nagelbijten / Gniffelen Of het door het up-loaden komt, of door de overzetting naar zwart-wit, geen idee..

traan_beauty

Re: [Foto] Cats and flowers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:03

Zovaak bekeken en geen reacties? Lachen

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:14

Hmm..

Als ik eerlijk ben, de foto's interesseren me niet zo. Ze zijn niet spannend, een beetje saai eigenlijk.

De scherpstelling is op veel foto's niet zo fijn, oftewel: op een verkeerde plaats. Bij (vooral) de foto's van je katten, zijn ze nogal ongelukkig afgesneden: oortjes eraf, een te korte hals van onderen..

Bij de foto's van de katten had ik liever gehad dat ze er helemaal op zouden staan, en dat ze van onder een langere hals hadden (althans, wat op de foto staat Knipoog ) en minder ruimte aan de zijkanten: je camera een kwartslag draaien!

De kleuren zitten me niet zo lekker, was het grauw weer buiten? Hoe had je je witbalans staan? Dan beter met zon foto's maken, dan zijn de kleuren al een stuk mooier..

Maar ik zie dat je nog een beginner bent, dan komt het wel goed, veel oefenen, ook met composities en dan komt het wel hoor! Ik maak ook nog niet bizar lang foto's, heb nog genoeg prutfoto's, maar soms zit er wel wat moois bij (zie onderschrift) en door te doen leer je het beste!

Hoop dat ik het niet al te bot/negatief breng Nagelbijten / Gniffelen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:22

Nee hoor, helemaal niet bot Knipoog
Hier heb ik tenmiste wat aan.

Kun je ook een voorbeeld geven bij welke foto's de scherpstelling niet helemaal lekker is? Vind dat erg moeilijk om te zien, bij mezelf..
En het weer was inderdaad bagger.. Ik dacht dat de zon er door kwam maar die verdween weer binnen enkele minuten Nagelbijten / Gniffelen . Aan mijn witbalans heb ik nog niet zoveel zitten te veranderen eerlijk gezegd. Zal ik de volgende keer opletten Knipoog

Heel erg bedankt!

Nog meer reacties zijn altijd welkom Knipoog

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:31

Bij 3, staat ie op de achterste bloem scherp, die omhoog 'kijkt' zegmaar, had liever op de voorste gehad die naar ons 'kijkt'.. Bij 4, had ik liever het hele kopje bloemen scherp gezien, nu is het bovenste stukje van de bloemen heel onscherp en nog een stuk van die blaadjes nog scherp, terwijl die kleuren er niet uit hoeven te springen (de achtergrond is al groen, dus dat springt er niet uit, juist het paarse zal eruit moeten springen op zo'n foto om het interessant te maken)
Bij foto 6, als je naar die foto kijkt.. waar kijk je dan het eerst naar? Ik naar de bloem aan het uiteinde van de steel, maar daar is ie niet zo scherp als de bloem in het midden..

Als je ook foto's van mensen of dieren maakt, is het het fijnst om de ogen scherp te zien, daar wordt je aandacht vaak al als eerste heen getrokken!

Maaaaar, ik kan wel miepen, maar voor een eerste keer zijn het nog niet de beroerdste foto's hoor Vork daar was ik veel beter in! Schijnheilig en daarbij, oefening baart kunst hoor, en niet boos worden als het niet lukt Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:52

Oké, heel erg bedankt voor je uitgebreide commentaar Knipoog

Zodra het weer wat mooier word zal ik er beter opletten, hopen dat het dan al iets beter lukt.