[SITE] Nieuwe Layout Femke-Fotografie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

[SITE] Nieuwe Layout Femke-Fotografie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:15

http://www.Femke-Fotografie.nl

Ik ben op zoek naar tips, commentaar, aanpassingen wat je maar kunt vinden.
Het is de bedoeling de site meer prof. indruk te laten uitstralen (wat een rare zin zo. Clown )

Ik ben benieuwd!

Junip

Re: [Welke tag? :+ ] Nieuwe Layout Femke-Fotografie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:17

Als ik jou was zou ik wat bovenaan staat aan de linkerkant zetten en wat links staat in een kopje bij wat nu boven staat zetten. Als je me snapt Clown

Faelivrin

Re: [SITE] Nieuwe Layout Femke-Fotografie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:18

Nee ik snap je niet. Clown *leest nog een keer.
Wat bedoel je precies?

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:20

Ik vind het er erg professioneel uitzien!
Alleen is het voordat de shoot plaats vindT en niet vind Bloos
Staat netter vind ik Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:22

Ik vind het er erg goed uit zien!
Alleen mis ik ene paar foto's van je volgens mij.. die ik heel erg mooi vondt Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:22

Renskeeee schreef:
Ik vind het er erg professioneel uitzien!
Alleen is het voordat de shoot plaats vindT en niet vind Bloos
Staat netter vind ik Knipoog

Dankjewel, typfout aangepast. Lachen

Marr; de portfolio moet nog vernieuwd. Hihi! Dit is nog vrij 'oud' allemaal.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:29

Ik vond de andere eerlijk gezegd veel mooier Bloos
Deze heeft eerder een blog-achtig uiterlijk en de foto in de header heeft niet zo'n mooie kwaliteit, uitgebeten lucht... Dat doet erg afbreuk aan je layout. En waarom geen mooie foto die je zelf hebt gemaakt? Daar komen de mensen immers voor, en dat is belangrijker dan jouw uiterlijk. Ik snap je bedoeling achter de foto, maar ik zou liever een andere foto zien. Een haarscherpe foto die niet uitziet alsof iemand er een antinoise op heeft losgelaten staat véél beter!
Bij je portfolio staan de blauwe randjes erg lelijk, terwijl die makkelijk weg te halen zijn. Verder vind ik het zonde dat de blauwe menubalk de foto zo onderbreekt. Als ik jou was had ik daar een tabelletje van gemaakt en met photoshop gewoon een stukje blauw met 50% op de achtergrond zetten, als je snapt wat ik bedoel. Dan blijft het meer één geheel, maar heb je wel een achtergrondje.
Waarom simpleviewer? Er zijn zoveel andere programmaatjes waarmee je een portfolio kunt aanmaken en dan kun je tenminste binnen je website en eigen kleuren blijven. En dat is ook nog eens orgineler. Lachen
En als allerlaatste, less is more. Veel meer! Probeer alles zo rustig mogelijk te houden en het 'hok' links is eigelijk helemaal niet zo nodig. Hoe kaler je website is (tot op zekere hoogte dan) hoe strakker dat staat en hoe proffesioneler dat uit ziet.

Sorry dat dat zo negatief was, maar ik hoop alleen maar dat je hier iets mee kunt. Knipoog
Persoonlijk denk ik dat er veel meer in deze website zit dan dat je er nu uithaalt. Zo te zien ben je goed met html en je kleurenschema vind ik heel mooi, het staat nu al allemaal heel proffesioneel, dus een mooiere moet geen probleem zijn.
Keep it up! Knipoog

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:37

ik bedoel dat je home biografie e.d. aan de linker kant zet waar nu #
Vroem 2007 enzo staat. En dat je dat van vroem 2007 e.d. een tussenkopje maakt Net zoals home biografie e.d.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:41

'Momenteel ben ik zeer actief in de paardenfotografie bezig' Imo kan die bezig zeker weggelaten worden. Dat leest toch wat beter.

Bij Nieuwe lay-out! Zou ik het ! vervangen door een . Vind ik toch net wat strakker staan. maar dat is mijn mening. Bij de banner erger ik me aan de kraan links, maar afgezien van die kraan vind ik het juist een erg leuke foto.

Een alinea bij de voorpagina, en de letters dichter bij elkaar zou ik persoonlijk mooier en 'profecioneler' vinden. De letters dichter bij elkaar, mag voor mij over heel de site zo. Nu vind ik het wat te leeg, en toch te druk. (groot) Buiten bij de evenementen en contact vind ik het juist beter zo.

Bij links moet je nog even kijken naar de deeltekens etc. bij België bv komt er een vraagteken. En Mariët en Joël.

Bovenaan bij links, staat er:'Wil je er ook bij? Mail dan naar Femke@Femke-Fotografie.nl !' Ik zou het ! zonder spatie bij de site zetten. Dat doe je ook bij Wil je er ook bij? En ook hier vind ik het er zo 'profecioneler' uit zien.

Bij portfolio zou ik de banner/links op een andere manier ordenen in plaats van zig zag. Dit vind ik ook leuk, daar niet van. Maar stijl onder of naast elkaar. Of gewoon zonder banners lijkt mij strakker en beter, en simpeler.

Bij Biografie zou ik in de hoofdtitel de *** weglaten. Vind ik persoonlijk een beetje kinderachtig, en niet echt passen bij je site. Maar dat kan aan mij liggen. Imo mogen die hoofdtitels ook wel in een groter lettertype.

En dan natuurlijk je gastenboek! Die zou ik aanpassen moest ik jou zijn. Eventueel gewoon op de site, in plaats van een apart (gratis) gastenboek. En wil je het toch gratis doen, en op die site zou ik iig. de kleuren wegwerken. (al vind ik deze manier helemaaal niet 'proffecioneel'.

Verder vind ik de site heel erg leuk. Veel beter dan de vorige! Leuk kleuren palet, mooie indeling, handig, laadt niet te traag, gewoon perfect eigenlijk. (als er nog een paar dingen worden aangepast dan Knipoog )

Zo dat is een grote beoordeling. Clown Hopelijk ben je er in iig. iets mee? Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 20:04

Gearl ; Ik snap dan niet, als je 'less is more' vind, de andere mooier vind. Clown Die vond ik namelijk wel gaaf, maar chaotisch, op 1 of andere vage manier. Vind dit strakker, meer prof. Hok links is bewust, veel mensen kunnen hun foto's niet vinden Nerd

Soet ; Thanks voor je beoordeling, ik ga even e.e.a. aanpassen! OK dan! Overigens is die spatie na mijn mailadres bewust, deze geeft hij anders straks (met de goeie tags erin) niet goed weer.

Didoo ; Ik snap je nog steeds niet. Nagelbijten / Gniffelen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:07

Ik dacht inderdaad al dat daarom het uitroepteken een spatie erna stond. Wel jammer dat het zo niet lukt. Misschien weglaten? Overigens deel ik inderdaad je mening dat de de andere site wat chaotischer was, en niet helemaal (imo) overzichtelijk. Deze is een stuk prof.'er

Ook voor de evenementen foto's is dit veel geschikter, mensen hebben nu eenmaal niet altijd tijd, en zin om even heel de site door te neuzen en op die manier hun foto's van hun (wedstrijd) paard te zoeken. Dus dit is zéker een goede vooruitgang, vind ik dan. Lachen

Edit: Nog iets wat mij opviel: Bij sommige (tussen)titels gebruik je een leesteken op het einde. En bij sommige niet. Ik zou óf bij allemaal een leesteken gebruik, of bij geen een Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:41

Naast al het commentaar is er nog één dingetje die ik zelf anders zou doen:

Met vriendelijke groet,

Femke

(ipv Met vriendelijke groet, Femke)

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:11

Huilen van het lachen Laat maar Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:30

Mijn eerste indruk is mild positief (tot ik bij die vreselijke simple viewer kwam...)
Bij Biografie valt je frame helemaal naar beneden, waardoor ik verward tegen een blauw vlak aankijk en naar beneden moet scrollen tot waar je linker frame ophoudt.

Daarnaast is het 'lentes' en niet lente's

'Het begon als een hobby, af en toe eens een leuke foto maken.'
De komma is een stylistische fout. Een puntkomma of dubbele punt is beter op zijn plek.

'een truck-magazine 'Truckstar'' is ook een stylische fout. het is een truckmagazine of het truckmagazine 'Truckstar'.

Ook herhaal je het woord 'begon' constant. Daardoor leest zelfs dat korte stuk tekst niet lekker.

Je portfolio pagina kijkt niet lekker, het inspringen om en om oogt wat rommelig.

De simpleviewer vind ik vreselijk. Elke keer als ik die tegenkom op een website is voor mij het bezoek gedaan. Ik vind het een programma dat op mij overkomt als 'lekker makkelijk' maar vooral een breuk met het algemene beeld van je site en het 'o nee niet weer zo'n semi-professionele goeroe met een simple-viewer klik kruisje snel!'

Fotoshoots.
Het is niet voor een fotoshoot komt best veel kijken maar BIJ een fotoshoot. Je kunt de herhaling van fotoshoot fotoshoot fotoshoot inperken door af en toe shoot te schrijven. Het is wel duidelijk dat het om een fotoshoot gaat. Maar om daarna shoot de hele tijd te herhalen werkt evenwel ook niet: je herhaalt eerst steeds 'fotoshoot' en vervolgens 'shoot'.

'Ook een hoop geduld is er vaak nodig.' Dit is wordiness. Een rommelige, rare zin.

Je gastenboek past ook helemaal niet bij je site.

Ik zou je linkerframe overigens rechts zetten en wellicht een tandje smaller.

De foto vind ik ook niet zo mooi. De lucht is wat raar met die kleine blauwe 'rand' bij de horizon.

Verder ziet de site er mooi rustig uit, afgezien van de simple viewer dan (ik weet niet hoe andere mensen over de simple viewer denken maar ik geloof dat het inmiddels redelijk duidelijk is dat ik hem afschuwelijk vind). Knipoog Clown
Veel succes verder.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 23:06

Ik snap niet hoe het met dat wegvallen van de Bio kan, want in IE 7 heb ik er geen last van. Op de PC waar we IE 6 hebben wel. Verward

Bedankt. En het gastenboek zoek ik nog oplossing voor.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:15

Sorry, dan dacht ik waarschijnlijk aan de verkeerde site.
Had jij niet zo'n rode/roze/oranje-achtige?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:18

Netjes Femke OK dan!
Niks op aan te merken eigenlijk. Fijne kleuren.
Mooi overzichtelijk.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:45

Nog iets: 'Portfolio Take a look. (:' Ik zou eerlijk gezegd alleen 'Portfolio' schrijven. Eventueel die 'Take a look.' er bij. Maar zéker het (: weglaten! Vind ik persoonlijk nogal kinderachtig nl. Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:37

De site is rustig, 'eenvoudig', overzichtelijk, maar absoluut níét saai! Heel mooi! Kan niet anders zeggen!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 13:50

Gearl schreef:
Sorry, dan dacht ik waarschijnlijk aan de verkeerde site.
Had jij niet zo'n rode/roze/oranje-achtige?

Ik had een roze/paarsachtige met het menu links, en achter de tekst een foto. Clown