[TEK] Haflinger; Smokey.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxtesssss

[TEK] Haflinger; Smokey.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 10:26

Sinds kort teken ik ook in opdracht. Vraag er omdat ik omdat ik nog niet zo heel goed kan tekenen € 3,00 per tekening voor excl. verzendkosten.

Hier Smokey, voor ChantalSmook. (Hij is nog niet af natuurlijk!)
Schets; http://img412.imageshack.us/img412/3518 ... indre9.jpg
Ben nu bezig met het hoofd, die schiet al aardig op.
Afbeelding
Afbeelding

Aandachtspuntjes voor al mijn tekeningen zijn vooral, en waar ik ook aan weil werken, dat ik niet te veel met 'lijntjes' doe, de schaduwen, het oog en de neus. Kan iemand mij hier wat mee helpen(tips ozfo) en ook wat ik wel goed doe zodat ik dat ook weet. Haha!

janique

Re: [TEK] Haflinger; Smokey.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:02

Je doet inderdaad veel met lijntjes. Probeer goed te kijken naar de foto, en echt alleen te tekenen wat je ziét en niet wat je denkt dat er is. Lijnen kun je voorkomen door meer met schaduw/ licht donker te werken.. sommige delen kun je bijvoorbeeld mat een andere hardheid potlood doen, of iets harder drukken. Ik vind een tekening persoonlijk pas "spannend" ogen als er drukverschil aanwezig is, dus dat bv het snoetje echt zacht lijkt, terwijl de manen er uit springen.
Qua verhouding zit je aardig goed, en de details beginnen voglens mij ook al wat te komen. Goed kijken naar de foto, dan zien we hier straks hele mooie tekeningen van jou voorbij komen! Ja Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:42

Ben het met Janique eens! Ja
Maar.. wat is er met het papier gebeurd? Bloos! Allemaal kreukels...

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:19

janique schreef:
Je doet inderdaad veel met lijntjes. Probeer goed te kijken naar de foto, en echt alleen te tekenen wat je ziét en niet wat je denkt dat er is. Lijnen kun je voorkomen door meer met schaduw/ licht donker te werken.. sommige delen kun je bijvoorbeeld mat een andere hardheid potlood doen, of iets harder drukken. Ik vind een tekening persoonlijk pas "spannend" ogen als er drukverschil aanwezig is, dus dat bv het snoetje echt zacht lijkt, terwijl de manen er uit springen.
Qua verhouding zit je aardig goed, en de details beginnen voglens mij ook al wat te komen. Goed kijken naar de foto, dan zien we hier straks hele mooie tekeningen van jou voorbij komen! Ja Lachen

Hoe kun de neus dan 'zacht' laten lijken?
Dankje verder en ook smeetjoew bedankt! Haha! Dat papier is zo gekreukt om stja ik weet he t niet. 't was maar een kreuk die is nou al weg hoor..