[Foto] Regenachtig Strand-dagje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eve_lien

[Foto] Regenachtig Strand-dagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 16:06

Maar dat kon de pret niet drukken. Ik hou van Scheveningen.
Komt ie.

-----------------------

Eerst wat stijve shotjes van Djingo.

01. Afbeelding

02. Afbeelding

Maar het witte monster wil actie..

03. Afbeelding

04. Afbeelding

05. Afbeelding

06. Afbeelding

07. Afbeelding

Sfeerplaatje.

08. Afbeelding

En dan Scheveningen nog even. [ Poeh, sommige lijken wel zwart/wit zo grauw was het.]

09. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

Ondertussen hebben de hondjes aandacht tekort.

13. Afbeelding

En toen gingen we weer naar huis.

14. Afbeelding

-----------------------

Waterfoto's zijn nogal eentonig zo onder elkaar...
Maar op 't strand liepen telkens mensen in de weg, dus weinig 'zand-shotjes' zeg maar.
Ach, brand los. 't zijn er nogal wat!

Anoniem

Re: [Foto] Regenachtig Strand-dagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:08

Heerlijke foto's ! Bij 13 alleen jammer dat de hond nét niet helemaal scherp is.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 16:10

Wauw die was snel *LOL*.
Ja, de echte scherpte is idd niet helemaal .. te vinden.
Maar ik vond dat koppie zo leuk, hihi.
Dankje!

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:10

heey
ik vind nmr 7 & 8 hele mooie foto's 't heeft wat.
verder kan ik niet zoveel zeggen want ik weet er verder ook niks van.
verder: volgens mij was het een leuk dagje strand XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:10

Hmmm, hondenfoto's zijn stuk voor stuk leuk, maar ook stuk voor stuk verschríkkelijk slecht scherpgesteld (lees: ik zie geen goede scherpe hond). Of er is niets scherps aan de hond te vinden, of er is een achterpoot scherp, of... Nou ja, ga zo maar door.

Rest van de foto's doet me eigenlijk niets, maar van die rest vind ik 11 de meest geslaagde. Maar ook 11 spreekt me niet echt aan. Kleuren zijn ook niet je-van-het.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 16:13

Foto 03, 05 en 13 zijn idd niet je-van-het scherpgesteld.
Maar de rest? Things could be worse.

Wat betreft de kleuren heb je gelijk. Prut Lachen Maar 't weer he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:19

Could be worse, ja. Maar pardon? Niet alleen 03, 05 en 13 zijn niet helemaal scherp: 02 en 04 zijn ok, maar aan 01, 06, 07 mankeert een en ander aan scherpte.

08 is dan weer wel scherp, maar zo'n poepgat doet me erg weinig (en zeker niet in zo'n saaie compositie).

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 16:26

Nou, nou, wat een ontzettend aardig commentaar.

Goed, ik zit niet te wachten op alleen maar 'Goh, wat een mooie foto's' commentaar. Ik kan best tegen een beetje kritiek.
Mits het een beetje normaal gebracht wordt.

Op deze manier hoeft het van mij niet hoor.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:27

Prachtige foto`s! Haha!
Prachtig is het strand daar hè, ik kom er ook regelmatig, omdat me opa en oma daar wonen. Haha!
Leuke hondjes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:33

Eve_lien schreef:
Nou, nou, wat een ontzettend aardig commentaar.

Goed, ik zit niet te wachten op alleen maar 'Goh, wat een mooie foto's' commentaar. Ik kan best tegen een beetje kritiek.
Mits het een beetje normaal gebracht wordt.

Op deze manier hoeft het van mij niet hoor.

Ik breng mijn commentaar in eerste instantie normaal, maar als jij vervolgens loopt te beweren dat 3, 5 en 13 inderdaad niet zo goed scherpgesteld zijn maar dat de rest ok is... Dat zijn ze dus níet. Als je nog even opnieuw mijn 1e comment zou willen lezen? Ik heb je een dik compliment gegeven dat de hondenfoto's, op de scherpte na, stuk voor stuk leuk zijn.

Ik bréng mijn commentaar normaal, maar geloof me, het heeft niet zo veel zin mij te gaan vertellen dat maar 3 van de 6 duidelijk onscherpe foto's, daadwerkelijk onscherp zijn.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:33

Nouks schreef:
Could be worse, ja. Maar pardon? Niet alleen 03, 05 en 13 zijn niet helemaal scherp: 02 en 04 zijn ok, maar aan 01, 06, 07 mankeert een en ander aan scherpte.

08 is dan weer wel scherp, maar zo'n poepgat doet me erg weinig (en zeker niet in zo'n saaie compositie).

Smaken verschillen want ik vond juist o8 een hele leuke foto, een actie foto met een blije enthousiaste hond. Ik denk overigens dat alleen de echte foto kenners hier scherpte missen want ik heb met plezier naar de foto's gekeken en vond ze scherp genoeg om ze mooi te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:59

Smaken verschillen idd maras ! Ik vind het echt mooie foto's, heerlijk sfeertje. Dat de honden op sommige foto's niet scherp zijn is jammer, maar het verpest de foto's imo niet. Ik dacht toen ik er naar zat te kijken echt: ''Wauw, mooie foto's.'' Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:21

Ach, ik vind het geslaagde 'herrinerings-foto's'. Erg fototechnisch vind ik het dan weer wat minder, maar absoluut niet slecht! De scherpte had inderdaad iets beter gekund, maar dat is ook heel moeilijk zo op het strand Knipoog
Composities zijn misschien wat standaard.

Ik vind ze wel geslaagd hoor Lachen
Laatst bijgewerkt door traan_beauty op 30-06-07 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:24

Super foto's, je honden staan er mooi op Haha!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:34

Als eerste vind ik het niet zozeer herrineringsfoto's, ik vind ze erg geslaagd en idd niet overal zijn de foto's 100% scherp. Maar verder vind ik dat niet opvallen door de actie en de uitstraling van de honden. Erg leuke honden en staan leuk op de foto Haha! en de zeil(?) foto's zijn ook erg mooi Ja verder niet erg veel op te zeggen Vork Leuke compositie's en ja verder nja, erg leuke foto's! OK dan! Bij de laatste foto vind ik de prullenbak rechtsonderin alleen storend. Leuk dat je zo dichtbij bent geweest *LOL*

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 20:38

Sterker nog, ik 'woon' ook in Den Haag. In de weekenden dan.

Ik heb er nog over gedacht de prullenbak eraf te croppen, maar dan had ik ie minder diepte..
Bedankt iig!

Zal het nog eens over doen met beter weer en honden die wat minder druk zijn. Huilen van het lachen

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:45

[/quote]

Ik breng mijn commentaar in eerste instantie normaal, maar als jij vervolgens loopt te beweren dat 3, 5 en 13 inderdaad niet zo goed scherpgesteld zijn maar dat de rest ok is... Dat zijn ze dus níet. Als je nog even opnieuw mijn 1e comment zou willen lezen? Ik heb je een dik compliment gegeven dat de hondenfoto's, op de scherpte na, stuk voor stuk leuk zijn.

Ik bréng mijn commentaar normaal, maar geloof me, het heeft niet zo veel zin mij te gaan vertellen dat maar 3 van de 6 duidelijk onscherpe foto's, daadwerkelijk onscherp zijn.[/quote]

Sjonge jonge je doet net of jij de Prof ben in foto's maken, alsof er bij jou noooooit 1 onscherp is. Zucht, het is wat met mensen die denken alles te zijn. Verder vind ik het commantaar wat je brengt niet echt aardig, je boort dr werkelijk de grond in, staat geen 1 positief dingetje bij, vertel liever hoe ze het beter kan doen! Vind je het al heel wat om te vertellen dat de foto's stuk voor stuk leuk zijn? Wow meid nee dat is een DIK compliment, jammer dat je ze ook gelijk afkraakt.

Nou ik vind de foto's anders erg leuk! Je heb leuke hondjes!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:53

Eve_lien schreef:
Sterker nog, ik 'woon' ook in Den Haag. In de weekenden dan.

Ik heb er nog over gedacht de prullenbak eraf te croppen, maar dan had ik ie minder diepte..
Bedankt iig!

Zal het nog eens over doen met beter weer en honden die wat minder druk zijn. Huilen van het lachen

Haha, gezellig Vork
btw. Ik denk dat je foto's met beter weer en meer zon ook gelijk stukken scherper zullen zijn Knipoog
Nu heb ik niet zo'n goede camera, maar als het heeft geregend/bewolkt is/donker is enz. zijn mijn foto's echt 100x minder scherp dan met mooi weer Lachen En van mij mag die actie erin blijven, geeft een leuk beeld Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:05

snoeske schreef:
[***] schreef:

Ik bréng mijn commentaar normaal, maar geloof me, het heeft niet zo veel zin mij te gaan vertellen dat maar 3 van de 6 duidelijk onscherpe foto's, daadwerkelijk onscherp zijn.

Sjonge jonge je doet net of jij de Prof ben in foto's maken, alsof er bij jou noooooit 1 onscherp is. Zucht, het is wat met mensen die denken alles te zijn. Verder vind ik het commantaar wat je brengt niet echt aardig, je boort dr werkelijk de grond in, staat geen 1 positief dingetje bij, vertel liever hoe ze het beter kan doen! Vind je het al heel wat om te vertellen dat de foto's stuk voor stuk leuk zijn? Wow meid nee dat is een DIK compliment, jammer dat je ze ook gelijk afkraakt.

Nou ik vind de foto's anders erg leuk! Je heb leuke hondjes!

Nou, om hier maar even op in te gaan dan; ik bén een prof. Ik verdien daadwerkelijk m'n boterhammetje met fotografie. Lees mijn eerste post in dit topic en je zult zien dat ik JUIST positief was (en bén), maar dat de (on)scherpte me tegenstaat. Dus dát moet beter. Dáár zeg ik dus wat over.

Daarnaast: ik maak ook best wel eens foto's die onscherp zijn. Maar die plaats ik NIET op UK. Als je ze plaatst op UK kún je daar een opmerking over verwachten. En die krijgt ze dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:10

Oh, vergeet ik bijna dat ik dus daadwerkelijk nog een tip had voor de TS, maar daarvoor moet ik wel even weten wat voor camera ze heeft... Dus, Evelien? Lachen

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:14

Erg mooie foto's! Ik vind de bewegingsfoto's onwijs goed goed gelukt want die honden rennen zo snel Lachen Ook de andere foto's vind ik nog aardig mooi, ondanks het grauwe weer!
foto 6 en 7 zijn erg leuk, jammer dat 7 nét niet helemaal scherp is. Verder goed gelukt Ja

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 21:15

Olympus E500. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:19

Ok, heb even de specs van je camera er bij gezocht. Als het goed is, heb je ergens een instelling "continuous AF" (AF is autofocus). Probeer die eens uit. Wel zorgen dat je onderwerp bij het geselecteerde autofocuspunt blijft. Lachen

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:35

Goed zo Nouks, dat kan ik waarderen in een persoon: je geeft nu daadwerkelijk een tip aan de Ts om ( nog ) betere foto's te maken, hier kan ze iets mee !!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 21:41

Nouks schreef:
Ok, heb even de specs van je camera er bij gezocht. Als het goed is, heb je ergens een instelling "continuous AF" (AF is autofocus). Probeer die eens uit. Wel zorgen dat je onderwerp bij het geselecteerde autofocuspunt blijft. Lachen

Briljant.
Ik had hem op Static staan zie ik net.
Kijk, hier heb ik wat aan.
Heel erg bedankt!
@ maras: Indrdaad!

En nog even. Ik vind 't poepgat van mn hond prachtig Clown