[foto] speedy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

[foto] speedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 21:11

Ik heb vandaag wat geprobeerd met wat instellingen. Hopelijk hebben jullie wat tips.

Jammer dat bij deze de ogen zo donker zijn. Maar toch vond ik hem verder wel leuk.
1. Afbeelding
f/5.6, 50mm 1/1000 ISO-400

2. Afbeelding
f/5.6, 52mm 1/500 ISO-400

3. Afbeelding
f/5.3, 45mm 1/400 ISO-400

4. Afbeelding
f/5.3, 45mm 1/500 ISO-400

5.Afbeelding
f/5, 40mm 1/1250 ISO-400

LHS13

Re: [foto] speedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:48

Die laatste foto is echt heel erg mooi.
echt heel schattig ook.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:22

Wauww! Echt hele gave foto's! Mooie fotogenieke kat Lachen

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:25

Wauw, ik vind het echt super gave foto's! Vanuit leuke hoeken gefotografeerd. Vind de 2e en 5e erg leuk! Mooie & fotogenieke kat ook!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:26

Bij de ena laatse is het echt zo een gevaarlijke kater Knipoog..Maar héél mooi!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 16:30

Bedankt voor jullie reacties. Heeft iemand ook nog suggesties qua de instellingen?

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:18

foto 5 is super. met de instellingen kan ik je helaas niet helpen...

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:19

dan zal ik je nog wat opbouwend commentaar geven Lachen

1. zoals je zelf al zei Knipoog de ogen vallen beetje te donker weg Knipoog als die ligt waren geweest, was het een perfecte foto geweest Lachen

2. erg leuke foto, maar misschien had je hem aan de bovenkant, een klein beetje meer ruimte kunnen geven Knipoog

3. bij deze foto is zijn blik een beetje saai Lachen waarschijnlijk was deze leuker geweest als er een heel hoofd was geweest Knipoog de ogen zijn hier namelijk niet zo sprekend

4. leuk uitgeprobeert en mooi scherp Lachen

5. Dit is echt een klasse foto suus Go jij! Go jij! originele compositie en prachtig hoe het licht in het oog valt Lachen
kan niet beter Knipoog

hele leuke foto's suus, hier en daar zou je wel wat meer ruimte mogen nemen Knipoog

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:22

5 is echt superleuk! Lachen
straalt echt een rustig sfeertje uit.
de rest vind ik nét niet

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 09:05

@ nujaro ik vond hem bij foto 3 juist lekker arrogant kijken Clown Of zie ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 09:35

Mag ik vragen waarom je ISO 400 hebt gebruikt terwijl je ook daglicht tot je beschikking had?
Toch wel knap dat je foto's dan niet ontzettend veel ruis bevatten!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 10:02

Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee en was wat aan het uitproberen met de instellingen. Wat zou jij voor ISO gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 10:52

Ik zou kiezen voor een lage iso: 100 Lachen
Omdat je genoeg daglicht hebt, meestal in de avonden enzo donkere ruimtes zou ik een hogere iso kiezen.
Maar je ziet zelf ook wel op je camera dat als je een lagere iso kiest dat het beeld dan donkerder wordt en met een hoge iso meer licht maar ook meer kans op ruis Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:36

Ik zou zeker niet kiezen voor een lagere ISO. Ik weet niet welke camera je hebt, maar de meeste degelijke camera´s kunnen een ISO van 400 echt wel aan. Als je de ISO lager in zou gaan stellen, kiest je camera voor een langere sluitertijd, waardoor de kans op een onscherpe foto omdat jij je hand hebt bewogen, toeneemt. Er is overigens ook op geen van de foto´s ruis te bekennen. Ik heb nu eigenlijk geen tijd om alle foto´s stuk voor stuk te gaan bekritiseren, maar ik zie op bijn alle foto´s overbelichte plekjes. Probeer hierop te letten, door bijvoorbeeld te zorgen dat je de zon in de rug hebt. Ook vind ik bijvoorbeeld foto 2 nog erg donker, misschien kun je hier nog wat gaan spelen met belichting of ISO instellingen. Wees niet bang om deze eens omhoog te gooien, je merkt vanzelf wel als je foto teveel ruis bevat Lachen.

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:47

Erg mooie foto's! Trouwens een echte gevaarlijke kat zoals het eruit ziet! Haha!

Nou dan mijn commentaar.
1. De ogen zijn het enige minpuntje. Trouwens een fijne achtergrond, het leid niet zo af.

2. Hier staat het hoofdje een beetje te dicht op de camera voor mijn gevoel. Het licht van erachter komt er hier ook een beetje storend voor uit (weet niet precies hoe ik het moet zeggen).

3. Mooie foto, alleen voor mijn gevoel een beetje onscherp. (Kan ook aan mijn pc liggen.) Voor de rest weer dat ligt een beetje, daardoor lijkt je kat donkerder en valt een beetje weg. Maar hier is het minder dan op de vorige (of het lijkt alleen zo Knipoog).

4. Prachtige foto! Een beetje meer licht had het nog mooier gemaakt denk ik.

5. Wauw, mooier kan gewoon niet! Haha!

Ik hoop dat je wat aan mijn commentaar hebt, het zijn prachtige foto's! Vooral de sfeer op de laatste foto is echt geweldig. Vingers aflikken

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 13:39

WildChild schreef:
Ik zou zeker niet kiezen voor een lagere ISO. Ik weet niet welke camera je hebt, maar de meeste degelijke camera´s kunnen een ISO van 400 echt wel aan. Als je de ISO lager in zou gaan stellen, kiest je camera voor een langere sluitertijd, waardoor de kans op een onscherpe foto omdat jij je hand hebt bewogen, toeneemt. Er is overigens ook op geen van de foto´s ruis te bekennen. Ik heb nu eigenlijk geen tijd om alle foto´s stuk voor stuk te gaan bekritiseren, maar ik zie op bijn alle foto´s overbelichte plekjes. Probeer hierop te letten, door bijvoorbeeld te zorgen dat je de zon in de rug hebt. Ook vind ik bijvoorbeeld foto 2 nog erg donker, misschien kun je hier nog wat gaan spelen met belichting of ISO instellingen. Wees niet bang om deze eens omhoog te gooien, je merkt vanzelf wel als je foto teveel ruis bevat Lachen.

Ik heb een nikon D40. Ik zal er op letten bedankt voor je reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:10

WildChild schreef:

Maar je kan als je genoeg natuurlijk licht tot je beschikking hebt daar toch wel voor kiezen?
Die sluitertijd kan je zelf ook aanpassen als het goed is..

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:50

Suzanne_k schreef:
@ nujaro ik vond hem bij foto 3 juist lekker arrogant kijken Clown Of zie ik dat verkeerd?

dar heb je wel gelijk in Clown
maar dan nog vind ik de foto erg krap genomen Knipoog

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:19

Geweldige detail foto's van je kat! De laatste vind ik toch het leukst hoewel hij toch wel redelijk licht is.
Dat maakt het toch eigenlijk wel weer apart en leuk.
foto 2 vind ik ook erg mooi gelukt.
Het mooie vind ik nog dat je alle haartjes zo scherp ziet! Ja veel succes verder

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 20:18

dank je wel.

Ik heb vandaag ook weer foto's gemaakt. Speedy is ook wel een goed model. misschien willen jullie hier ook nog wel wat tips aan geven. Ik kreeg het pas namelijk niet voor elkaar om de ogen goed scherp te krijgen nu vind ik dat aardig gelukt.
Afbeelding

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:00

Roseane schreef:
WildChild schreef:

Maar je kan als je genoeg natuurlijk licht tot je beschikking hebt daar toch wel voor kiezen?
Die sluitertijd kan je zelf ook aanpassen als het goed is..

Klopt, maar blijkbaar is er niet genoeg licht, anders waren de foto's niet zo donker. (Of ze moet een heel klein diafragma gebruikt hebben, maar dat denk ik niet, gezien de relatief kleine scherpte-diepte.) De sluitertijd kan je inderdaad zelf ook instellen, maar deze is van minder belang bij deze foto's. Ik zelf stel normaal de waarde in die ik belangrijk vind, en mijn camera doet de rest. Dus maak ik portretfoto's, kies ik voor een groot diafragma zodat de achtergrond onscherp wordt. De camera regelt dan zelf de dingen zoals sluitertijd en ISO, zodat er een goede foto uit komt.