Jammer dat bij deze de ogen zo donker zijn. Maar toch vond ik hem verder wel leuk.
1.

f/5.6, 50mm 1/1000 ISO-400
2.

f/5.6, 52mm 1/500 ISO-400
3.

f/5.3, 45mm 1/400 ISO-400
4.

f/5.3, 45mm 1/500 ISO-400
5.

f/5, 40mm 1/1250 ISO-400
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

..Maar héél mooi!

de ogen vallen beetje te donker weg
als die ligt waren geweest, was het een perfecte foto geweest 

waarschijnlijk was deze leuker geweest als er een heel hoofd was geweest
de ogen zijn hier namelijk niet zo sprekend
originele compositie en prachtig hoe het licht in het oog valt 

Of zie ik dat verkeerd? 
. 
).
WildChild schreef:Ik zou zeker niet kiezen voor een lagere ISO. Ik weet niet welke camera je hebt, maar de meeste degelijke camera´s kunnen een ISO van 400 echt wel aan. Als je de ISO lager in zou gaan stellen, kiest je camera voor een langere sluitertijd, waardoor de kans op een onscherpe foto omdat jij je hand hebt bewogen, toeneemt. Er is overigens ook op geen van de foto´s ruis te bekennen. Ik heb nu eigenlijk geen tijd om alle foto´s stuk voor stuk te gaan bekritiseren, maar ik zie op bijn alle foto´s overbelichte plekjes. Probeer hierop te letten, door bijvoorbeeld te zorgen dat je de zon in de rug hebt. Ook vind ik bijvoorbeeld foto 2 nog erg donker, misschien kun je hier nog wat gaan spelen met belichting of ISO instellingen. Wees niet bang om deze eens omhoog te gooien, je merkt vanzelf wel als je foto teveel ruis bevat.
WildChild schreef:Ik zou zeker niet kiezen voor een lagere ISO. Ik weet niet welke camera je hebt, maar de meeste degelijke camera´s kunnen een ISO van 400 echt wel aan. Als je de ISO lager in zou gaan stellen, kiest je camera voor een langere sluitertijd, waardoor de kans op een onscherpe foto omdat jij je hand hebt bewogen, toeneemt. Er is overigens ook op geen van de foto´s ruis te bekennen. Ik heb nu eigenlijk geen tijd om alle foto´s stuk voor stuk te gaan bekritiseren, maar ik zie op bijn alle foto´s overbelichte plekjes. Probeer hierop te letten, door bijvoorbeeld te zorgen dat je de zon in de rug hebt. Ook vind ik bijvoorbeeld foto 2 nog erg donker, misschien kun je hier nog wat gaan spelen met belichting of ISO instellingen. Wees niet bang om deze eens omhoog te gooien, je merkt vanzelf wel als je foto teveel ruis bevat.

Suzanne_k schreef:@ nujaro ik vond hem bij foto 3 juist lekker arrogant kijkenOf zie ik dat verkeerd?

veel succes verder
Roseane schreef:WildChild schreef:Ik zou zeker niet kiezen voor een lagere ISO. Ik weet niet welke camera je hebt, maar de meeste degelijke camera´s kunnen een ISO van 400 echt wel aan. Als je de ISO lager in zou gaan stellen, kiest je camera voor een langere sluitertijd, waardoor de kans op een onscherpe foto omdat jij je hand hebt bewogen, toeneemt. Er is overigens ook op geen van de foto´s ruis te bekennen. Ik heb nu eigenlijk geen tijd om alle foto´s stuk voor stuk te gaan bekritiseren, maar ik zie op bijn alle foto´s overbelichte plekjes. Probeer hierop te letten, door bijvoorbeeld te zorgen dat je de zon in de rug hebt. Ook vind ik bijvoorbeeld foto 2 nog erg donker, misschien kun je hier nog wat gaan spelen met belichting of ISO instellingen. Wees niet bang om deze eens omhoog te gooien, je merkt vanzelf wel als je foto teveel ruis bevat.
Maar je kan als je genoeg natuurlijk licht tot je beschikking hebt daar toch wel voor kiezen?
Die sluitertijd kan je zelf ook aanpassen als het goed is..