[Tek] Shiny Shine van Remember

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

[Tek] Shiny Shine van Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 20:54

Zo duurt het eeuwen voor je een opdracht af hebt, zo heb je vrij en gaat het ineens als een speer Rolleyes Ruim twee weken na mijn vorige opdracht hier dan alweer de volgende. Deze keer de KWPN merrie Shine van Remember. Een hele uitdaging want Mirjam had het hoofdstel zo goed gepoetst dat de neusriem van de foto af glom. Ik ben dus ook niet helemaal tevreden over het hoofdstel want ik kreeg het niet zo mooi glimmend als dat het op de foto is Knipoog

Verder is ie wat smaller en de neus wat korter dan op het origineel, vond het alleen zonde om nog te gaan veranderen toen ik het eenmaal ontdekte... Het gedeelte boven de neusriem ben ik erg trots op, dat vind ik erg mooi geworden.

Commentaar is welkom, maar wel opbouwend graag Lachen

Oh en kleine opmerking: het is een foto, dus geen scan met slechte kwaliteit en wat detailverlies tot gevolg Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Faelivrin

Re: [Tek] Shiny Shine van Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:01

Ik vind het bovenste gedeelte van het hoofd ietwat eng. Net of puilen de ogen uit. Neus is ook iets te breed. De attente blik heb je wel goed te pakken! Hoofdstel en Oren zijn wel mooi. Lachen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 21:03

Faelivrin schreef:
Ik vind het bovenste gedeelte van het hoofd ietwat eng. Net of puilen de ogen uit. Neus is ook iets te breed. De attente blik heb je wel goed te pakken! Hoofdstel en Oren zijn wel mooi. Lachen

Zie je punt Lachen Alleen op de foto steken de ogen ook ietwat uit en heb dat geprobeerd in mijn tekening mee te nemen, alleen ben ik daar dus iets in doorgeschoten Clown Verder bedankt voor je reactie!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:06

Ik vind hem ondanks je eigen commentaar al, erg goed gelukt.

Je hebt mooi met schaduwen gewerkt en prachtig die blik weergegeven.

Je kunt hier zeker trots op zijn! Super! Lachen

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:39

Ik vind dat je erg mooi kan tekenen. qua kleuren en schaduwen enzo. Maar ik denk ook dat de verhoudingen niet echt kloppen. Het 'voorhoofd' is erg breed in verhouding tot de neus en oren. Of zie ik dat verkeerd. Maar hij is wel erg mooi!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:46

Je hebt hem in het geheel wat te breed gemaakt, en de korte neus versterkt dat alleen maar.
Ik wil wel even opmerken dat je goed vooruitgaat en je tekeningen steeds beter worden.
Je zei het zonde te vinden om hem alsnog aan te passen. Die hele misère kun je voorkomen door meer tijd te besteden aan de opzetschets. Mijn advies is pas aan de uitwerking te beginnen als de schets goed is. Betekent dat veel gummen en diepe krassen op je papier? Blijf frutten tot hij goed is en wanneer dat zo is, teken je hem na of trek je hem over met de lichtbak. Daarom bestaan er lichtbakken: zodat je je schets kunt overtrekken naar geschikter papier.

Veel succes ermee.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:50

stuk van de ogen mag een beetje dunner, dan is hij in verhouding, als je de foto bekijkt zie je dat hij achter de frontriem heel lichtjes naar buiten 'puild' bij jou gaat het redelijk stijl. Misschien kun je dat nog even bewerken?
Verder wel een top tekening, mooie attente blik staat er op, de details zijn goed zichtbaar, en erg mooi; mooi werk!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:06

Hier de 'opdrachtgever' Tong uitsteken, ik ben echt super tevreden met het resultaat, vind het zeer knap dat Tamara écht 'Shine' heeft weten weer te geven, in 1 oogopslag. Vooral de attente blik, super! Shine staat over het algemeen niet zo chique op de foto zoals op deze foto (echt een lucky shot ROFL), in het 'dagelijks leven' is ze wat lomper Clown en daarom herken ik haar ook zo goed in de tekening. De puntjes die jullie noemen zie ik ook maar ik vind dat totaal niet storend, omdat het algehele beeld gewoon 'Ik ben Shine' uitschreeuwt *LOL*, en dat vind ik héél knap. Je kunt een paard nog zo precies natekenen, maar of je het karakter weet te pakken in een tekening is altijd afwachten, maar dat is Tamara heel goed gelukt!

edit: jullie vergelijken natuurlijk met de foto Knipoog , ik heb de foto niet nodig om te zien dat het Shine is Haha!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 16:43

K_im schreef:
Ik vind dat je erg mooi kan tekenen. qua kleuren en schaduwen enzo. Maar ik denk ook dat de verhoudingen niet echt kloppen. Het 'voorhoofd' is erg breed in verhouding tot de neus en oren. Of zie ik dat verkeerd. Maar hij is wel erg mooi!

Daar heb je gelijk in hoor, dat de verhoudingen niet kloppen Lachen Ik zet hem altijd eerst licht op, eerst schetsen en vaak kijken of ie klopt, maar had echt het idee dat ie wel klopte, maar toen ik aan het invullen was, bleek dus dat dat niet zo was Clown

JoSav schreef:
Je hebt hem in het geheel wat te breed gemaakt, en de korte neus versterkt dat alleen maar.
Ik wil wel even opmerken dat je goed vooruitgaat en je tekeningen steeds beter worden.
Je zei het zonde te vinden om hem alsnog aan te passen. Die hele misère kun je voorkomen door meer tijd te besteden aan de opzetschets. Mijn advies is pas aan de uitwerking te beginnen als de schets goed is. Betekent dat veel gummen en diepe krassen op je papier? Blijf frutten tot hij goed is en wanneer dat zo is, teken je hem na of trek je hem over met de lichtbak. Daarom bestaan er lichtbakken: zodat je je schets kunt overtrekken naar geschikter papier.

Veel succes ermee.

Allereerst ontzettend bedankt voor het compliment, daar ben ik erg blij mee Bloos Ik had zelf ook al het idee dat het steeds beter word wat ik maak maar vind het ontzettend fijn om dat te horen van iemand die zo goed met tekenspul overweg kan als jij Knipoog

Dan: ik had inderdaad wel meer tijd kunnen besteden aan de opzetschets, maar zoals ik hierboven ook al zei had ik echt het idee dat ie wel klopte. Volgende keer nog beter kijken dus... En een lichtbak vind ik een vrij grote aanschaf, weet niet wat zoiets kost, voor iemand zoals ik die af en toe eens een tekening in opdracht maakt Bloos Maar kan evt. wel proberen om zoiets bij het raam te doen natuurlijk Pling Bedankt voor de tip in ieder geval, zal het meenemen bij mijn volgende tekening!

Soet schreef:
stuk van de ogen mag een beetje dunner, dan is hij in verhouding, als je de foto bekijkt zie je dat hij achter de frontriem heel lichtjes naar buiten 'puild' bij jou gaat het redelijk stijl. Misschien kun je dat nog even bewerken?
Verder wel een top tekening, mooie attente blik staat er op, de details zijn goed zichtbaar, en erg mooi; mooi werk!

Ik geloof dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt, kun je dat misschien wat verder uitleggen? Bloos

Remember schreef:
Hier de 'opdrachtgever' Tong uitsteken, ik ben echt super tevreden met het resultaat, vind het zeer knap dat Tamara écht 'Shine' heeft weten weer te geven, in 1 oogopslag. Vooral de attente blik, super! Shine staat over het algemeen niet zo chique op de foto zoals op deze foto (echt een lucky shot ROFL), in het 'dagelijks leven' is ze wat lomper Clown en daarom herken ik haar ook zo goed in de tekening. De puntjes die jullie noemen zie ik ook maar ik vind dat totaal niet storend, omdat het algehele beeld gewoon 'Ik ben Shine' uitschreeuwt *LOL*, en dat vind ik héél knap. Je kunt een paard nog zo precies natekenen, maar of je het karakter weet te pakken in een tekening is altijd afwachten, maar dat is Tamara heel goed gelukt!

edit: jullie vergelijken natuurlijk met de foto Knipoog , ik heb de foto niet nodig om te zien dat het Shine is Haha!

Thanks Mir! Ben erg blij dat jij Shine er zo in herkent, heb Shine nu eens in het echie gezien en dan is het nog moeilijker om haar precies zo te tekenen zoals ze is, ook omdat ik haar niet zo heel goed ken. Maar ben erg blij dat jij vindt dat dat goed gelukt is, want daar gaat het uiteindelijk om! Lachen

Bedankt voor de reacties en tips verder, daar kan ik zeker wat mee!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:46

Erg mooi, alleen de neusriem mag veel donkerder, want de neusriem is zwart, en hier erg licht.
Hele paard mag ook wel wat donkerder als ik eerlijk ben, maar wel érg mooi gemaakt... Lachen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 16:51

Joscaa schreef:
Erg mooi, alleen de neusriem mag veel donkerder, want de neusriem is zwart, en hier erg licht.
Hele paard mag ook wel wat donkerder als ik eerlijk ben, maar wel érg mooi gemaakt... Lachen

Ja die neusriem, daar heb ik vreselijk op zitten staren en kreeg het niet zoals ik het hebben wilde... Bloos Dus Mirjam mag nooit meer haar hoofdstel zo goed poetsen dat het glimt want kreeg het niet lekker voor elkaar Tong uitsteken

En het hele paard wat donkerder, zit wat in maar wilde hem ook niet té donker maken. Op de echte tekening lijkt ie alweer wat donkerder, hoewel ik het met je eens ben, met name het voorhoofd had wel wat donkerder gemogen zie ik nu.

Bedankt voor je reactie!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:07

Oren zijn volgens mij te klein, eigenlijk is het andersom; het hoofd is te groot. Maar om nou het hele hoofd bij te werken, lijkt me geen goed plan. Knipoog

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 17:09

Redrumfox schreef:
Oren zijn volgens mij te klein, eigenlijk is het andersom; het hoofd is te groot. Maar om nou het hele hoofd bij te werken, lijkt me geen goed plan. Knipoog

Euh, nee idd Clown

Echt, als je te lang op een tekening zit, dan zie je het echt allemaal niet meer Heb deze in een paar dagen gedaan, soms zit er nog wel eens een hele periode tussen en dan zie je ineens weer nieuwe dingen maar deze keer was dat niet zo.