[FOTO] Portretfoto's (zeer geslaagd!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

[FOTO] Portretfoto's (zeer geslaagd!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 18:15

Hallo,

Vandaag was het weer wel aardig, dus ik was van plan om een fotoshoot-je te houden van mijn zusje Larissa (Hissa_co op bokt)
Helaas zat het weer niet echt mee en verdween de zon toen we net naar buiten gingen, later bleek dat dit niet zo raar was, nadat we zagen dat er een aardig donker luchtje aan kwam. En na 4 onweersklappen zijn we tóch maar naar binnen gegaan Bloos

Dit zijn mijn allereerste menselijke portretfoto's! Nuttig commentaar is dus van harte welkom! Want ik ben over 2 weken eigenaar van een nieuwe Nikon D-50 spiegenreflex camera en kan dus wel tips gebruiken. Zowel op fototechnisch gebied als op "opstellings" gebied Knipoog
Er is alleen een klein beetje aan scherpte geshopt, door het slechte weer!

De foto's zijn gemaakt met een "Canon PowerShot":
(sorry voor het mijnalbum kwaliteit)

1) Afbeelding

2) Afbeelding

3) Afbeelding Iets overbelicht, helaas.....

4) Afbeelding

5) Afbeelding(Toen kwam de bui)

6) Afbeelding

7) Afbeelding

8) Afbeelding

9) Afbeelding

10) AfbeeldingWat donker, maar ik erger me er niet echt aan....

11) Afbeelding Vliegen

12) AfbeeldingNogmaals vliegen

13) Afbeelding De bui

14) Afbeelding

15) Afbeelding

En een extra:http://www.mijnalbum.nl/Foto-FK3NTH4B.jpg

Let op! Op alle foto's rust een copyright! Dit houd in dat het openbaar maken van deze of andere foto's in eigendom van "AK pictures" NIET ergens anders openbaar gemaakt mogen worden. Bij voorbaat dank.

Anoniem

Re: [FOTO] Portretfoto's (zeer geslaagd!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:09

Ik vind het jammer dat je alle foto's vanuit het kikkerperspectief genomen hebt.
Gewoon neutraal zou mooi geweest zijn.

Over de kwaliteit kan ik verder weinig zeggen. Mijnalbum haalt die zó verschrikkelijk achteruit..

Ik vind de poses van het model ook niet denderend. Ze mag best in de camera kijken Knipoog Foto drie spreekt me nog het meest aan.

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:14

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ze niet echt "zeer geslaagd" vind!
De poses zijn nogal saai en de kwaliteit is (door Mijnalbum ?) niet zo denderend..
Je hebt een mooi meisje als model,
doe daar iets mee!
Laat haar stralen! De foto moet iets met je doen als je ernaar kijkt!
Blijven oefenen! Succes ermee!

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:57

ik ga helemaal mee met Mzz_emmatje Tong uitsteken
vind ze ook zeker niet geslaagd

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:37

Ik vind het wat ver gaan dat je je eigen foto's zeer geslaagd noemt, terwijl ze er zo uitzien. Ik vind de foto's erg matig, inderdaad, het kikkerperspectief stoort enorm. Verder zijn foto's geupload bij mijnalbum bijna niet te beoordelen, dus als je serieus commentaar wilt zou ik ze toch echt ergens anders uploaden. Verder vind ik dat het meisje er veelal verveeld opstaat, wat totaal niet past bij de sfeer en belichting e.d. van de foto. Leuke kiekjes om door je zusje te laten zien aan haar vriendinnetjes, maar daar blijft het dan ook bij.

Probeer de volgende keer in ieder geval te zorgen dat je de zon in de rug hebt, zodat je de overbelichte luchten al een stuk tegengaat. Verder mag je best kiezen voor een groter diafragma (kleiner diafragma getal) zodat de focus op je zusje ligt en de achtergrond onscherp wordt. Ook een close-upje van haar gezicht zou leuk zijn, een met een aparte gezichtsuitdrukking is al helemaal gaaf.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:05

WildChild schreef:
Ik vind het wat ver gaan dat je je eigen foto's zeer geslaagd noemt, terwijl ze er zo uitzien. Ik vind de foto's erg matig, inderdaad, het kikkerperspectief stoort enorm. Verder zijn foto's geupload bij mijnalbum bijna niet te beoordelen, dus als je serieus commentaar wilt zou ik ze toch echt ergens anders uploaden. Verder vind ik dat het meisje er veelal verveeld opstaat, wat totaal niet past bij de sfeer en belichting e.d. van de foto. Leuke kiekjes om door je zusje te laten zien aan haar vriendinnetjes, maar daar blijft het dan ook bij.

Probeer de volgende keer in ieder geval te zorgen dat je de zon in de rug hebt, zodat je de overbelichte luchten al een stuk tegengaat. Verder mag je best kiezen voor een groter diafragma (kleiner diafragma getal) zodat de focus op je zusje ligt en de achtergrond onscherp wordt. Ook een close-upje van haar gezicht zou leuk zijn, een met een aparte gezichtsuitdrukking is al helemaal gaaf.

Ten eerste bedankt alleen voor het commentaar. Knipoog

Warchild, maar je bericht komt echt zeer negatief overkomen. Ik ben in de leer en een GROTE leek op foto gebied.
Mijn camera kan ik niet op diafragma instellen het is een standaard ding met 3.2 MP. Zeer slecht in het maken van dit soort foto's. Detail foto's daarintegen zijn super!
Ik zal ze volgende keer bij photobucket oploaden, maar mag ik vragen waarom je de foto's zo NIET serieus kan beoordelen?
Ik ben niet bekend met de fotografische termen dus zou ik mogen weten wat een "kikkerperspectief"
inhoud? En hoe zou mijn modelletje er volgende keer beter op staan?
Ik moet nog veel leren dus graag uitleg Knipoog

*edit* qoute
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 26-06-07 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:08

Zie hier een voorbeel toppic van detail foto's:
viewtopic.php?f=68&t=790888&hilit=
Ook daar kan ik tips gebruiken, mits deze wat vriendelijker beoordeeld worden naar een leek toe.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:48

Kikkerperspectief = jij zit op de grond en maakt een foto naar boven.

De kwaliteit van een foto die bij mijnalbum geupload is is ook niet te beoordelen. Dat ligt niet aan jou, dat ligt aan mijnalbum. Ik weet niet wat mijnalbum met de foto's doet, maar de kwaliteit van je foto gaat aanzienlijk achteruit waardoor de originele kwaliteit verloren gaat en je die dus niet meer kunt beoordelen.

Je model kan er beter opstaan door af en toe eens gewoon te lachen. Kijk eens op verschillende sites van mensen die fotograferen en kijk naar de blikken en houdingen van personen die gefotografeert zijn. Hier kan je al een hoop uit leren en zo kan je ook ideetjes opdoen met houdingen van je eigen model!

Het bericht van WarChild is allemaal heel goed bedoeld, niks negatiefs aan. Ze geeft haar mening en commentaar op je foto's, en dat is puur om je te helpen Knipoog
Iedereen is eens begonnen met fotografie en je kunt niet gelijk de beste zijn. Toch raad ik je aan om niet in je titel te plaatsen of je je eigen foto's zeer geslaagd vindt of niet, daar kunnen mensen over beginnen en dan lijkt het al gauw negatief Knipoog

Iig heel veel succes met oefenen! En kijk vooral veel op sites van fotograferen die vaak mensen op de foto zetten. Hieruit leer je verschillende houdingen van modellen en kun je ook kijken uit welke hoeken de foto's genomen zijn. Succes!

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:40

Heey! Lachen

Ik dacht, leuk meisje op de foto's maar ze kwam me zo bekent voor!
En toen zag ik dat het Lariss was.
Ik vind de foto's wel leuk, maar het zou leuker zijn al keek ze in de camera, want lariss heeft hele mooie ogen Lachen

Groetjes die andere Larissa in nederland! Haha!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:01

WildChild is de naam, niet warchild Knipoog

Oke, ik moet toegeven dat ik te snel heb gelezen waardoor ik dacht dat deze foto's al met je Nikon waren gemaakt. Vandaar dat ik begon over diafragma ed. Maargoed, dan geldt nog steeds; het is de fotograaf en niet de camera die goede foto's maakt.

Ook vind ik niet dat mijn bericht zeer negatief is, ik vind het alleen een beetje raar als je je eigen foto's zeer geslaagd noemt. Dat zal menig beroepsfotograaf nog niet eens over zijn eigen foto's zeggen.. Ik heb overigens genoeg tips gegeven die bruikbaar zijn om volgende keer betere foto's te maken.. Maar als je je nieuwe camera hebt; gewoon heeeeel veel uit gaan proberen, heeeel veel oefenen, en je kan ook een paar foto's op bokt plaatsen om nuttig commentaar te krijgen wat je kan helpen, maar zet dan volgende keer geen (zeer geslaagd!) erin, komt nogal arrogant over Knipoog.