[FOTO] Ballet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Talisa

[FOTO] Ballet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 11:43

De stijl van de bewerking is persoonlijk denk ik, ik vind het er iig mooi bij passen.

Afbeelding
© Talisa

SHALALA

Re: [FOTO] Ballet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:47

Ik vind het een gave foto ta!
Bewerking vind ik er ook wel bij passen, waarom weet ik niet Bloos

Fototechnisch geen commentaar. Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:51

Tjee Ta, gave foto ! Zusjelief ?
Ik vind hem mooi Ja

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:52

Jammer dat je het gezichtje niet zo goed ziet, maar het is denk ik wel lastig fotograveren vanuit een zaal?

Ondanks dat vind het toch een geslaagde foto, compositie is leuk, dat zwart witte geeft net dat beetje extra vind ik!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:52

ik vind hem ook mooi, Hij straalt echt iets uit!
Top! Lachen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:54

Ik vind hem minder, hij is niet helemaal scherp en er zit ontzettend veel ruis in. De bewerking vind ik te donker waardoor je haar gezicht niet goed ziet. Verder vind ik hem te 'ruim' om het meisje heen, waardoor zij wegvalt. De rand tussen de gordijnen en de vloer zou je kunnen wegwerken zodat je meer op het meisje word getrokken, dit trekt nu mijn aandacht.

Verder vind ik hem als gewone foto wel weer leuk! Ik ben wel benwieuwd naar het orgineel eigenlijk.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 11:59

Ja, dat is ook iets wat ik jammer vind hoor, dat het gezichtje wegvalt. Maarja je kan niet alles hebben Knipoog
Het origineel was niet 100% scherp, heb 'm ook heel erg op moeten lichten (en er zat ook al iets ruis in), daardoor was zo'n soort bewerking wel nodig om er iets van te maken Knipoog

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:02

Maar ik denk, maar dat kan ik niet zien zonder orgineel natuurlijk, dat als je er net meer kleur in laat, dus half zw/half kleur dat hij dan meer spreekt. Laagje sharpen en dan ruis wegwerken. Maar ik weet niet hoe knap je met een bewerkingsprogramma om kan gaan?

Wand opzich vind ik het jammer van de foto, wand de foto is gewoon ontzettend leuk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:04

Ik vind de oorbel een beetje storen. Als je er al voor kiest om het gezicht zo donker te laten, haal dan ook de oorbel weg.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:54

Het idee is erg leuk, maar naar mijn gevoel zit er te veel ruis in en is het gezicht veel te donker, en het lijkt ook nog eens te glimmen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:56

Vind het idee erg leuk, alleen jammer dat de foto niet helemaal scherp is.. Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:05

Eerlijk? Vind hem niet zo. Ruis kan op sommige foto's sfeer toevoegen. Maar omdat deze foto veel ruimte overlaat om te zoeken naar het onderwerp, erger ik me wat aan de ruis. Ook is het meisje niet helemaal scherp, wat eigenlijk raar is. Omdat je je ISO erg hoog hebt staan (waarschijnlijk..) krijg je veel ruis. Maar met een hoge ISO, kan je kiezen voor een kortere sluitertijd wat bewegingsonscherpte tegengaat. Volgende keer is het dus eigenlijk kiezen bij beweginsfoto's met weinig licht: Óf vrij veel ruis en een scherpe foto, óf weinig ruis en een bewogen foto. Maar dubbelop is dus eigenlijk onnodig Knipoog (Natuurlijk is het ook mogelijk om geen van beiden te hebben, maar dat vereist enige oefening *LOL*

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:07

Ik vind de sfeer erg mooi!
Fototechnisch kan ik er weinig van zeggen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:00

Ai, veel te veel ruis naar mijn mening. Bloos En het donkere hoofd stoort me een beetje.
Verder vind ik het opzich wel een foto met sfeer, leuke compositie. Ja

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:02

Ik heb er nog even aan zitten prusten Haha! (ook met behulp van Ciinderella Knipoog )

2e versie dus Knipoog
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:49

WildChild schreef:
Maar met een hoge ISO, kan je kiezen voor een kortere sluitertijd wat bewegingsonscherpte tegengaat. Volgende keer is het dus eigenlijk kiezen bij beweginsfoto's met weinig licht: Óf vrij veel ruis en een scherpe foto, óf weinig ruis en een bewogen foto. Maar dubbelop is dus eigenlijk onnodig Knipoog (Natuurlijk is het ook mogelijk om geen van beiden te hebben, maar dat vereist enige oefening *LOL*

Foto's in het theater zijn ontzettend moeilijk te maken. Ik heb foto's gemaakt met 1600 iso (analoog), en nog zaten daar behoorlijk wat foto's tussen die onderbelicht waren, onscherp vanwege de beweging, erg ruiserig of alledrie.
De meeste digitale camera's (inclusief de meeste spiegelreflexen) kunnen alleen maar minder goed met slecht licht omgaan. Kortom: zo simpel als jij het stelt is het helaas niet...

(Maar ook ik vind dat de ruis, de onscherpte en de onderbelichte kant van het gezicht de foto toch minder sprekend maken.)

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:19

Dat geloof ik best hoor, maar ik denk niet dat jij die foto´s die onderbelicht waren, onscherp vanwege de beweging, erg ruiserig of alledrie, hier zou plaatsen, toch? Nu wil ik niet zeggen dat de TS een slechte foto of een niet-UK waardige foto heeft geplaatst, maar in theorie kan ze het anders doen. Ik heb zelf ook ervaren dat het in de praktijk vaak anders gaat, maar het helpt je al een heel stuk op weg als je de ISO hoger instelt.