Voor mij niet, ik heb 2 broers, geen zussen...Ik ben nog helemaal niet ver, maar ik zit even klem. Dus ik laat alvast een voorproefje zien en binnekort komt er uiteraard meer...
Zusterliefde
Sylvia ramde op de deur.'Laat me nou binnen! Ik moet echt heel nodig naar de wc!' schreeuwt ze naar Saskia, die de badkamer nou al een uur bezet houd.
'Eén klein momentje' grinnikt Saskia. Sylvia word vuurrood van woede ontploft bijna.Heel langzaam hoort ze iemand naar de deur toe schuifelen, en uiteindelijk gaat de deur langzaam open. Sylvia vliegt naar binnen en duwt haar zus naar buiten,en doet vervolgens de deur op slot. 'Eindelijk!' zucht ze. Ze hoort haar zus Saskia naar beneden lopen.Wat een kreng is het toch!
Al vanaf haar geboorte zowat, heeft Sylvia een hekel aan haar zus.Ze hebben altijd ruzie, over álles.
En het ergste is dat ze er ook nog haar slaapkamer mee moet delen.
Sylvia knarst op haar tanden en loopt naar de spiegel. Gelukkig werkt dat trucje van naar de wc moeten ontzettend goed.
Ze grinnikt even en pakt de kam uit de badkamerkast en begint haar haar te kammen. 'Getverdemme!' schreeuwt ze. Saskia die inmiddels schijnheilig achter de computer zit grinnikt.
Dat zal haar leren om die trucjes te gebruiken. 'Pindakaas op de kam smeren' grinnikt ze. 'Fantastisch! Dat had ik eerder moeten doen.'.
Saskia klapt haar boek dicht en ze zucht. Plots gaat haar telefoon. Ze kijkt op haar scherm naar het nummer,en reageert verbaasd,dat nummer kent ze niet! Twijfelend neemt ze op.
'Met Saskia?' zegt ze aarzelend. 'Hoi, met Chad!'. Saskia's hart gaat snel kloppen. Hoe komt hij aan haar telefoon nummer?Die heeft niemand hem toch gegeven?Ze snapt er niets van.
'Saskia, ik vind je ontzettend leuk!!' word er aan de andere kant van de lijn gegrinnikt, gevolgd door een 'Oeps!'.'Sylvia! Je bent niet grappig!!!' en ze hangt op. Meteen gaat haar telefoon weer.
'Met Saskia!' schreeuwt ze door de telefoon. 'Met Chad.'. 'Sylvia, één keer, oké, maar twee keer is gewoon zielig!'schreeuwt ze door de telefoon en ze hangt op. Direct loopt ze stampend naar haar slaapkamerdeur
en smijt hem open, en loopt verder tot de deur van Sylvia en ramt de deur zowat in. 'Kappen, ja?! Twee keer dezelfde grap is niet leuk!' schreeuwt ze naar Sylvia. Sylvia kijkt verbaasd op van haar huiswerk. 'Maar Sas, ik heb maar één keer gebeld.'.Saskia kijkt geschrokken op. Sylvia begint te grinniken. 'Nou Sas, dat was niet zo'n slimme actie van je he?' zegt ze,steeds harder lachend.
Saskia werd vuurrood. 'Ehm...ik moet terug mijn huiswerk gaan maken.' stottert ze, en ze loopt in gedachte terug naar haar kamer. In haar kamer hoort ze Sylvia nog keihard lachen.
Wacht maar, denkt ze. Ik pak je nog wel terug...