[FOTO] Fjord @ sundown(met de Nikon D50)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

[FOTO] Fjord @ sundown(met de Nikon D50)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 22:43

Ik heb met de Nikon D50 en de Tamron AF 55-200mm lens van Yaelly@bokt foto's gemaakt van Yaël. Al weer een tijdje terug, tijdens zons ondergang.

.
Afbeelding
.

Onbewerkt, enkel een kader toegevoegd.

Tips en (onderbouwt) commentaar zijn welkom. Eigen commentaar houd ik voor me, ben benieuwt wat jullie er in zien.
Ik ga binnenkort een Canon EOS 400D kopen dus binnenkort ben ik in bezit van een eigen spiegelreflex. Lachen
Weet overigens niet of de titel klopt maar goed, het gaat om het idee Bloos

Krissis

Re: [FOTO] Fjord @ sundown(met de Nikon D50)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:04

Sunrise geloof ik Lachen
Vind mooi scherpte/diepte. Mooie plek in de foto, met ruimte naar Links zodat je ziet waar die heenkijkt. Ja, mooie foto Ja

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:11

Mooie foto!
Jammer van het huis aan de rechterkant, iets storend, maar valt mee. (en een huis verplaatsen is ook zo lastig)

Mooi scherp en heerlijk de warme kleuren zo!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 10:51

@ loeckie: Sunrise is zonsopgang. Ik had het meer over de logika van de titel. Geen idee of het wel een correcte zin is Tong uitsteken (Fjord@sundown klinkt niet zo namelijk, maar iets beters wist ik niet Bloos) Maar bedankt! Lachen
@ SplashIsLief: *LOL* Ik had nog gevraagd of ze hun huis even wouden verkassen, maar dat wouden ze niet, l*llig he Huilen van het lachen
Huis is idd wat storend, maar tis niet zo dat je gelijk afgeleid wordt vind ik. Bedankt!

Verder nog mensen met goede tips ed?

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:58

Sunset. Knipoog
Je compositie is wel aardig opzich, maar zorg dat je altijd óf een helemaal centrale (dus in het midden), óf een duidelijk afwijkende hebt. Want nu is het een beetje twijfelen, vooral als je kijkt naar de vlakverdeling verticaal. Bovenin zit net wat te veel ruimte naar mijn idee, als je dat wegcropt heb je nog veel meer het gevoel dat het paard kijkt naar iets dat links is.
Verder vind ik het jammer van de zandsnoet van de fjord, en de schaduw links op zijn borst. Maarja, aan dat laatste is wat weinig te veranderen... Het is nl kiezen tussen of het licht van links en schaduw, of minder mooi licht en geen schaduw. Lachen
Foto heeft verder wel lekkere kleurtjes enzo. Ga zo door, al is het een beetje lastig oordelen aan de hand van één foto...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:33

Zeker een mooie foto! Fjordje kijkt leuk, wat dromerig. Z'n kleuren komen mooi tot z'n recht, en de foto is mooi scherp.

Toppie! OK dan!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:41

Gearl schreef:
Sunset. Knipoog
Je compositie is wel aardig opzich, maar zorg dat je altijd óf een helemaal centrale (dus in het midden), óf een duidelijk afwijkende hebt. Want nu is het een beetje twijfelen, vooral als je kijkt naar de vlakverdeling verticaal. Bovenin zit net wat te veel ruimte naar mijn idee, als je dat wegcropt heb je nog veel meer het gevoel dat het paard kijkt naar iets dat links is.
Verder vind ik het jammer van de zandsnoet van de fjord, en de schaduw links op zijn borst. Maarja, aan dat laatste is wat weinig te veranderen... Het is nl kiezen tussen of het licht van links en schaduw, of minder mooi licht en geen schaduw. Lachen
Foto heeft verder wel lekkere kleurtjes enzo. Ga zo door, al is het een beetje lastig oordelen aan de hand van één foto...

Hier ga ik in mee (lekker kritisch Vork ).
Voor de rest vind ik het echt een gewéldige foto! Die blik.. de kleuren.. Ja, zeer geslaagd.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:04

Gewoon mooie foto. Gek genoeg heeft deze foto ongeveer dezelfde kenmerken als fotos die ik gemaakt heb in de winter bij een vrij felle winterzon een paar jaar geleden (ook met de Nikon D50). Geeft mooi effect.

Verder compositie etc is altijd eigen smaak. Persoonlijk zou ik de positie van het paard aan een kaderzijde genomen hebben (en het halster af), maar dat is iets persoonlijks. De een is meer van het centrale, de ander is juist express 'anders', zo heeft iedereen zijn eigen stijl.

Die schaduw en zandsnoet stoor ik me niet aan, geeft iets levendigs en karakteristieks aan de foto.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:36

Bedankt voor de reacties! Lachen

@ Gearl: Bedankt voor je reactie Lachen, iemand had mij al gepbt over dat het sunset was Knipoog. Ik heb wel meer foto's gemaakt, maar daar stond dan iemand bij en ik weet niet of diegene het wel zo leuk vind als ik haar op bokt zet Knipoog.
@ Bella: Toevallig Tong uitsteken, Geeft idd een mooi effect Ja.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:45

Ik ga qua commentaar mee met Gearl.

Maar ik wil toch even kwijt dat als je een Engels woord gebruikt, je het goed moet doen en anders gewoon een Nederlands woord moet gebruiken. Lachen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 11:18

Ik dacht eigenlijk dat ik het engelse woord goed had gedaan Veirl Lachen Zoek maar op google afbeeldingen bij sundown, krijg je allemaal foto's van zons ondergang. Maar bedankt voor je informatiefe berichtje Knipoog