Ik had zin om een verhaal te maken maar ik ben daar eigenlijk niet zo goed in. Ik weet nooit te beginnen en dus is het eerste deel nogal saai
. Ik hoop dat jullie hem een beetje kunnen volgen en mijn exuses als er heel veel spellings fouten in staan.Citaat:“En ik wil je nooit meer zien!” schreeuwde Mandy boos. Huilend liet ze zich op haar bed vallen. Ze heeft nu al een paar dagen ruzie met Rita. Sinds kort is ze vriendinnen met Sara, een klein meisje die nog niet zo lang in het dorp woont. Al een tijdje vond Mandy Rita niet meer aardig. Vroeger waren ze de beste vriendinnen. Ze deden alles samen en niemand kwam tussen hen. Maar omdat Rita 1 jaar ouder is speelt ze altijd de baas. Eerst dacht Mandy dat het een grapje was, maar toen ze ontdekte dat het serieus was wilden ze het liefst een andere vriendin. Maar ze wist dat als ze geen contact meer met Rita maakte, ze geen contact meer had met de andere kinderen uit de klas. Zij vonden haar namelijk wel helemaal geweldig. Toen Sara in de klas kwam werd ze direct gepest. Ze was veel blanker dan de rest en ze had een rare kleur oranje in haar haren. Dat vond Mandy juist cool. Sindsdien zijn ze dikke vriendinnen. Maar Rita is verschrikkelijk jaloers.
Piep, piep, piep, piep. “Hé! Dat is mijn mobiel, misschien heb ik wel een bericht terug van Sara! Vlug en handig haalden ze haar mobieltje uit haar zak. “Mandy dit wordt je dood kom na schooltijd naar het bushokje tegenover mr. White de groeten van je vijand.” Las Mandy. De rillingen gingen door haar heen. Nog nooit had ze zich zo bang gevoeld. Ze werd bedreigd! Langzaam drong het tot haar door. Het stalken vond ze al vervelend en nu, nu… word ze bedreigd door die vervelende Rita Vermeulen. Met een ruk draaiden ze zich om, ze moest nu even afleiding gaan zoeken en de manege was daar een prima plek voor. Mandy renden naar beneden en pakte een appel uit de fruitmand. De achterdeur stond nog open en haar fiets nog in de tuin. ‘Mooi, nu kan ik met de fiets naar de manege’ dacht ze. 10 minuten later arriveerden ze bij de paarden. Zo snel ze kon liep ze de pony stallen in en ze zocht de box van Star op. Toen Star Mandy’s stem hoorden hinnikten hij. Ieder meisje wist dat Star gek op Mandy was. Stil ging ze in het hoekje van de box zitten en luisterden naar de ademhaling van Star en de stemmen van de manegemeisjes. Morgen na schooltijd werd het haar dood…
,