[TEK] tekeningen van mensen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

[TEK] tekeningen van mensen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 01:26

Nou ik teken af en toe. En de meeste mensen zeggen dat ik het wel aardig kan. Ik heb er even een foto van gemaakt via m'n webcam en de kwaliteit is wel wat achteruit gegaan. Ik teken trouwens foto's na. (zo uit m'n hoofd kan ik niet) ik heb eerst de foto die ik nagetekend heb en daarna de tekening geplaatst zodat julle een beetje een beeld hebben wat ik heb nagetekend.

foto 1 is Renate Verbaan (misschien dat sommige die kennen):
http://img261.imageshack.us/img261/2840/renate4ip4.jpg

tekening 1 (is maar een stuk van de tekening omdat het anders niet goed lukte)
Afbeelding
Ik vind 'm opzich wel mooi maar zoals ik al zei de kwaliteit is wat minder zo met de webcam (maar ik heb geen andere mogelijkheid).

foto 2 van weer Renate Verbaan samen met een vriendin van mij:
Afbeelding

Tekening 2 deze is trouwens nog niet helemaal af, ik vind het haar van die vriendin van me erg lastig omdat het op een bepaalde manier naar 'achter' is gedaan (zoals je op de foto kunt zien) en dit vind ik erg lastig om te tekenen, ik vind de ogen hier trouwens wel erg sprekend (vooral van die vriendin van me)
Afbeelding

foto 3 van Amy Lee (zangeres van Evanescence)
Afbeelding

tekening 3: deze vind ik persoonlijk het beste gelukt!(het is ook de laatste tekening die ik gemaakt heb, maar is ook weer een stukje omdat het niet helemaal ging)
Afbeelding
Vind het echt jammer dat de tekeningen wat onduidelijk worden maar ik hoop toch dat het enigzins een beeld geeft.

Als jullie iets van commentaar ofzo willen geven zou dat fijn zijn, tips zijn ook van harte welkom! Haha!

de eerste foto van Renate Verbaan is trouwens meer dan 800 pixels en ik krijg die daardoor niet zichtbaar en ik weet niet hoe ik het anders moet doen dan op de link te klikken. Ik hoop dat dit geen probleem is en het topic niet op slot gaat.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 21-06-07 01:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [FOTO/TEK] tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 01:38

Hmmmm, die kwaliteit is echt wel héél poedersuiker hoor, hier kun je echt niets zinnigs over zeggen...

Wat ik er van kan zien zijn de verhoudingen op tekening II echt níet kloppend...

Maartje1990

Re: [TEK] tekeningen van mensen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 01:43

uh de verhoudingen? ik heb die tekening wat dichterbij de webcam gehouden zodat die wat duidelijker was daardoor lijkt die denk ik groter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 01:46

Nou... Nee. De ogen van beide kloppen niet/zijn scheef/te klein/te ver uit elkaar, de monden staan raar, het gezicht van je vriendin is op de foto veel dikker... Vind de laatste voor wat ik er zo van kan zien nog het beste, denk ik.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 01:48

*zucht* vervelend zeg, ik denk toch echt dat dat komt door de kwaliteit en dat ik die misschien niet helemaal recht heb kunnen houden etc. Want echt op de echte tekening ziet het er gewoon goed uit, ik heb het zelfs zo precies nagetekend dat als ik de tekening op de foto houd het bijna precies op elkaar valt. Alleen wat betreft die monden, ik vind de tanden heel moeilijk om te tekenen dat ziet er ook op de tekening raar uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 01:55

Zorgen voor betere foto's dan als je commentaar wilt, in plaats van diep te gaan lopen zuchten. Verhoudingen is ongeveer het enige waar je met deze kwaliteit naar zou kúnnen kijken, en als die al niet kloppen "op de foto maar in het echt wel", heeft het dus ook geen zin dit te plaatsen en er commentaar op te vragen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 02:09

tja, ik weet het. ik heb de mogelijkheid niet om te zorgen voor betere kwaliteit en ik hoopte dat er misschien mensen waren die er wel wat in konden zien. En tips oid konden geven ook al is de kwaliteit nog zo belabberd. Ik weet niet maar het gebit lukt mij dus niet zo goed, met het tandvlees etc. weet niet of iemand mij daar zo tips oid voor kon geven?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 03:04

Ik vind je tekeningen om heel eerlijk niet zo mooi. Ok, het zijn mensen, en nee, ik doe het je niet na, maar een vergelijking zie ik er niet in, en vooral op de 2e tekening, kloppen ook naar mijn inzien de verhoudingen niet. Zo als je zelf al zegt de tanden, maar ook wat Nouks zegt, de ogen kloppen gewoon niet.

Verder wil je ik ook de tip geven, als je alleen positief commentaar wilt, en geen kritiek, moet je hier imo niet posten, want dan kan dit gebeuren! Dan kun je je misschien beter bij de mensen thuis houden Knipoog

Verder zou ik wel blijven oefenen als ik jou was. Misschien om te beginnen foto's nemen zonder tanden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 06:54

Maartje1990 schreef:
tja, ik weet het. ik heb de mogelijkheid niet om te zorgen voor betere kwaliteit en ik [b]hoopte dat er misschien mensen waren die er wel wat in konden zien. En tips oid konden geven ook al is de kwaliteit nog zo belabberd.[/b] Ik weet niet maar het gebit lukt mij dus niet zo goed, met het tandvlees etc. weet niet of iemand mij daar zo tips oid voor kon geven?

En dan geef ik tips naar aanleiding van wat ik wél zie, wordt erop gereageerd met een "*zucht* in het echt zijn ze wel goed hoor!"

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:56

Ik zie het niet zo heel goed, maar ik denk dat ik Amy het mooist vind. Ik doe het je niet na, kan echt geen mensen tekenen.
Bij de tweede tekening vind ik de ogen niet echt kloppen, en de hoofden zijn idd niet echt lijkend als op de foto. En het lijkt alsof bij Amy haar hoofd iets te breed is.
Allereerst zou ik proberen wat duidelijkere foto's te maken (daar zit ik ook altijd mee te kl*ten), want dit is niet echt handig om tips over te geven Knipoog

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:03

Als ik heel eerlijk mag zijn, en dat mag vast wel Knipoog. Vind ik je tekeningen niet zo heel mooi. Alleen die van Amy vind ik wel erg mooi, en misschien kloppen er wel dingen niet aan, ik heb geen idee, ik heb er geen verstand van.. Alleen is het hoofd van Amy op de tekening wel wat boller dan op de foto. En ja, ze heeft best een bol koppie, maar niet zo bol.

Maar, blijven proberen, en blijven oefenen, en hoe meer tips hoe beter meis! Je zal er van leren, het zal je helpen.