[FOTO] Laus & Pris.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Laus & Pris.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:20

Vandaag wat geoefend in het bos met de camera van Laus: Fuji FinePix S5600:

1. Afbeelding
De fotograven. Huilen van het lachen

2. Afbeelding
Hier zit een verhaal achter. *LOL*
Wij waren bezig met fotoo'tjes maken en komen van die kindjes 'wat zijn jullie aan het doeen?',
wij uitleggen en vragen of ze wel mee wouden doen,
ik wou op deze foto graag dat Laus echt uit de foto sprong, naar mijn idee wel gelukt.

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6.Afbeelding

7. Afbeelding
JA. De jurk is wegens omstandigheden langer gemaakt. Huilen van het lachen

8. Afbeelding
Een echte Laus-foto. Lovers

Commentaar mag, graag zelfs, mits fototechnisch + opbouwend.

901823

Re: [FOTO] Laus & Pris.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:28

Leuk Pris! Goede kwaliteit ook. Lachen

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:19

Leuke foto's Pris, vind ze er goed uitzien qua kwaliteit. Maar ik heb daar geen verstand van. Knipoog

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:30

Eerlijk? Leuke fotofun-foto's Haha! Naar mijn idee geen echte UK-foto's. Ze zijn mooi scherp, maar er is niet echt veel gedaan qua belichting of scherpstelling vind ik. Het is jammer dat bij foto 4 Laus (? Haha! ) er niet helemaal opstaat, anders had je die nog iets kunnen croppen en dan was dat een hele leuke foto geweest.
Maar nog even oefenen dus Lachen

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:53

Ik vind foto 3 het leukst, de opstelling vind ik mooi en hij is erg spontaan! Leuke modellen en leuke foto's Lachen

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:29

Het idee opzich vind ik heel leuk !
Maar op de meeste foto's is de belichting niet helemaal 'oke'.
O.a. op foto 2, de gezichten zijn overbelicht.. Wat heel zonde is !
Ook bij foto 2 en 6, De benen zijn bewogen..
Misschien beter om je sluitertijd wat hoger te zetten.. Dan 'bevriest' je camera het onderwerp van de foto..

Nogmaals; Het idee vind ik super leuk.. Oefenen oefenen oefenen Haha!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:04

Ik ben Laus Haha!

Dat van die sluitertijd is een goede tip. Ik moet zelf ook
nog heeel veel leren, maar leren is leuk, en ben wel blij
met deze foto's!

Bedankt allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:33

Sluitertijden hadden we inderdaad moeten doen, hebben we eerlijk gezegd niks mee gedaan. Lips are sealed
Ik snapte echt niets van die camera, ben een Canon gewend- heel wat anders! *LOL*

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:06

Spontane foto's maar inderdaad qua techniek en originaliteit niet veel speciaals. Ik vind de modder-foto het leukst!
oja, Pris? heeft op de eerste foto een shirtje aan met mijn naam (ja inderdaad, ik heet maui Haha!)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:10

het zijn inderdaad echt huis-tuin-keuken foto's Haha!
Belichting is beeeeeeetje té!

Maar wel heel leuke spontane foto's! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:14

Leuke foto's! Op foto 2 vind ik de bewegingsonscherpte hier en daar erg jammer. Had hem graag helemaal scherp gezien.

Foto 4 vind ik óf te krap uitgesneden, óf niet krap genoeg. Zowel hoofd als armen zijn nogal raar afgekapt op deze manier.

En op foto 6 eigenlijk hetzelfde verhaal, ik mis een stuk voet. Op het moment dat je álles krapper had genomen of er méér niet helemaal op had gestaan, had het best gekund, maar bij voorkeur had ik hier toch een heel persoon gezien. Uitsnedes moeten effectief zijn, niet storen.

De belichting is inderdaad heftig. Gister midden op de dag gemaakt zeker? Wanneer de zon schijnt is het licht 's ochtends of 's avonds veel beter om te fotograferen, veel zachter. Mocht je toch midden op een zonnige dag gaan fotograferen, is het aan te raden ergens (zachte) schaduw op te zoeken of een flitser (+ evt reflectiescherm) te gebruiken. Daarmee voorkom je de harde belichting en schaduwen zoals op deze foto's.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:32

De laatste foto vind ik het best gelukt, al erger ik me daar aan het zwarte korreltje in Laus (?) haar oog, even bewerken?
En anders ga ik méé met de anderen, de belichting is niet altijd fijn, soms en af en toe een paar storende punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:37

Noeks: Geen van die foto's is afgesneden.
Foto 4 is met de timer gemaakt dus we konden zelf niet zien he we er op zouden komen te staan en Foto 6 gewoon niet goed opgelet, beetje jammer dat ze altijd weer zo snel op de grond staan. *LOL*

Externe flitser gaat echt boven mijn pet, dat geld ook voor een reflectiescherm.
Toch maar een keer een schaduwtje zoeken dan. Vork

Bedankt iedereen!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:39

Ik vind je foto's heel erg leuk omdat je allemaal cratieve
positie's uit hebt gezocht!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:09

ik vind foto 2 heel leuk, speels zo met die kindjes erbij. geeft de foto iets heel vrolijks.
en foto 7 vind ik heel erg leuk met die modder zo!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:59

Foto1: Leuk kiekje Knipoog
Foto2: Dit geeft mij een beetje het gevoel van de omgedraaide wereld: Normaal is het kindje zwieren tussen de armen van papa en mama, nu is het grote kind aan het zwieren tussen kleine papa en mama. Idee vind ik leuk, uitwerking wat minder. Ten eerste vind ik dat je model niet echt de kledij heeft voor de omgeving.. te chique in mijn ogen. Omdat de zon zo hard scheen, krijg je harde schaduwen in de gezichten, wat ik erg jammer vind. Dit had je kunnen oplossen door een externe flitser te gebruiken (als je die tot je beschikking had Knipoog).
Foto3: Ook weer die veel te harde schaduw. Zonde, want hierdoor valt een groot deel van haar gezicht weg. Ook had ik liever gezien dat scherp was gesteld op het voorste meisje, en de twee daarachter wat onscherp waren. Geeft wat meer diepte aan je foto.
Foto4: Lieve foto, maar jammer dat de bovenkant van haar hoofd er niet helemaal opstaat.
Foto5: Leuke spontane foto, jammer weer van de harde schaduwen Bloos
Foto6: Ik vind hem iets te gemaakt. Ook jammer dat ze er weer niet helemaal opstaat. Vind de kledij ook weer niet echt passen bij de bezigheid, zegmaar Knipoog.
Foto7: Geweldig! Doordat de panty en schoentjes uitzijn en haar haar een beetje door de war zit krijgt de foto een lekker speelse wending. Ook heerlijk dat er iets 'kinds' vanaf straalt, doordat ze gewoon eigenwijs in de modder staat te springen.
Foto8: Stoere foto, al vindik het jammer dat er weer zo'n grote scherpte-diepte is. Ik had liever gezien dat het vanaf een stuk onder haar ogen, het beeld onscherp werd. (en de rest van de omgeving; achtergrond en jurk dus ook echt onscherp). Verder hele leuke uitdrukking op haar gezicht, al vind ik dat, door de vertekening van de lens, ze er niet op haar voordeligst opstaat.

Zonnige, vrolijke shoot! Lachen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:35

ja ik vind het ook veel leuker staan en beter bij de omgeving en het type foto's staan, zonder de panty!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:37

Heel erg bedankt WildChild, hier kan ik echt wat mee! OK dan!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:50

Ashleey_ schreef:
het zijn inderdaad echt huis-tuin-keuken foto's Haha!
Belichting is beeeeeeetje té!

Maar wel heel leuke spontane foto's! Haha!

Mee eens.
Vind de bewegingsscherpte nog niet eens zó storen, eerder dat er stukken niet helemaal opstaan. (half afgehakte benen, puntje van een schoen niet, stukje van hoofd)
Probeer daar volgende keer even op te letten, is zonde! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:08

Zoals ash al zei; leuke huis-tuin-keukenfoto's.
foto 2: compositie niet helemaal goed, iets meer ruimte onder & iets minder boven
foto 3: Belichting is niet helemaal goed, te donkere en te lichte stukken
foto 4: Jammer van Plaus dr hoofd Vork
foto 6: Voetjes zijn onscherp + staan er niet op..
foto 7: volgende keer misschien een iéts langer jurkje aandoen Nagelbijten / Gniffelen ?
foto 8: erg druk! Veel voorhoofd, haar ogen komen niet mooi uit de foto en de stipjes maken het druk. Ik zou volgende keer voor een iets andere compositie gaan!

Verder wel een leuk idee enzo, heel veel blijven oefenen en de gegeven tips proberen te onthouden!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:25

Ik vind het hele leuke, spontane foto's. Ziet er uit als erg gezellig middagje!

Commentaar geven, ja dat vind ik lastig! Clown
Foto 1. Gewoon leuke, lieve foto!
Foto 2. Springt er wel uit, alleen misschien had dat nog iets duidelijker gekunt. Vind het wel hele mooie foto! Lachen
Foto 3. Jammer dat 1 deel van haar gezicht beetje wegvalt door de schaduw.
Foto 4. Mooie, stralende foto van jullie samen, wel jammer dat het bovenste hoofdgedeelte beetje wegvalt!
Foto 5. Wauwww. Alleeen iets jammer van je ogen!

Leuk dat de panty toch is uitgegaan, geeft lekker zomers gevoel erbij!
Ben niet zo heel goed in commentaar geven, maar de schaduwen vielen mij wel beetje op!

Gewoon lekker doorgaan met oefenen, en lekker met de camera blijven ' spelen' ! Haha!