[Foto] Eerste foto's Canon EOS 350D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

[Foto] Eerste foto's Canon EOS 350D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 16:49

Ik heb net een nieuwe camera gekregen (Canon EOS 350D) en ik vat er nog de ballen van. Clown
Hoe dan ook: hier 3 foto's die nog redelijk gelukt zijn. Alleen de foto van de zwanen is een beetje opgelicht (iets teveel eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen en ik zie nu ook dat de horizon scheef is..) had de ISO waarde iets te laag staan ben ik later achtergekomen Tong uitsteken
Deze foto's zijn gemaakt met de standaardlens van Canon.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Brand maar los met jullie commentaar, mits onderbouwd natuurlijk Ja (hou er een beetje rekening mee dat deze camera nog een groot mysterie voor mij is Clown)

Ilsemarie

Re: [Foto] Eerste foto's Canon EOS 350D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:54

Ziet er al mooi uit! Enne, oefenen oefenen oefenen en je hebt zo door hoe het werkt Knipoog Ik gebruik vooral de P stand (en soms de anderen boven dat groene hokkie... die eronder eigenlijk vrijwel nooit. )

Vind de 1e het mooist maar hij helt wel iets naar rechts... horizon is neit helemaal recht. Maar wel lieve foto! Misschien had de compositie wat spannender gekund door bv een slag meer naar rechts te staan waardoor de zwanen vanuit de hoek het beeld in zwemmen en het niet zo gecentraliseerd is, maar toch is het mooi zo! Lachen

De 2e is ook lief, fijne warme kleuren maar scherptegebied is niet helemaal 'logisch'... blaadjes zijn uiteinden niet helemaal scherp, waarop heb je precies scherp gesteld en waarom?

Met de 3e heb ik niks... hout geeft mooie kleur maar kant van de steen waarop nadruk ligt is overbelicht.

Iig een geweldig cadeau en veel plezier ermee! Haha!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 20:16

Heeft iemand verder nog tips wat betreft de instellingen van de camera?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:01

Niemand? Clown

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:20

Kan je je topictitel nog aanpassen? Maybe dat het idee dat de kwaliteit niet echt hoog is en ze meer kiekjes verwachten van iemand die happy is met z'n camera ipv al best wel mooie foto's ze wat tegenhoudt? Nagelbijten / Gniffelen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:38

Ilsemarie schreef:
Kan je je topictitel nog aanpassen? Maybe dat het idee dat de kwaliteit niet echt hoog is en ze meer kiekjes verwachten van iemand die happy is met z'n camera ipv al best wel mooie foto's ze wat tegenhoudt? Nagelbijten / Gniffelen

Haha, hier ben ik het echt niet mee eens. Ik denk dat het voor mensen juist leuk is om te zien wat een 'beginner' met zo'n camera kan Lachen.
Commentaar op de foto's: 1. Net iets te 'laat' genomen, de zon is net weg waardoor de foto niet meer zo'n warme uitstraling heeft, maar een beetje kil overkomt. Ook stoort de scheve horizon mij heel erg.
2. Opzich goed, maar niet echt een spannende foto. Scherpstelling vind ik overigens niets mis mee.
3. Vind niet zo, het onderwerp is vrij saai en ook nog eens overbelicht. Scherpstelling zit wel goed.

Natuurlijk moet je nog heel veel oefenen (net als ik, heb ook pas net de 350D gekocht.. neem anders even een kijkje in mijn topic, The hapiest girl in the world Bloos) maar het komt zeker goed Lachen. Het is in ieder geval een geweldige camera! Lovers