[Foto] Diversen, Ben nieuw in fotografie, tips gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

[Foto] Diversen, Ben nieuw in fotografie, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 00:55

Hoy, ik ben nieuw met fotograveren, ik heb een barslechte digitale camera en wil sparen voor een betere mits het nut heeft natuurlijk.

Ik heb hier nog nooit foto's die ik gemaakt heb geplaatst dus ik hoop dat er onderbouwende tips gegeven worden waar ik wat aan heb.

1. Lucht, ik zat op de grond en keek tussen de bomen omhoog.
Afbeelding

2.Omgeving, Vanaf een hoger punt kijkend naar beneden, die lucht wow Gaaaap
Afbeelding

3. Een vriend van me op een brugje in een park (ik erger me aan die rots linksonder, zonde).
Afbeelding

4. Vreemde sepia foto, maar vind hem ergens toch heel erg leuk... vreemd.
Afbeelding

5. mijn pony.
Afbeelding

6. moeder en zoon.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. deze foto is heel erg verkleint, de grote versie is naar mijn gevoel wat donkerder bij het lichte gedeelte, wat de verkleining er niet mooier op maakt.
Afbeelding

9. Onze oude tink.
Afbeelding

10. Slechte kwaliteit, zonde, ik krijg ergens een 3d gevoel bij deze foto, of ligt dat aan mij?
Afbeelding

Bedankt voor het bekijken, heeft iemand enig idee wat op dit moment een goede camera is die bij mij past?

khirshanta

Re: [Foto] Diversen, Ben nieuw in fotografie, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 01:03

Ik denk dat je moet blijven bij de camera die je nu hebt.
Ik moet heel eerlijk zijn, ik vind bij de meeste foto's dat er geen pakkende compositie is, behalve juist bij die foto waar je je ergert aan de rots.

Is juist leuk (vind ik), geeft meer dieptewerking

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:33

sorry ik vind de foto's niet zo heel mooi en er zit aardig wat ruis in sommige foto's. als je wat minder inzoomed dan is die ruis al heel wat minder. ik vind er niet echt pakkende composieties in zitten je maakt een foto vanuit jou visie maar probeer eens een ander houding aan te nemen. ga iets door je knieen, iets schuin staan noem maar op. dat maakt het wat speelser. gewoon blijven oefennen dan word het vanzelf iets moois. Knipoog

offtippic: is die foto met die jongen in sonsbeek park bij de waterval genomen?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 11:01

xxxcatjuxxx schreef:
sorry ik vind de foto's niet zo heel mooi en er zit aardig wat ruis in sommige foto's. als je wat minder inzoomed dan is die ruis al heel wat minder. ik vind er niet echt pakkende composieties in zitten je maakt een foto vanuit jou visie maar probeer eens een ander houding aan te nemen. ga iets door je knieen, iets schuin staan noem maar op. dat maakt het wat speelser. gewoon blijven oefennen dan word het vanzelf iets moois. Knipoog

offtippic: is die foto met die jongen in sonsbeek park bij de waterval genomen?

ja klopt is in sonsbeek, ik ben ook totaal nieuw in dit dus had er ook niet veel van verwacht Slapen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:53

Wat voor een camera heb je ?

Met een wat mindere camera kun je ook geweldige foto's maken hoor !
Je moet gewoon nog een beetje uitzoeken hoe je ergens een foto van maakt !

Als je dan toch een betere camera wilt, zou ik voor de Fujifilm FinePix S5600 gaan.
Kijk hier eens : Fuji S5600

Hieronder mijn commentaar op de foto's:

1: Vind ik geen mooie foto, ik vind hem zo standaard eerlijk gezegt....
2: Niet slecht, lekker rustige omgeving !
3: Vind dat zwart wit niet mooi eigenlijk, ik vind hem nu zo hard overkomen eerlijk gezegt. Te licht vind ik hem.
Jongen staat er opzich wel leuk op, maar ik had het zelf iets anders gedaan. Of die jongen helemaal op de foto, of zijn benen weglaten (of net iets boven de knie)
4: Nee vind ik niet mooi.... foto is heel erg wazig en het onderwerp vind ik niks.
5: Deze foto vind ik veelste druk, er staat teveel op helaas.... had liever een rustige achtergrond gezien (zoals een wei bijv.)
6: Hier had je wel wat meer in mogen zoomen. Nu staan ze er beide maar half op.
Had liever alleen de hoofdjes gezien !
7: Wat wil je ons met deze foto laten zien? Persoon links vind ik heel erg storen.
8: Foto is te donker en rechts is hij juist weer overbelicht, jammer.
9: Deze vind ik opzich wel leuk, al zie je niet zo heel erg veel...
10: Bij deze foto had ik het juist leuk gevonden als je er langs stond.... zoals bij foto 5! Dan had ik hem wel mooi gevonden.
Ik vind het nooit zo mooi als je alleen maar oortjes ziet....

Hoop dat je hier iets aan hebt ! Gewoon lekker veel oefenen!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 12:35

Bedankt voor de tips!

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:16

Ik vind het er best goed uit zien hoor. Haha!
Jammer van de kwaliteit, maar denk dat je met een andere camera wel over weg kan!

Die camera waar sunshine het al over had, heb ik ook, en is echt een prima camera! Lachen

Als ik jou was zou ik nog even lekker door oefenen met verschillende composities enz, en af en toe even een topic plaatsen, voor tips, en ik denk dat je dan best eens over een andere camera kan na gaan denken. Ja