[FOTO] Dorst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

[FOTO] Dorst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:26

We zijn een beetje aan het klungelen geweest met onze nieuwe canon powershot A710 IS en zie hier het resultaat. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat voor tips jullie hebben.
Afbeelding

edit: even een foto toegevoegd
Afbeelding

Chantal86

Re: [FOTO] Dorst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:27

super mooie foto, mijn complimenten

xfebex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:27

Hele mooie foto !

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:34

Chantal86 en xfebex kunnen jullie ook zeggen waarom jullie het een mooie foto vinden? Op UK én CB is het verplicht om je commentaar te onderbouwen

Ik vind de foto niet zo geweldig. Het uitgebeten kleedje(?) vind ik erg storen. Probeer dat de volgende keer weg te croppen. Het idee is leuk, maar als je het mij vraagt is er te weinig 'babyhoofd'. Misschien was een andere positie beter geweest.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:36

Edda schreef:
Ik vind de foto niet zo geweldig. Het uitgebeten kleedje(?) vind ik erg storen.

Het was juist de bedoeling dat dit erbijop kwam.. het is namelijk geen kleedje, maar het geven van borstvoeding van heel dichtbij Clown

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:42

Nu ik beter ga kijken(Ben nogal moe excusses Haha!)zie ik het. Jammer dat het overbelicht ik, had dan liever een huidskleur gezien, zodat het ook herkenbaar is Lachen 2e foto is erg nice, beetje jammer dat hij zo centraal is, maar verder.. lovely Haha!

xfebex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 08:52

Edda schreef:
Chantal86 en xfebex kunnen jullie ook zeggen waarom jullie het een mooie foto vinden? Op UK én CB is het verplicht om je commentaar te onderbouwen

als je geen comentaar hebt kun je dat ook niet geven , ik ga niet zomaar iets verzinnen.
en waarom ik het een mooie foto vind :
het straalt zoveel liefs uit
( heel lief kindje trouwens ) Knipoog

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:49

xfebex schreef:
Edda schreef:

als je geen comentaar hebt kun je dat ook niet geven , ik ga niet zomaar iets verzinnen.
en waarom ik het een mooie foto vind :
het straalt zoveel liefs uit
( heel lief kindje trouwens ) Knipoog

Commentaar is je mening, onderbouwd met punten waaróm jij dat vind. Als je het een hele mooie foto vind, zeg je dus wát je er zo goed aan vind. Jouw reactie van net was een oneliner, en die zij niet toegestaan op CB en UK.

Ontopic: Heel mooi idee, mooie zachte foto's. Ben het met Edda eens dat door de overbelichting van de borst je de structuur van de huid en de kleur van de huid niet meer ziet, wat erg jammer is. Maar dit idee is zeker voor herhaling vatbaar, vind ik. Tweede foto vind ik erg mooi, zacht. Je compo vind ik ook goed zo.

Wel vind ik bij beide foto's dat ze niet écht scherp zijn.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 14:35

WildChild schreef:

Tja, geld voor een spiegelreflex is er voorlopig niet, ik vind dit persoonlijk best scherp voor een gewone camera. Bloos

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:21

Het ligt er echt niet aan de camera of die scherpe foto's maakt of niet. Niet alle spiegelreflexcamera's leveren mooie foto's, ik heb genoeg prut gezien van mensen die een spiegelreflex hebben, omdat die 'scherpe' foto's maken.
http://www.stephanjansson.com/ Bijvoorbeeld, die heeft voordat hij een spiegelreflexcamera kocht alleen met een compactje geschoten én daar kwamen echt ontzettend mooie foto's uit. Dus het ligt echt aan de fotograaf en zeker niet de camera Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:03

odetteke schreef:
WildChild schreef:

Tja, geld voor een spiegelreflex is er voorlopig niet, ik vind dit persoonlijk best scherp voor een gewone camera. Bloos

Inderdaad, het is een misverstand dat wanneer je in het bezit bent van een spiegelreflex, je foto's meteen scherper en beter zijn. De kwaliteit van de foto heeft grotendeels te maken met de "band" tussen de fotocamera en de fotograaf. Als de fotograaf z'n camera goed kent, zal hij betere plaatjes trekken met een ontzettend simpele compact dan iemand die zomaar een spiegelreflex koopt. Aangezien de camera waarmee deze foto is genomen pas door jullie is aangeschaft, moeten jullie er ook nog een beetje aan wennen. Je zult zien dat de foto's straks écht scherp worden, als je een beetje aan de cam gewend bent:)