[FOTO] Ook mijn (bijna) eerste foto's met de Canon EOS 400D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies22

[FOTO] Ook mijn (bijna) eerste foto's met de Canon EOS 400D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 18:17

Sinds 5 mei 2007 ben (ook)ik in 't bezit van een Canon EOS 400D Lachen Super blij mee, al moet ik nog een hééle hoop leren! Hier een paar van mijn eerste foto's. Tips etc zijn welkom! Knipoog

1. Afbeelding

2. Afbeelding
Jammer dat hij nogal overbelicht is. De zwarte achtergrond is níét bewerkt Lachen

3. Afbeelding
Even spelen met de manual focus Lachen Mag iets scherper (de hand)

4. Afbeelding
Misschien nét iets te donker..

Tips/commentaar welkom!

WildChild

Re: [FOTO] Ook mijn (bijna) eerste foto's met de Canon EOS 400D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:20

Goede foto's zeg, voor de (bijna) eerste keer!

Foto1: Heel goed scherpgesteld, al vind ik de foto wel wat te donker, zo komen de kleuren niet helemaal tot hun recht.
Foto2: Dat overbelichte stoort me toch echt. Leuk dat de achtergrond zwart (grijzig) is, maar dit moet niet af gaan doen aan de kwaliteit van de foto van het onderwerp. Maar ik vergeef het je, de eerste keer Knipoog .
Foto3: Leuk bedacht, de hand is inderdaad wat onscherp. Volgende keer wat verder weg gaan staan, met de manual focus heb je snel dat je te dichtbij gaat staan en daardoor onscherpte creeerd. Je kan beter wat verder weg gaan staan, en een beetje inzoomen.
Foto4: Leuk dat je bezig bent geweest met de compositie. De shet is nog niet optimaal scherp, maar hier kan je nog lekker mee gaan oefenen. Volgens mij kan je bij de 400D ook de scherpstelpunten instellen, dus welk scherpstelpunt hij moet kiezen. Als dit klopt, moet je dat eens uit proberen! Bloos

Marlies22

Re: [FOTO] Ook mijn (bijna) eerste foto's met de Canon EOS 400D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 08:17

Bedankt voor de tips !