[TEK] JOLLY, In stappen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

[TEK] JOLLY, In stappen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 20:44

Vanaf de middag bezig geweest om Jolly, mijn oude verzorgpony te tekenen voor Ineke (BlueStar). En na een paar eerdere pogingen vond ik deze er wel mee door kunnen gaan.. Al ben ik er nog niet helemaal tevreden over en wil daarom dus ook graag tips!

Afbeelding
Afbeelding

Nu ik hem zo bekijk.. staan zijn ogen wel VREZELIJK'!' schreef... de nek is te krasserig.. Ik weet het.. maar kan er niets aan er veranderen, al veel geprobeerd.
Afbeelding

Cyntje

Re: [TEK] JOLLY, In stappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:33

Je hebt op zich netjes opgebouwd!

Probeer eens met een raster te werken, scheelt een hoop met verhoudingen Knipoog

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 16:40

Thnx, Als ik begin met een raster tekenen dan ben ik al uitgekeken op het tekenen voordat ik nog echt moet beginnen, dat is dus gewoon niet handig voor mij! Maar ik teken gewoon in een stuk door en kijk ondertussen niet hoe het is en of alles wel helemaal klopt, achteraf hoor of zie ik dan dat er dingen soms niet kloppen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:14

Ik teken wel met raster, kost wel tijd, maar me achteraf ergeren aan verhoudingen die niet kloppen vind ik veel erger.
Tussendoor zet ik de tekening op een plaats zo´n 5 meter van me vandaan en ga dan kijken,... zoeken naar wat je opvalt.
Of snel kijken naar tekening en foto ( net als zoek de verschillen Knipoog )

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:21

Ik heb de indruk dat je teveel de bles hebt gevolgd en te weinig de vorm van het hoofd. Hierdoor lijkt zijn hoofd scheef ipv alleen de bles. Bij stap 5 zie je nl heel goed dat je in het midden van het hoofd de bles volgt terwijl je eigenlijk recht naar onder had moeten gaan, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb even in Bleustar's profiel gespiekt en zie dat het een donkere pony is, wat mij betrefd had je de rechterkant vd tekening dan ook heel wat donkerder mogen inkleuren. Vooral de neus lijkt helemaal te vervagen. Verder vind ik het jammer dat zijn hals zoweinig detail bevat terwijl je dat bij het hoofd wel hebt gedaan.
Maar overal vind ik het wel een hele mooie tekening, ik zou erg blij zijn moesten ze zoiets voor mij maken Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:32

De bles van Jolly loopt ook scheef Utan Knipoog

Ik denk dat dit daarom ook een vertekend beeld geeft,...

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:41

Ik weet dat de bles scheeft loopt maar bij haar tekening loopt de neus ook scheef, dat is net wat ik wil zeggen.

Doordat ze de vorm van de bles teveel heeft gevolgd heeft ze een knik in het hoofd getekend die daar niet hoort te zijn.
Laatst bijgewerkt door Utan op 17-06-07 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:43

Jammer dat de verhoudingen niet kloppen, hij is wel netjes ingekleurd Ja
Mag ik vragen welke hardheden je gebruikt hebt, of heb je geen potlood gebruikt ?

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 16:59

het hoofd staat ook iets scheef op de foto, ik heb de tekening wat bijgewerkt en daarna goed vergeleken met de foto. Het oog staat goed, maar doordat jolly's hoofd scheef staat lijken de ogen ook scheef te staan.

Ik werk meestal met liniaal en meetlint. Hiermee kijk ik hoe iets loopt en hoe groot het moet worden. Ik zal eens kijken om de foto te plaatsen met de tekening hoe ie nu is.

Bedankt!

*Juul, ik heb B6 gebruikt. En in de manen achteraf B4 omdat mijn B6 een te zachte en geen scherpe punt had.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:54

Idd jammer van de verhoudingen maar toch is het een heel knappe tekening Ja .
Prachtig ingekleurd, ook erg mooi dat je schaduw in het wit hebt aangebracht Lachen !

Zo'n brede bles vertekend wel heel snel de vorm van een hoofdje, ik zie t ook altijd bij mijn paardje, die lijkt van 2 kanten gezien gewoon 2 hele andere vormen van hoofd te hebben.
Ik denk dat een volgende tekening nog beter zou zijn als je die bles even wegdenkt, en eerst de vormen van de beenderen op t hoofdje tekent. Dan heb je eerst alle vormen goed en voeg je daarna de bles op de juiste plaats toe? Lachen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 08:40

misschien wel naomi Lachen Ik ga het misschien nog wel eens proberen. Dankje!

Afbeelding
Dit is hoe die nu is^. En een fotoje;
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:21

Kun je niet proberen het oogje (links) iets hoger te plaatsen?

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 09:32

gummen geeft eerder een bende als dat ik nog iets uitgegumt krijg omdat ik het daar in een keer zo dik erop getekend heb. Dus ik durf het niet meer te proberen Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:30

Netjes gedaan Ja zonde van het ene oog wat duidelijk te laag zit maar ik vind het verder een hele nette tekening. Moest wel een paar keer kijken omdat het koppie idd heel erg scheef toont maar als je goed naar de foto kijkt loopt de onderkant van de mond net een tikkie rechter dan op de tekening en de neus lijkt wat breder onderaan dan op je tekening. Ik denk als je dat aanpast het gelijk al een ander gezicht is. Verder blijft het vertekenen door die gave scheve bles Tong uitsteken

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 10:09

Tong uitsteken ja die bles geeft echt moeilijkheid erin. Heb m al zovaak geprobeerd te tekenen en dit is wel de beste.

Ze heeft hem gisteren gekregen dus kan er nu ook niets meer aan veranderen. Allemaal bedankt voor jullie commetaar en tips Haha! Super, hier heb ik teminsten eens iets aan gehad!