De opdracht luid:
Geef een idee van jezelf via 1 Visueel beeld. Dit kan een tekening zijn, een collage, een schilderij...maar zonder tekst. Maak duidelijk wie je bent en hoe je bent, Geen letterlijkheden. Dus, een opsomming van je hobby's is niet wat we verwachten. We zijn nieuwsgierig naar je karakter!
Laat dit via 1 beeld tot uiting komen.
FORMAAT A3
TECHNIEKVRIJ
ENKEL 2-D.
(Dit stukje tekst is een stukje uit de email die ik naar m'n meester van Beeldvorming heb gestuurd als info over de tekening, en ik heb geen zin alles opnieuw te typen dus hier het stukje tekst, hopelijk komen jullie eraan uit!)
Ik heb het getekend op A3 (vond onder in de kast nog een oud boekje van A3 bladere (welgeteld 3 )
Als je op de tekening kijkt zie je 3 figuren.
Het grootste figuur ben IK (maar heb m'n gezicht nog niet gedaan) Het moet uiteindelijk mijn "neutraal Ik" voorstellen, dus zoals ik ben zonder echt naar m'n karakter te kijken, en toch een beetje een karakter eigenschap van mij (thuis) : Eenvoudig, rustig, teruggetrokken (dat rare ding op m'n kop is een hoofdtelefoon die het "teruggetrokken" dan weer moet weergeven)
Het tweede figuur is een rara Ezel = Koppig een groot (en slecht) karaktereigenschap van mezelf, maar omdat ik paardachtige goed kon tekenen vond ik het heel gepast .
Het laaste figuurtje is een clown ook beetje gespiegeld aan een foto van mij. het moet het vrolijke, sociale in mij weergeven (het spastische kan je ook wel zeggen ). Ik tijdens 7 u Beeldvorming bv.

Ik heb alle figuren hetzelfde halsketting van me omgedaan zodat je steeds terugkomt op het feit dat IK het ben.
Nu mijn probleem:
Ik kan simpelweg Géén mensen tekenen, nooit gekunt (mischien in de toekomst) maar nu ben ik er echt geen krak in!
Ik heb dus ook schrik om mezelf in te tekenen (neus enz ge snapt me wel) Als ik het verpruts dan kan de rest van de tekening nog zo goed zijn, dat ene blijft dan heel storend naar mijn mening. Half werk dus... Half werk is géén werk!
Nu dacht ik: Ik maak er verschillende paarden dingen in = maar dat wordt véél te druk en is denk ik niet mooi.
Toen dacht ik : ik teken mezelf er lichtjes door maar maak van m'n gezicht een puzzel (dus ik teken puzzelstukjes over m'n huid, zodat het een beetje betekend alsof ik uit nog 1000 andere karakter eigenschappen heb) maar de twee ergste komen dus naar vore (andere figuren)
Maar bij rondvraging, zeide vele mensen (m'n ouders, yannick, vriendin die ook een soort grafische doet) je moet gewoon je gezicht tekenen... wat nu?
Verder zie je dat m'n scan helemaal niet zuiver is ! Ik heb ook achteraf wet dingen veranderd die ik op de scan zag die fout waren (maar die jij nu dus nog ziet)
*Gezicht van de clown is 1 kleur je kunt geen onderscheid maken tussen gezicht en hoed, heb ik veranderd, nu is het duidelijk.
* Lijn van de mond dat wit is van de clown naar de hoed toe is oneven, deze heb ik nu even gemaakt!

DE TEKENING