[TEK] Arabier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

[TEK] Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 15:08

Nou, op aanwijzingen van mijn vorige topic van Lady Luna, hier een kleurenwerkje Knipoog

Buiten de kleuren die er al in zitten zit er in het paard: geel, oranje, blauw en rood Vork

Zoals je ziet ben ik nog met de achtergrond bezig, maar ik weet het eerlijk gezegd niet Nagelbijten / Gniffelen
Of ik knip hem uit en plak hem op een andere kleur ondergrond,...

A4 Pastelpapier
Derwent Coloursofts

Afbeelding

ElineThera

Re: [TEK] Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:15

Hee Lachen,
Moet het lijken of de arabier hinnikt, of hij in zijn mond 'getrokken' wordt, kan ik er niet echt uithalen (volgens mij hinnikt die maar weet niet zeker, omdat die ook een beetje benauwd kijkt, denk ik eerder hinniken [goede Nederlandse zin maargoed])!
Verder netjes getekend, ben niet op het teken gebied zo wijs dusja, commetaar krijg je van andere wel denk ik. Lachen
Je kan wel netjes tekenen, dat wel! Vork
Succes met alle andere tekeningen nog enzo.

Liefs,
Eline. Kusje

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:16

Waaauw! Gaaaf! Kwijl
Ik vind de oren iets te glad, ze zijn niet echt harig.
Maar ik ken de foto, en hij lijkt er echt op!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:19

Mooi hoor! Het kleurgebruik vind ik erg mooi Ja

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:20

Ik vind dit ook een zeer mooi portretje! Arabiertjes zijn altijd glad en glanzend in de huid. Dit heb je er ook mooi in verwerkt! Ja Het mist idd een beetje de harigheid aan de oren. Ja Dit geeft t net wat extra sfeer.

Verder moet je oppassen met je oranjegebruik in de achtergrond. Zo komt het paard ook nogal oranje uit. Ik zou de kleuren lekker licht houden. Absoluut niet uitknippen!! Dat is doodzonde.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:28

Daar issie dan!
Je hebt hem heel netjes afgewerkt, en hij heeft echt een arabieren uitstraling. Wel is het oranje en rood heel overheersend. Dit kun je afzwakken door wat meer koelere blauw (en eventueel groen) tinten te gebruiken. De overgangskleur is dan een magenta of paars (want blauw en rood maakt paars). Ook zou je best wat hardere highlights en hier en daar schaduw mogen tekenen om zo wat meer glans en diepte te geven. Je hebt al heel goed een aanzet daartoe gegeven, maar ze vallen zo wat weg door het overheersende oranje. Ik vind hem al heel mooi en zeker al een hele vooruitgang in je kunnen. Zeker de manen vind ik al heel mooi met highlights, al kloppen ze onderin hier en daar niet omdat je de vacht er niet door laat komen en het dus teveel een vlak is, want bij haar valt er hier en daar een 'open plek' waarbij je dus dat wat eronder zit kunt zien, vat je me een beetje?

Persoonlijk vind ik het oranje inderdaad overheersen en kun je in de achtergrond beter gaan voor een afzwakkende kleur, als een dofgroen en wat oker. Een zacht portret.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 15:40

Ik snap je ´open punten´ tussen de haren, echter is dat in het echt veel beter te zien! Evenals de schaduwen, ik vind hem zo in de scan ook ´platter´ uitvallen.

Groene achtergrond?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 15:41

rooslovertje schreef:
Waaauw! Gaaaf! Kwijl
Ik vind de oren iets te glad, ze zijn niet echt harig.
Maar ik ken de foto, en hij lijkt er echt op!!

Weet je toevallig ook de naam van het paard?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:42

Hmmm, daar zal ik even naar kijken. Lachen

RianneEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:48

mooie tekening Haha!
je kan echt goed tekenen Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:23

Heel erg mooi gedaan Cyn! Je hebt de voor jou 'vreemde' kleuren heel erg netjes verwerkt in het geheel Ja Het past erbij, de uitstraling heb je ook weten te 'vangen'. Verder ga ik mee met het commentaar van Josav (sorry Josav maar jij weet het beter te verwoorden dan mijn Clown )

Uitknippen zou ik zeer zeker niet doen. Voor de achtergrond zou ik ook gaan voor een zachtere kleur, bij voorkeur geen rood of oranje tinten en anders deze zo laten Ja
Top!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 22:24

Maar als ik meer geel in de achtergrond verwerk dan het oranje dan kan het toch wel?

Groen ga ik er niet meer overheen krijgen denk ik Sigaar

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 18:27

Afbeelding

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:32

Cyn aan de toverstokjes! *LOL*

De arabierenuitstraling heb je er prima op gekregen. Jammer dat de kleuren van het hoofd wat wegvallen in de achtergrond rechts. misschien zou je daar nog een effect aan de achtergrond kunnen geven in paars- of groentinten ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:10

Wauw Cyn Haha!
Ik had hem al gezien in proces natuurlijk toen ik bezig was met je site, maar ik moet eerlijk zeggen dat hij er nu nog mooier uit ziet Haha!

Welk type potloden gebruik je hiervoor? Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 21:46

Derwent Coloursoft Kleurpotloden Knipoog

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:17

Wauw, knap werk zeg! Hij heeft echt een gave uitstraling.
Alleen ik had hem op een effen achtergrond gelaten, gewoon de kleur van dat papier. Vond het er wel mooi onder staan Lachen
Maar ach, ik wil niet zeuren, want ik kan het zeker niet beter dan jij Cool Hij is echt heel mooi Vork