Ik heb hier een klein verhaaltje die mijn zusje Anouk heeft geschreven voor haar school (ze zit in groep 8) en ze wil graag weten wat mensen ervan vinden (ik heb dus toestemming voor het plaatsen van dit verhaaltje). Ikzelf en mijn moeder hebben onwijs gelachen om het verhaaltje. Hier komt het!
'Ahhh!', de minister rekt zich uit. Hij voelt even aan zijn kale, gladde hoofd. 'Had ik maar haar,' zei de minister met een verdrietige stem. Hij loopt naar de spiegel en bekijkt zichzelf. Hij doet zijn borst vooruit en hij doet net of hij spieren heeft. Helaas hangen de spieren onderste boven aan zijn armen en vormen ze vetkwabben, in plaats van spieren. Hij heft zijn hand om de pruik te pakken die hij altijd op zijn hoofd zet. Hij voelt nu precies hetzelfde wat hij altijd op zijn hoofd voelt. De minister kijkt naar de pruikenstandaard... 'Hij is leeg! Hoe kant dat nu?' Hij zakt op zijn knieën en zoekt door het hele huis. 'Hier is hij ook al niet,' de minister kruipt op handen en voeten naar het kamertje van zijn dochter. Onder de poppen zoekt hij en onder het bed. Nee, hij is echt nergens te vinden...
Met zijn handen in het haar... O, wacht, dat heeft hij niet... Hum, met zijn handen op het kale hoofd zit de minister voor zich uit te staren... ' Koningin, geen haar, ik... ik...' Dan stopt de minister. Hij ziet dat hij zo nog te laat bij de Koningin komt. Met of zonder pruik, hij móét naar de Koningin. Hij rent naar boven, kleedt zich aan en stapt als de wiedeweer de auto in.
In zijn snelheid, was hij vergeten dat de pruik verdwenen was en had dus toen wat anders opgezet...
Aangekomen bij de Koningin, zit de pers de minister helemaal uit te lachen, maar hij weet zelf niet waarom. Dingdong! klinkt het door paleis Soesdijk. De Koningin doet open en schiet spontaan in de lach. Pas dan heeft de minister door wat hij in zijn snelheid op zijn hoofd gezet heeft. In plaats van zijn pruik had hij een teddybeer op zijn hoofd gezet. Nu moet ook hij heel hard lachen en haalt snel de teddybeer van zijn hoofd.
'Slaapt... haha... u... nog... haha... met een... TEDDYBEER?!?!?!' De Koningin is haar beleefdheid spontaan vergeten en lacht en lacht, maar als de teddybeer van het hoofd van de minister af is stopt ze met lachen, en kijkt hem dromerig aan. De minister begint te blozen en zijn hoofd wordt helemaal rood! De Koningin trekt hem het paleis in en even later komt de minister het paleis weer uit. Helemaal verdwaasd loopt hij het trapje af. De pers schiet allemaal foto's, want de minister zit helemaal onder de rode lippenstift. De minister merkt het niet echt, want hij is helemaal in de wolken. Hij is verliefd op de Koningin! En toen gingen de, uiteindelijk gescheiden, minister en de Koningin trouwen en ze leefden nog heel lang en erg gelukkig.
Wat vinden jullie er van
?Groetjes, Iris.